احتمال یخ زدگی کنتور‌ها و لوله‌های آب در ساعات آینده

رئیس مرکز مدیریت بحران آبفا خبر داد

خبرگزاری میزان – مدیر راءس رئیس چالش , ریسک و پدافند غیرعامل کمپانی آب و فاضلاب استان تهران ذکر کرد : در سا‌عتها آتی احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب بسیار است و اضطراری است شهروندان اقدامات واجب برای حفاظت از کنتور‌های آب را به انجام رسانند . نشت یابی لوله

به نقل از مجموعه اقتصاد خبرگزاری میزان , محمدرضا احمد نسب اذعان کرد : در ساعتها آتی احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب مضاعف است و اضطراری است شهروندان اقدامات حتمی برای حفاظت از کنتور‌های آب را به انجام رسانند .

مدیر راءس رئیس معضل , ریسک و پدافند غیرعامل کمپانی آب و فاضلاب استان تهران دراین مورد توضیح بخشید : پوشش کنتور و اسباب جانبی آن با استعمال از پوشال , پشم شیشه یا این که بقیه پوشش‌های مطلوب می بایست انجام بگیرد و ولی به صورتی باشد که کنتور آب به‌راحتی قابل تلاوت باشد . سرویس و رفع گرفتگی توالت فرنگی چهارباغ خواجو اصفهان فوری

او افزود : شهروندان از ورود و تجمع آب در باطن حوضچه کنتور خودداری نمایند و در صورت یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های رابط از گرم‌کردن ناگهانی کنتور و به کارگیری از آب جوش یا این که تولید حریق در حوالی کنتور جدا جلوگیری شود .

احمدنسب ادامه اعطا کرد : همه واحد‌های عملیاتی شرکت‌های زیرمجموعه آبفای استان تهران در شرایط آماده‌باش میباشند .

قائم رده مدیرعامل در ستاد رئیس معضل آبفای استان تهران در بخش دیگری از سخنان با اشاره به جدا برق بعضا بخش ها در تهران و شهر‌های دیگر استان اظهار کرد : به جهت جدا برق در حیطه ۲۲ تهران , تنی چند از چاه‌های آب ناحیه ۲۲ از مدار بیرون شده بود که با همت نیرو‌های امدادی وارد مدار شد .

او ادامه بخشید : در ناحیه وردآورد تنی چند از چاه‌های آب به دلیل انقطاع برق از مدار بیرون شده‌اند که در تلاشیم این اختلال رفع شود ; هم‌چنین برق مخزن کوه‌سیاه و ۱۵ رینگ چاه در آبفای جنوب غربی انقطاع است که عمدتا به دلیل شکستگی درختان و جدا خطوط برق بوده است .
احمدنسب در پایان طولانی تر کرد : خوش‌بختانه در مراحل توزیع آب در تهران و شهر‌های دیگر استان ها ایراد خاصی نیست . لوله بازکنی محدوده همایونشهر

هشدار کمپانی آبفا در سمت خودداری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب

مدیریت دفتر کار ارتباط ها همگانی و یادگرفتن همگانی کمپانی آبفا اظهار کرد : با اعتنا به پیش گویی هواشناسی مبتنی بر کاهش دما و سرد شدن هوا در هفته ی آتی , حفاظت از کنتور و تاسیسات آب برای دوری از یخ زدگی , بوسیله مشترکان حتمی می‌باشد .
به نقل از رابطه ها همگانی محمد حسین شرعیاتی اظهارداشت : با پارگی کنتور حجم فراوان متعددی آب به هدر میرود که در بعضا مواقع سبب ساز به تخریب ساختمان هم می شود و مشترکین می بایست با به کار گیری از عایق بندی مطلوب از این دستور پرهیز کنند .

شرعیاتی عایق بندی مطلوب را شایسته ترین روش برای دوری از یخ زدگی کنتور تیتر کرد و افزود : به کارگیری از خاک اره بنابراین که باطن حوضچه کنتور را از کف حوضچه تا درب حوضچه با گونی ی نایلون در بسته محتوی خاک اره مالامال نموده و در آخر با قرار دادن یک نایلون بزرگ پایین درب حوضچه از ورود رطوبت به درون حوضچه کنتور خودداری نماییم , از شایسته ترین روش های عایق بندی هست .

او استعمال از البسه , پتوی کهنه , پشم شیشه , موکت و انبان کنفی باطن حوضچه کنتور را از سایر روش های مؤثر جهت پرهیز از یخ زدگی کنتور معرفی کرد .

رئیس محل کار رابطه ها همگانی و فراگیری همگانی کمپانی آبفا نیز چنین عایق بندی لوله های آب که در جوار هوای سرد قراردارند را دارای اهمیت دانست و ادامه اعطا کرد : معمولاً پارگی لوله های آب , در هنگام شب که بیشترین برودت هوا موجود هست و آب هم در لوله ها جریان ندارد رخداد می افتد .

او اظهار کرد : در صورت یخ زدگی کنتور آب , شهروندان از به کار بردن شعله بی واسطه و یا این که ریختن آب جوش روی آن دوری و صرفا از حرارت غیرمستقیم نظیر سشوار برای رفع یخ زدگی کنتور به کارگیری کنند .

او یادآور شد : حفاظت از کنتور های دیواری می بایست به طور بدون شوخی تری انجام گیرد چرا‌که احتمال پارگی این کنتور ها نسبت به کنتورهای زمینی مضاعف بیشتر هست , نیز چنین منازل غیر مسکونی و نصفه ساز به دلیل عدم حضور مشترک بیشتر در معرض این خطر قرار دارا هستند .

چه‌گونه یخ زدگی لوله آب را از فی مابین ببریم و از یخ زدن آن پرهیز کنیم؟

در فصول سرد سال مدام اختلال یخ زدن لوله های آب یک خلل دور از شوخی و ولی دردسر ساز به اکانت می‌آید و اما به باعث یخ زدن با قطعی آب مواجه هستیم که یک اختلال بزرگ برای هر منزل یا این که ساختمان است . لوله کش خزانه فلاح جنوب تهران شبانه روزی

به نقل از گیلان خوب تر نوین , مهم‌ترین و ابتدایی ترین کار پیشگیری از یخ زدن است , به دلیل آنکه مدام با یک انقطاع و وصل شدن معمولی کار به پایان نمیرسد و این یخ زدگی به راحتی قادر است منجربه پارگی , نشت و ولی صدمات شبیه دیگری شود . البته روش های دوری از یخ زدگی لوله چه چیزی است و در حالتی که یخ زد به چه شکل آن را برطرف کنیم؟

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *