باز کردن لوله فاضلاب

چنانچه میخواهید روش های خودداری از گرفتگی لوله های فاضلابمنزل را بدانید , در صورتی مکرراً با این اختلال مواجه می‌باشید , در‌صورتی‌که در پی شیوه سهل وآسان برای گشودن مسیر لوله ها می‌باشید , قرائت مقاله ذیل که رویه های چگونگی مفتوح کردن لوله های فاضلاب را دربرگیرنده می شود پیشنهاد میشود , با تلاوت این نوشته در پایان میتوانید با کمترین هزینه خودتان مبادرت به رفع گرفتگی لوله فاضلاب فرمایید . لوله بازکن چاه بازکنی میدان محمدیه

لوله های فاضلاب ساختمان که در خدمت های بهداشتی و آشپزخانه درنظرگرفته شده گردیده اند شاید مبتلا گرفتگی شوند و اصطلاحا آب آلوده و کثیف فاضلاب بالا بیاید , برای رفع این قضیه و گشودن لوله های فاضلاب روش های متفاوتی متناسب با مکان موجود هست , ولی چه خوبتر است با رعایت نکاتی از گرفتگی لوله های فاضلاب پیشگیری کنیم تا از سپری کردن زمان و هزینه برای گشودن آنان دوری شود .

از مهم‌ترین عوارض بسته شدن لوله های فاضلاب می شود به مورد ها تحت اشاره نمود :

اجرای نامطلوب شیب بندی لوله کشی در هنگام نصب لوله های فاضلاب
قطر نا مناسب لوله های فاضلاب بکار رفته
به کارگیری اشتباه و غیراصولی از خدمت های بهداشتی
به کار گیری نکردن از صافی در لگن های بهداشتی و کف شورها و لوله ناودان
کارگذاری غلط خدمت های بهداشتی بر روی لوله های فاضلاب ( که نفوذ دوغاب سیمان و قیر و نخاله های ساختمانی در داخل لوله های فاضلاب را پیرو داراست )
به کارگیری از اتصالاتی با زاویه ای غیر ظریف و نا مناسب .

تشخیص محل گرفتگی کانال فاضلاب :

برای یافتن محل گرفتگی کانال فاضلاب ابتدا باید به شیوه اجرای لوله کشی فاضلاب اعتنا نمود . محل لوله های فرعی فاضلاب خدمت های بهداشتی را غالبا در داخل سقف های کاذب یا این که زیرسقف ها قرار می دهند که از آنجا می توان روءیت کرد که فضولات کدام یک از خدمت های بهداشتی با لوله افقی به لوله دارای اهمیت عمودی منتقل و از آنجا در چاه تخلیه می شود . اگر گرفتگی کانال فاضلاب به طبقه زیرزمین مربوط باشد , نقشه پلان کانال فاضلاب آن باید جانور باشد تا بتوان به چگونگی انتقال فضولات خدمت های بهداشتی طبقه زیرزمین پی پیروزی . در حالتی که سینک ظرف شویی , دست شویی , وان و زیردوشی مبتلا گرفتگی شده باشند و فضولات هرکدام از خدمت های ذکر شده به طرف چاه تخلیه نشود , گذشته از هرگونه اقدامی با گذاشتن ظرفی در ذیل سیفون و زیراب خدمت های فوق , مبادرت به مفتوح کردن سیفون ها می شود . بعداز گشوده نمودن سیفون می توان علت گرفتگی را اخذ و اقدامات واجب را انجام اعطا کرد , چون شاید علت گرفتگی و در فیض عدم تخلیه فضولات , بسته شدن زیراب دستشویی یا این که مالامال شدن سیفون باشد . در غیر این صورت می بایست با انجام تست تخلیه فضولات از خدمت های همسایه , محل گرفتگی کانال فاضلاب را تشخیص اعطا کرد . در اینجا با داشتن پلان لوله کشی کانال فاضلاب یک ساختمان و طرح نمونه هایی می توان محل گرفتگی کانال فاضلاب را در ساختمان پیدا کرد . در صورت های ۲ و ۳ و ۴ و ۵ پلان مرتبط با لوله کشی کانال فاضلاب یک ساختمان سه طبقه نمایان است . در صدر پلان لوله کشی کانال فاضلاب طبقه اولیه بررسی می شود .

الف ) همان طور که مشاهده می‌کنید , در کناره سمت راست بالای پلان , محل آشپزخانه و قرار گیری سینک ظرف شویی و کف شوی آشپزخانه است . برای بررسی محل گرفتگی درین محل , به ترتیب ذیل می توان آن را تشخیص اعطا کرد :

در حین استعمال از سینک ظرف شویی , چنانکه انتقال فضولات ظرف شویی به باطن آشپزخانه از روش کفشوی باشد , گرفتگی فاضلاب به نصیب انتهایی لوله مهم ( دوعدد زانوی٤٥ متصل به رایزر ) , لوله های عمودی و یا این که لوله فرعی گذشته از سه راهی ( نقطه A ) وابسته است که می توان از روش کف شوی , لوله عمودی فاضلاب ظرف شویی یا این که روزنه بازدید که در انتهای لوله مهم قرار گرفته است , مبادرت به مفتوح کردن لوله فاضلاب کرد .
در هنگام استعمال از سینک ظرف شویی , در‌صورتی‌که تخلیه فضولات آن از روش لوله مهم انجام نگیرد و از روش کف شوی بیرون نشود , محل گرفتگی احتمال دارد مرتبط با سیفون و زیراب ظرف شویی یا این که نقطه A ( قبلی از سه راهی ۴۵ مرتبه ) خواهد بود .
در موقع شست وشوی کف آشپزخانه , در صورتی‌که پساب ناشی از شست وشو از روش کف شوی بیرون نشود , محل گرفتگی , به عبارتی مورد ها اشاره شده در بند یک است و طبق آن بایستی برای گشودن لوله فاضلاب مبادرت کرد .
در‌حالتی که از هیچ کدام از محل های تخلیه اشاره شده فضولات بیرون نشود , محل گرفتگی از بعداز نقطه A تا نقطه انتهایی لوله اساسی و لوله افقی منتهی به چاه فاضلاب یا این که پرشدن چاه خواهد بود .
خدمت های ساکن در سمت چپ پلان لوله کشی کانال فاضلاب طبقه نخستین ساختمان ( مشتمل بر دستشویی و دست شویی و خزینه )
در صورت استعمال از وان گرمابه , چنانکه فضولات تخلیه نگردد و از روش کف شوی گرمابه بیرون نشود , محل گرفتگی فاضلاب در لوله کلیدی است .
در صورت شست وشوی کف خزینه در‌حالتی که فضولات مو جود تخلیه نشده و به درون وان گرمابه انتقال داده شود , محل گرفتگی در لوله حیاتی خواهد بود .
در صورت شستن کف خزینه , در شرایطی که تخلیه فضولات انجام نشود و به هیچ کدام از خدمات منتقل نگردد , محل گرفتگی فاضلاب در نقطه B ( قبلی از سه راهی ۴۵ مرتبه ) است . لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه تهران

در صورت به کار گیری از وان خزینه , در صورتیکه فضولات تخلیه نشود و از کف شوی هم بیرون نگردد , محل گرفتگی فاضلاب در لوله حساس است .
در صورت به کار بستن از دست شویی , درصورتی که فضولات تخلیه نگردد و از کفشوی بیرون شود , محل گرفتگی در لوله اساسی خواهد بود .
در صورت به کارگیری از دست شویی در حالتی‌که تخلیه فضولات انجام نشود و از کف شوی هم بیرون نگردد , محل گرفتگی به سیفون و زیراب و لوله فرعی منتهی به نقطه C بستگی دارد .
در صورت به کار گیری از دستشویی شرقی , در حالتی که فضولات تخلیه نشود و خدمت های دیگر در گیر گرفتگی فاضلاب نباشند , محل گرفتگی نقطه D است .
در صورت به کارگیری از سرویس بهداشتی خارجی و دستشویی شرقی یا این که بیده , در حالتی که تخلیه فضولات انجام نشود , محل گرفتگی فاضلاب در نقطه E یا این که لوله دارای اهمیت , لوله افقی منتهی به چاه یا این که لبریز شدن چاه است .

خدمات تعمیر و نصب توالت فرنگی طالقانی کرج

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *