اتصالات بازشو در لوله کشی به چه منظوری است

اتصال لوله به دستگاه‌ها باید از نوع اتصالات بازشو باشد و هر یک از لوله های قائم اتصال بازشو باید پیش بینی شود. اتصال بازشو باید همه جا قابل دسترسی باشد و مطلقاً نباید در داخل سقف دیوار تیغه کرد و دیگر مصالح ساختمانی پنهان شود. تشخیص ترکیدگی و نشت یابی با دستگاه منطقه دو تهران شبانه روزی

اتصالات بازشو در لوله کشی

نکات اجرایی در نصب اتصالات بازشو

اتصال دو فلنج تصویر بالا باید با استفاده از پیچ و مهره فولادی واشر فلزی و واشر آب بندی استاندارد صورت گیرد برای جفت شدن و اتصال کامل فلنج تصویر بالا لازم است تعداد و اندازه پیچ و مهره فولادی واشر و واشر آب بندی متناسب با فشار دما و جنس بدن تا به طریقی انتخاب شود که اتصال در شرایط کاربر بدون نشت باقی بمانند.
در مواردی که شیر یا سایر اجزای لوله کشی به قطر نامی ۶۵ میلیمتر و بزرگتر در لوله کشی فولادی از نوع ۲ می باشد اگرچه جنس فلنج یکپارچه با بدنه شیر یا سایر اجزا شدنی است فلنج تصویر بالا آن باید فولادی و مخصوص اتصال جوشی انتخاب شود. لوله بازکنی توالت فرنگی خیابان جانبازان گرگان

آب بندی فلنج باید با رعایت نکات زیر صورت گیرد

  • فلنج ها باید طوری به لوله یا دیگر اجزای لوله کشی متصل شوند که سطح تماس دو فلنج تصویر بالا هم کاملاً عمود بر محور لوله باشند.
  • بین فلنج واشر آب بندی قرار گیرد تا به طور یکنواخت فاصله سطح تماس دو فلنج را بپوشاند.اتصالات باز در لوله کشی
  • آب بندی این اتصال به کمک محکم کردن پیچ و مهره که واشر را بین دو سطح تماس فلنج ها تحت فشار قرار می دهند انجام میگیرد.
  • محکم کردن پیچ و مهره باید طوری صورت گیرد که فشار روی همه نقاط سطح واشر بین دو سطح تماس فلنج ها به طور یکنواخت وارد شود پیچ ها دو به دو و روبه روی هم بسته می شوند.
  • در سیستم گرمایی با آب گرم کننده و دمای پایین اتصال لوله های فولادی با قطر نامی ۵۰ میلیمتر و کوچکتر از آن ممکن است از نوع دنده ای یا جوشی و اتصال لوله های فولادی با قطر نامی ۶۵ میلیمتر و بزرگتر از آن باید از نوع جوشی و فلنجی باشد.
  • استفاده از جوشکاری برای مرمت پیچ و مهره مجاز نیست.
  • نوع و جنس واشر آب بندی باید به نحوی انتخاب شود تا بدون آسیب دیدگی در مقابل بار ناشی از بستن و محکم کردن فلنج ها و فشار آزمایش سیستم با آب مقاوم باشد. تا در زمان لوله کشی آب و نصب شیرآلات و اتصال لوله به دستگاه از طریق اتصالات بازشو هیچ مشکلی پیش نیاید.

نکات مهم در انتخاب واشر آب بندی

  1. نوع واشر
  2. چگالی
  3.  انعطاف پذیری
  4. سازگاری با سیال
  5. حفظ بافت متراکم
چاه بازکنی مجیدیه

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *