آشنایی با سرویس کردن کولر

با استارت فصل گرما بایستی ابتدا کولر ها را خدمت کرده و در صورتی نیازی به تعمیر داشته باشد آن را تجدید بنا نمود . هرچند عالی است خدمت کولر را به دست خدمت عمل مجاز بسپارید تا از پیدایش صدمات احتمالی به خویش و وسایل برقی دوری شود ; البته احتمالا گه گاه نیز بدون چاره گردید خودتان این فعالیت را انجام دهید . پس بد نیست با تلاوت این چه گونه بدانید و چه فعالیت می بایست بکنید . تعمیرکار کولر آبی مشهد
یک کولر خدمت نشده , تمام تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و آب را به باد می دهد , پس خوب تر است خاموش باشد , ‌ البته برخی از ما چنان به خنکای کولر عادت کرده‌ایم که در خانه‌ای با کولر خاموش , در گیر تنگی نفس می‌شویم و کولر را یک نفس به عمل می گیریم , تا زمانی‌که قبض‌های رعب آور از منش رسد و شیرینی خنکای دلپذیر را به کاممان تلخ نماید .

كولرهاي آبي , امكان تعیین و تنظيم رتبه سوز و سرما را ندارند و نهايتا بدور تند و كند را مي‌توان از آنان توقع داشت . پس خوب تر است در بسياري از ساعات خاموش باشند . البته گرماي تب‌دار بعضي از روزهاي فصل گرم سال , كاسه‌هاي شکیبایی را لبريز و طاقت‌ها را طاق مي‌كند , پس كولر‌ها را سرويس كنيم تا لااقل انرژي كمتري را هدر بدهند . بعضي از قطعات كولر بايد به طور همزمان با آغاز فصل گرما , معاينه دقيق شوند . ضريب فرسايش بعضي از اين قطعات بالاست و ممكن است بر اثر فرسوده شدن , مصرف كولر را بالا ببرند . پس سرويس كولر , پيش از فصل گرما , كاملا ضروري است . در اين مقاله كه با استعمال از علم يكي از متخصصین تأسيسات و سرويس كولر مندرج , خط مش و ترسیم اضافه کردن بازدهي كولر را مرور مي‌كنيم .

فرآیندها و امکانات

کولر آبی‌رنگ از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش بوسیله دو موتور جدا انجام میشود . سیستم گردش آب کولر بوسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا به وسیله‌ی موتور کلیدی کولر صورت قبول می کند . چاه بازکنی اصفهان

قطعات و امکانات کولر آبی رنگ به سه گونه تقسیم‌بندی می گردند :

– الکتریکی : مشتمل بر کلید سه دکمه‌ای جدا و وصل , پمپ آب و موتور کولر
– مکانیکی : مشتمل بر توربین هوا , تسمه و شناور
– اثبات : دریچه‌ها , بدنه , اتصالات شبکه‌ی آبرسانی و شیر تخلیه

قبلی از هر چیز اضطراری است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق حیاتی ( فاز ) به کولر مطمئن گردید . در‌حالتی که کولر دارنده فیوز غیر وابسته است آن را جدا فرمایید در غیر این صورت با پشت دست به بدنه کولر بزنید تا از برق نداشتن آن مطمئن گردید . نصب ایزوگام در تهران

از هر که درون خانه و پای کلید انقطاع و وصل ایستاده است ابتدا بخواهید کولر را یک توشه انقطاع و وصل نماید تا مطمئن گردید در حالا خدمت کولر خودتان میباشید خیر کولر همسایه!
ابتدا می‌بایست دریچه‌های خروجی باد کولر را در اتاق‌ها و سالن‌های خانه گشوده فرمایید تا در صورت آغاز به فعالیت کولر به موتور آن فشار وارد نشود .

پوشال‌ها را عوض كنيد

كولر‌ها بايد هر سال بازرسي شوند و بعضي از بخش‌هاي آن نظیر پوشال‌ها , حتما عوض شود . پوشال‌ها , محل مناسبي براي پرورش باكتري‌ها و قارچ‌هاست . اين باكتري‌ها و قارچ‌ها كه در زمان فصل زمستان بين بافت پوشال پديد آمده‌اند , زماني كه آب روي پوشال‌ها جاري شود , جان مي‌گيرند و معمولا بوي ناخوشايندي ايجاد مي‌كنند .

ولی مشكل صرفا بوي بد نيست , آن ها خطر ايجاد بيماري‌هاي تنفسي را به همراه دارا هستند . پوشال قيمت چنداني ندارد و بر اين مبنا خوب تر است هر سال عوض شود و در صورتیکه فكر مي‌كنيد خيلي عالی آن ها را شسته‌ايد , اگر که پوشال آن کهنه شده‌است آن را ردوبدل نمایید یا این که در غیر این صورت آن‌ها‌را با آب بشویید تا خاک‌های آن وارد فضای کولر نشود , هر دو سال یکبار پوشال ها را عوض نمائید . اما ردوبدل پوشال ها بسته به آب شهر احتمالا هر سال اضطراری باشد .

برای تنظیم پوشال نو حتماً پوشال هم‌سایز با گنجایش کولر بگیرید . مثلاً در حالتی که پوشال کولر ۴۵۰۰ را بر روی کولر ۳۵۰۰ ببندید , تراکم بالای پوشال‌های بزرگتر از سایز , موجب خلل در سیستم گردش هوای کولر می‌گردد و هوا به صحت به کولر نمیرسد .

در موقع بده بستان پوشال می بایست ابتدا آن را تر کرده و در محل منحصر به فرد خویش گذارده و آن گاه کانال سیمی منحصر را روی آن قرار دهید .

موتور‌‌ , قلب‌تپنده كولر

كولر يك پمپ آب و يك دينام دارااست كه اولي , فرايند گردش آب و دومي کار گردش هوا را به انجام مي‌رساند . اين موتور‌ها هرقدر سالم‌تر باشند , كولر عملكرد بهينه‌تري خواهد داشت و انرژي كمتري را نیز مصرف خواهد كرد . در حین بازديد از اين ۲ موتور , ابتدا بايد گرد و غبارشان را گرفت و آن گاه آنها‌را روغن‌كاري كرد . موتور كولر , ۲ قطعه ياتاقان دارااست كه بايد حتماً روغن‌كاری شوند . پيش از روشن‌كردن كولر نيز بايد ابتدا پروانه را با دست تعدادی به دور بچرخانيد تا روان شود . توصيه شده كه يك دينام نبايد بيشتر از ۷ ساعت بي‌وقفه كار كند . اين موتور به همراه پمپ آب , در خطر سوختن بر اثر كاركرد زياد قرار دارا هستند . پس به موتورهايي كه دارا‌هستند بي‌توقف مي‌چرخند نیز فكر كنيد .

سايه بانی بر راز كولرها

بدنه فلزي كولر در تابیدن مستقيم آفتاب , گاهي چنان داغ مي‌شود كه حتي لمس كردنش ناممكن است . توقع خنكاي كامل از كولري با اين شرايط , چندان منطقي نيست . پس سايه‌باني براي كولر تعبيه كنيد تا خنك بماند و خنكي بدهد . ضمنا مصرف انرژي كولر با سايه‌بان نیز پايين مي‌آيد . احیای چاه و لایروبی چاه آذر قم فوری

سايه‌بان كولر‌ها ۲ دسته است ; جور نخستین كه قيمت بيشتري دارااست و به سايه‌بان سنتي پر اسم و رسم است , هماني است كه از ۴ عدد پايه فلزي و يك سقف برزنتي تشكيل شده‌است . پايه‌ها روي زمين قرار مي‌گيرند و سقف بر راز كولر گسترده مي‌شود .

دوم اينكه پايه‌هاي فلزي آن‌ها بر تراز پشت‌بام قرار مي‌گيرد و تدريجاً به عايق ايزوگام آسيب مي‌رساند . بر اين مبنا دسته جديدتري از سايه‌بان‌ها توليد شده كه با پايه‌هايي فلزي روي سقف كولر نصب مي‌شوند . اين پايه‌ها با زاويه ۴۵درجه , به چهار کناره سقف كولر پيچ مي‌شوند و سايه‌بان روي آنان قرار مي‌گيرد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *