اجزای تشکیل دهنده ی توالت فرنگی

امروزه به کارگیری از سرویس بهداشتی خارجی اشاعه متعددی یافته است . دستشویی خارجی خیلی راحتر از دستشویی اهل ایران بوده و تعمیرات آن نیاز به فساد ندارد . برای نصب و تعمیر دستشویی خارجی بایستی اجرای متعدد سرویس بهداشتی خارجی را آشنایی . نصب سرویس بهداشتی خارجی اعم از کارهایی است که نیاز به علم فنی و مهارت دارااست تا مشکلات احتمال به دست‌کم رسد . درصورتی که هرمورد از اجزای دستشویی خارجی به صحت تعبیه نشوند گرفتگی سرویس بهداشتی خارجی , گرفتگی سیفون دستشویی , هدر رفت آب , صدای بالای سیفون سرویس بهداشتی خارجی و . . را در پی خواهد داشت .

درین مقاله قصد دارین تا مختصری به شرح اجزای تشکیل دهنده ی سرویس بهداشتی فرنی بپردازیم . نصب توالت فرنگی

۱ – مخزن :

مخزن محل مراقبت آب د رتوالت خارجی می‌باشد .

۲ – فلوتر :

یک کدام از قطعات سیستم دوزمانه دستشویی نوع خارجی که وظیفه انتقال آب و تخلیه تانک ذخیره آب سرویس بهداشتی سیستم خارجی را بر عهده داراست . فلوتر ها در بازار از متاع های اهل ایران , چینی و اروپایی می باشند که در تعیین مارک و خرید این کالا نیازمند اعتنا فراوان هستیم چرا‌که اجناس بی اصالت و بی کیفیت را احتمالا به جای کیفیت کارامد به ما بدهند و هزینه ما بعداز یکسری هفته از در میان برود

۳ – درپوش :

به دربی که بر روی دستشویی خارجی قرار میگیرد , درپوش سرویس بهداشتی خارجی گفته می شود .

۴ – پمپ

۵ – اهرم تخلیه

۶ – سیفون

۷ – بوگیر

۸ – شناور

اشکال سیستم تخلیه سرویس بهداشتی خارجی و مزایای معایب آنها

سرویس بهداشتی خارجی ها هرکدام از یک جور سیستم تخلیه به کارگیری می نمایند که دارنده مزایا و معایب گوناگونی هستند . این سیستم ها هرکدام دارنده خصوصیت های منحصربه‌فرد به شخصی هستند . از انجایی که خلل هدر رفت آب سرویس بهداشتی خارجی در چالش آب مضاعف اساسی است پس تعیین یک سرویس بهداشتی خارجی و تعیین یک سیستم تخلیه ی مطلوب به صرفه جویی در مصرف آب یاری خواهد نمود .

سیستم تخلیه ریزشی یا این که Wash Down Flushing System :

درین سیستم تخلیه , آب از درون مخزن به کناره های درونی کاسه سرویس بهداشتی خارجی روانه می شود و بعد از آن از شکاف هایی که که داخل کاسه دستشویی خارجی درنظرگرفته شده گردیده اند , در سوی تحت ریزش پیدا می نمایند و کار شستشو از بالا و از کناره های خارجی به سوی ذیل انجام می شود . عیب این سیستم تخلیه در آنست که حجم آب مصرفی آن نسبتا بالا می‌باشد . نصب شیرآلات و لوله کشی جنوب تهران

سیستم تخلیه گردابی یا این که Vortex Flushing System :

در‌این سیستم تخلیه آب از درون مخزن سرویس بهداشتی خارجی به داخل بدنه نشیمنگاه سوق دهی و از آنجا وارد کاسه خارجی می شود و با کار چرخش که به طور گردابی هست فعالیت تخلیه انجام می شود . حجم آب مصرفی و زمان تخلیه در سیستم گردابی از سیستم ریزشی بیشتر است البته میزان صدا ساخت شده در هنگام تخلیه از سیستم ریزشی کمتر است .

سیستم تخلیه واترجت یا این که Water Jet Flushing System :

این سیستم تخلیه از جدیدترین سیستم های تخلیه میباشد که از طریق شوتینگ به کارگیری می نماید . در‌این سیستم علاوه بر دارا بودن شکاف های سیستم ریزشی , آب از روش کانالی به شوتینگی که در عمق کاسه قرار داده شده‌است , سوق‌دهی می شود و بعد کار تخلیه با فشار انجام می شود . به عبارت دیگر این سیستم از سیستم تخلیه ریزشی برای شستشوی کاسه سرویس بهداشتی خارجی و از سیستم شوتینگ یا این که پرتاب برای تخلیه بی نقص سرویس بهداشتی خارجی استعمال می نماید . حجم آب مصرفی و زمان موردنیاز برای تخلیه در‌این سیستم کمتر از نوع های گذشته است . علاوه بر اینها صدای کم در هنگام تخلیه از مزیت های دیگر این دسته سیستم می‌باشد . سیستم های شوتینگ دار معمولا از مکانیزم تخلیه دو زمان به کار گیری می نمایند .

سیستم تخلیه توربوجتTurbo Jet Flushing System :

این سیستم تخلیه هم همانند سیستم تخلیه واترجت از مکانیزم شوتینگ یا این که پرتاب منفعت می‌گیرد . تفاوت سیستم تخلیه توربوجت با سیستم تخلیه واترجت در مکانیزیم شستشوی کاسه دستشویی خارجی هست . همان طور که گفتیم در سیستم واترجت شستشوی کاسه سرویس بهداشتی خارجی همانند سیستم ریزشی انجام می شود البته در سیستم توربوجت علاوه بر سیستم شوتینگی که در کف دستشویی خارجی درنظرگرفته شده شده‌است برفراز کاسه هم دو سیستم شوتینگ دیگر قرار داده شده‌است که سبب می شود فعالیت تخلیه در بازه زمان کمتر و با مصرف آب کمتر در مقایسه با دیگر دسته ها انجام شود .

آکس تخلیه :

نکته دیگری که در هنگام تعیین سرویس بهداشتی خارجی می بایست به آن دقت کرد , آکس تخلیه یا این که آکس سرویس بهداشتی خارجی میباشد . به مسافت دیواری که نصیب پشت خارجی به آن قرار میگیرد تا راءس لوله فاضلاب , آکس تخلیه گفته می شود . در هنگام خرید دستشویی خارجی بایستی این میزان را مورد علاقه داشته باشید . فرض فرمایید که محل متبوع شما برای نصب دستشویی خارجی ۲۸ سانتیمتر باشد , در اینصورت شما سرویس بهداشتی خارجی هایی را می‌توانید گزینش نمائید که آکس تخلیه آنان از کمتر از ۲۸ سانتیمتر باشند .

سیستم فلاش :

سیستم فلاش سرویس بهداشتی خارجی بیان‌کننده میزان حجم تخلیه آب است . دستشویی خارجی هایی که مجهز به سیستم فلاش دو روزگار می باشند در واقع توانمند خواهند بود که در هنگام تخلیه آب , حجم آب تخلیه شده را به دو صورت کم حجم و مالامال حجم تخلیه نمایند .

بیده یا این که خویش شور :

سرویس بهداشتی خارجی هایی که دارنده سیستم خویش شور یا این که بیده می‌باشند باطن کاسه آن‌ها شیر آبی‌رنگ جهت شستشو قرار داده شده‌است . برخی از نوع های دستشویی خارجی جان دار در بازار دارنده دو دسته بیده دار و سوای بیده می‌باشند که در هنگام خرید بایستی به‌این این مسئله اعتنا داشته باشید . رفع نم در خرمدشت کرج

لوله بازکنی منطقه منطقه ۱۵ (پانزده)

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *