آموزش کامل و تصویری وکیوم کولر گازی به روش گام به گام و تشریحی برای یادگیری بیشتر

در این مطلب قصد داریم به روش وکیوم کولر گازی بپردازیم و آن را گام به گام با شما پیش ببریم.

وکیوم کولر گازی به چه معنایی است

وکیوم در معنای تخلیه رطوبت و هوای باطن سیستم خنک کننده و تولید خلاء جهت تزریق گاز مبرّد میباشد هر چه کار وکیوم و تخلیه خوبتر صورت بپذیرد میزان خنک کنندگی دستگاه افزایش یافته و برای سرد کردن دوران زمان کمتری کمپرسور می بایست کار کند در فیض برق کمتری مصرف و دوران عمر وسیله خنک کننده ارتقاء می‌یابد .

 نصب کولر گازی

چرا باید کولر گازی را وکیوم کنیم؟

عامل وکیوم کردن کولر گازی به دست آوردن هوا و رطوبت باطن لوله های کولر گازی هست . وکیوم کردن کولر گازی کمک می نماید تا هوا و رطوبت احتمالی جان دار در داخل لوله ها و کولر گازی گرفته شود تا گازی که داخل کولر گازی زده میشود بصورت خالص باشد و هیچ ناخالصی باطن سیکل وجود نداشته باشد ضمنا وجود رطوبت احتمالی درون سیگل کولر گازی سبب جراحت دیدن جبران ناپذیر کولر گازی میشود .

چه وقتی بایستی وکیوم کولر گازی را انجام داد؟

بهترین زمان انجام وکیوم هنگام نصب و راه اندازی دستگاه کولر گازی  هست .

البته متأسفانه به دلایلی برخی از کمپانی هایی که نمایندگی نصب کولرهای گازی را دارا هستند به‌این با اهمیت اهمیّت اضطراری را نداده و نصّابها نیز کتف از توشه این مسئولیّت خالی نموده و غالباً کولرهای گازی فارغ از این‌که وکیوم شوند فعال سازی و تحویل مشتری میشود . موفق مردمان و چه بسا بعضا از فروشندگان اکثر کولرگازی نیز هیچ اطلاعی از وکیوم کردن نداشته و این عدم اطلاع سبب ساز ضرر و زیان به مردمان و در کل به اقتصاد سرزمین میشود . بويژه که درین حالت تحریم می بایست حداکثر استفاده را از تجهیزات جانور نموده و از حیف‌و‌میل و تبذیر و خرابیها پرهیز نماییم جدای از این که اینگونه سهل انگاری ها حق مردم می‌آورد و عواقب بدش برای اشخاصی است که بدین موردها اهمیّت نمی دهند .

ما تحت عنوان یک راءس تخصصی تعمیر و نصب انواع کولر گازی سال هاست که انجام وکیوم کولر گازی را قسمتی از ضوابط کار خویش قرار داده ایم . تمامی ی نصابان و تعمیرکاران کولر گازی که با ما کار می کنندبه صورت تخصصی دوره آموزش وکیوم کولر گازی را گذرانده اند و تخصص کامل را جهت انجام وکیوم کولر گازی دارا هستند و انجام وکیوم یک کدام از اصول نصب کولر گازی است . سرویس کولر گازی مشهد

با اعتنا به اهمیت متعددی که وکیوم کردن کولر گازی داراست ما این نیاز را شم کردیم که در صورتی‌که روزی شما خودتان قصد نصب کولر گازی خویش را داشتید عمل وکیوم کولر گازی را نیز حتما انجام دهید .

وکیوم کولر گازی به دو صورت انجام می شود

روش اول آموزش وکیوم کولر گازی :

این روش یک روش کهن و مردود است که مضاعف پیشنهاد نمیشود . برای این کار از خویش مبرد استفاده می شود . درین روش با وصل کردن کپسول مبرد به یک شیر سرویس و باز کردن آن , هم‌زمان سوزنی شیر دیگر را قشار میدهیم تا فشار گاز مبرد درون کپسول منجر خارج رانده شدن هوا از لوله ها و یونیت داخلی شود . شیر سوزنی را تا هنگامی نگه میدارید که مبرد از ان بیرون شود .

روش دوم آموزش وکیوم کولر گازی :

درین روش جهت تخلیه دستگاه از پمپ وکیوم استفاده می شود که شایسته ترین روش وکیوم کولر گازی می‌باشد .

 نصب کولر گازی

آموزش قدم به قدم وکیوم کردن کولر گازی

قدم اولیه آموزش وکیوم کولر گازی : ابتدا لوله های مسی را به شیر وصل کرده و آنها‌را محکم می‌کنیم .

قدم دوم آموزش وکیوم کولر گازی : شیلنک آبی رنگ گیج فشار را به شیر سرویس لوله برگشت کولر گازی وصل می کنیم ( لوله کلفت )

قدم سوم فراگیری وکیوم کولر گازی : شیلنک رنگ زرد را به دستگاه وکیوم وصل کرده و دستگاه وکیوم را روشن می کنیم . عضو كميسيون انرژي : وزارت نيرو بايد نيروگاه‌هاي برق را به بخش خصوصي واگذار كند ميليون دستگاه كولر گازي وارداتی مصرف برق كشور را بالا برده است

قدم چهارم یادگرفتن وکیوم کولر گازی : شیر آبی گیج فشار را گشوده می کنیم .

قدم پنجم آموزش وکیوم کولر گازی : جهت وکیوم کردن کامل کولر گازی , دستگاه وکیوم می بایست به زمان ۴۵ دقیقه روشن بوده و کار نماید .

این فعالیت سبب میشود تا رطوبت و هوای جان دار در باطن سیکل کولر گازی تماما گرفته شود .

قدم ششم فراگیری وکیوم کولر گازی : بعداز گذشت ۴۵ دقیقه درحال حاضر می توانیم ابتدا شیر آبی رنگ گیج را ببندیم و دستگاه وکیوم را خاموش کنیم .

نکته : قابل ذکر است هنگام اتمام کار وکیوم بایستی ابتدا شیر آبی بسته شود آنگاه دستگاه وکیوم خاموش شود درصورتی که بخواهیم ابتدا وکیوم را خاموش کنیم و سپس شیر را ببندیم احتمال کشیده شدن روغن دستگاه وکیوم به درون کولر گازی میباش

یاد آوری : درصورتی که که که قصد وکیوم کل دستگاه را داشته باشید پروسه کار مثل قبلی هست با این تفاوت که هر دو شیر خدمت گشوده میباشند . علت داغ شدن و سوختن کمپرسور کولرگازی چیست ؟

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *