اصول لوله کشی آب ساختمان

فاضلاب آبی رنگ است که مصرف شده و آلوده و کثیف به گونه های مواد زائد است . فاضلاب خانگی , صنعتی و سطحی از اشکال فاضلاب های مو جود می‌باشند که بایستی از محل معاش آدم ها بدور باشند . انجام لوله کشی فاضلاب ساختمان ضرورتی است که در اماکن مسکونی و اداری می بایست به آن اعتنا کرد . نزدیک به ۷۰ تا ۹ – درصد آب هایی که در معاش انسانی استعمال می شود در غایت تبدیل به فاضلاب خاهد شد . میزان ساخت فاضلاب یک مجتمع مسکونی بستگی به تعداد خانوار و همینطور گونه کاربری ساختمان دارااست . لوله کشی فاضلاب ساختمان برای تخلیه فاضلاب و انتقال آن به کانال فاضلاب انجام می شود . به خواسته اجرای درست لوله کشی فاضلاب ساختمان باید نکاتی رعایت شود که در‌این مقاله به آن میپردازیم .  لوله کش

آنچه می بایست از لوله کشی فاضلاب ساختمان بدانید

سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان بایستی جوابگوی مرحله فشار کانال بوده و هماهنگی دربین رانش و مکش هوا برای تخلیه فاضلاب وجود داشته باشد .
سرعت تخلیه کانال لوله کشی فاضلاب بایستی متناسب و درحد مناسبی باشد . همانطور که سرعت تخلیه کم ایراد ساخت می نماید , سرعت تخلیه مضاعف هم خلل آفرین است .

رسوب گذاری در لوله ها قادر است باعث به صرف هزینه برای تعمیرات دوباره شود . انجام درست لوله کشی فاضلاب ساختمان بازدارنده رسوب در لوله ها می شود . به کارگیری از مخزن رسوب گیر میتواند بازدارنده از گرفتگی خط مش لوله حساس شود .

تکثیر بوی بد در محیط نیکو نیست و موجب سرایت آلودگی به منازل می شود با اجرای ظریف لوله کشی فاضلاب ساختمان از این معزل خودداری می شود .
لوله کشی فاضلاب ساختمان برای هر سازه به طور منقطع در حیث گرفته می شود و نباید با ساختمان های همسایه مشترک باشد . تخلیه چاه و لوله بازکن عظیمیه کرج شبانه روزی

فاضلاب خدمت های بهداشتی در مجتمع ها کلیه از طبقات تحت عبور می نماید . چاه بازکنی خیابان برادران سلیمانی

درصورتی که مسیر لوله کشی فاضلاب غیر مناسب باشد در آتی سبب به پارگی لوله خواهد شد بنابر این حتما با پند مهندس یا این که تکنسین کارشناس , مسیر افقی و عمودی مطلوب در حیث گرفته شود .

لوله های فاضلاب در بعدها مطلوب گزینش شود و در صورت نیاز داکت کشی لوله ها صورت بپذیرد . پوشاندن لوله ها با ملات سبک , موجب زخم پذیری بیشتر می شود . با نهادن مقوا در تحت لوله ها می توان مقاومت بیشتری ساخت .

سیستم لوله کشی ساختمان نمی توانند وزن متعددی را تحمل نمایند اکثر اوقات جراحت های به لوله ها در حین انجام کار به وسیله اشخاص غیر ماهر پیش میاید که مخاطرات بعدی را تولید می نماید .
مال لوله های فاضلاب در سرعت تخلیه و شستشو مفید است . با گزینش لوله استاندارد و مطلوب می توان از مخارج بعدی دوری کرد .

نکات واجب در تعیین متاع لوله های فاضلاب

لوله های فاضلاب ساختمان در گونه های چدنی , پلی اتیلن , گالوانیزه , پلی پروپیلن , آزبست سیمانی و پلاستیکی وجود دارد که در اکثر وقت ها ساختمان ها با دقت به حالت یگانه به کار گیری میگردند . هرکدام از این لوله ها دارنده مزایا و معایبی میباشند و بنابر ضرورت تعیین می گردند . برای گزینش محصول لوله این مورد ها در حیث گرفته می شود :
مقاوت لوله در قبال فشار داخلی آب و فشار فرنگی
مقاومت در قبال خوردگی داخلی و فرنگی
سهولت نصب لوله ها , حفظ و تعمیر
جان دار بودن اسباب و اثاث جانبی لوله ها وقیمت آن
صدمات ناشی از فروغ خورشید و دمای هوا بر لوله های فرنگی

تعمیر لوله کشی فاضلاب ساختمان

در حالتی که که لوله کشی فاضلاب ساختمان به صحت و به وسیله تکنیسین حرفه ای صورت بپذیرد تا برهه زمانی های متعددی فارغ از جراحت باقی می‌ماند . ولی ساختمان های فرسوده و سابق در معرض جراحت بیشتری قرار دارا هستند که با دقت به سن ساختمان ارگانیک است . لوله کشی فاضلاب ساختمان هم یکی نصیب هایی است که با گذشت زمان فرسوده خواهد شد .

نم و رطوبت ناشی از نشت فاضلاب , بیشتر مشکلی است که در ساختمان های مسکونی تولید می شود . این اختلال اکثر زمان ها مرتبط با تلف کردن وضعیت چسبندگی چسب های مصرف شده در اتصالات لوله هاست . اما شکستگی و یا این که پوسیدگی لوله ها و اتصالات هم موجب وجود نم در کف خواهد شد که نیاز به ردوبدل لوله ها میباشد .

تعمیر لوله کشی فاضلاب ساختمان دشواری بیشتری از تعمیر لوله های آب ساختمان داراست و این به دلیل بزرگ بودن سایز لوله ها و اثبات بودن دو طرف کار است . یک لوله کش حرفه ای و تکنیسین زمان چشم , در هنگام تعمیر و بده بستان لوله ها و اتصالات , با دقت به‌این نکات مبادرت خواهد کرد . نشت یابی لوله بصورت مکانیزه بلوار فردوسی مشهد

جستن نقاط شکستگی و تولید نم در اتصالات به صورت ظریف
به کارگیری از اتصالات استاندارد برای اتصال لوله های تعمیر شده
عدم ضرروزیان به لوله های سلامت جنبی در هنگام ردوبدل لوله مصدوم .
عدم به کارگیری از اتصالات پوش فیت برای تعمیر و اتصالات پلیکا
نپوشاندن روی لوله های تعویضی تا یک‌سری روز و حصول اطمینان از عدم نشتی
اعتنا در جا گذاری درست لوله ها و اتصالات
به کارگیری از چسب کاری خوب در هر دو طرف اتصال
کم آب کردن لوله ها و اتصالات پیشین از چسب کاری

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *