تعمیرات کولر آبی

نقشه سیم کشی کولر آبی رنگ در نوع های گوناگون نظیر آبسال , ارج , برفاب , سپهر الکتریک و… نسبتاً شبیه و مثل تصاویر تحت می‌باشند . اما پیشنهاد ما این است که در صورتی داده ها برقی کافی ندارید به سیم کشی کولر آبی رنگ دست نزنید چون با دقت به فقدان سیستم ارت و مرطوب بودن محیط کولر قابلیت و امکان برق گرفتگی دوچندان است . تعمیرکار کولر آبی تهران

عیب یابی و تعمیر کولر آبی رنگ :

عیب۱ – با زدن کلید ها , الکتروموتور دو بدور وپمپ آب روشن نمی‌شوند .

علت۱ – فیوز جدا است ویا وخیم شده .

رفع عیب۱ – ورود و خروج فاز به فیوز را بتوسط فاز متر بررسی نمائید . در صورتیکه به فیوز فاز میرسد امابا جنبش اهرم آن فاز بیرون نمی‌شود , فیوز وخیم شده‌است آن را با فیوزی نیز آمپر خودش بده بستان فرمائید .

عیب۲ – با زدن کلید ها الکتروموتور وپمپ آب روشن نمیشود . نیاز افراد به آموزش و تعمیر کولر گازی وپیشگیری و محافظت آگاهانه از ان

علت۲ – در فاز یا این که نول اساسی ( سیم رابط ) مشکلی به وجود آمده .

رفع عیب۲ – در صورتی در مبدأ باطن کلید برق موجود است , فیوز نیز سلامت است البته به ترمینال کولر برق ۲۲۰ ولت نمی‌رسد , بطور انقطاع سیم ( کابل ) رابط در گیر گونه های شده‌است . آن را ردوبدل فرمایید .

عیب ۳ – موتور کار می نماید ولی باد کولر خنک نیست .

علت ۳ – در کف تشتک آبی‌رنگ نیست .

رفع عیب۳ – عدم وجود آب یا این که کافی نبودن آن قادر است به رخنه‌ شدن تشتک کولر – نشتنمودن آب از شیر اطمینان – تهیه نبودن فلوتر ( شناور ) مربوط باشد .

عیب۴ – موتور کار می نماید البته باد کولر خنک نیست .

علت۴ – واتر پمپ فعالیت نمیکند یا این که شلینگ رابط پاره شده .

رفع عیب۴ – به کنار کولر بروید وبه پوشال ها توجه فرمائید . در حالتی‌که صدای ریزش آب به گوش نرسید وهمچنین قطرات آب روان روی پوشال ها رؤیت نشد , مطمئن باشید در سیستم پمپاژ آب مشکلی به وجود آمده . این عیب قادر است به خویش واتر پمپ ویا پارگی شلینگ مربوط باشد . روزنه ها را گشوده کنید تا مورد معیوب را دقیقا ” شناسایی نمایید . فساد واتر پمپ میتواند به هر زگرد شدن پروانه ویا نیم سوز شدن موتور مربوط باشد اما گاها ” به چشم می‌خورد که واتر پمپ تماما ” تندرست است البته در سیستم برق رسانی به آن خلل به وجود آمده گذشته از آن که واتر پمپ را سوخته تلقی فرمایید , سیم های رابطش را جدا نموده وبتوسط دو سیم دیگر به آن برق ۲۲۰ ولت برسانید . در صورتی‌که فعالیت نکرد وپروانه نیز گریپاژ نیست پس واتر پمپ سوخته است در صورت پاره شدن شلینگ هم آن را بده بستان فرمائید .

عیب۵ – موتورکار می نماید ولی باد کولر خنک نیست .

علت۵ – شکاف ناودان ها مسدود شده .

رفع عیب۵ – روزنه ها را از کولر جدا نموده ودر صورت قابلیت و امکان پوشال ها را هم جدا فرمایید آنگاه شکاف های جان دار روی ناودان ها را با جوهر نمک وبرس بشوئیدتا جرم روی حفره ها تماما ” زدوده شود . آن‌گاه ناودان ها را با آب کافی بشوئید تا بوی جوهر نمک به طور کامل ” رفع گردد , آنگاه پوشال ها وشبکه های توری را ببندید و مطمئن باشید به تهویه قابل قبولی دست خواهید یافت .

عیب۶ – واتر پمپ والکتروموتور دو بدور در درحال حاضر کارند البته خنک کنندگی کولر , کیفیت چندانی ندارد .

علت ۶ – تسمه تهیه نیست .

رفع عیب۶ – برای تهیه تسمه می بایست پیچ های شالوده الکتروموتور را شل کرد وپایه را طوری جابجا کرد که تسمه خیر شل باشد که روی مبلغی ها کمانه نماید ونه آنقدر محکم باشد که محور را ذیل تنش قرار داده بوش ویا تاقان ها را وخیم نماید ویا باعث سوختگی موتور گردد . بهترین موقعیت رگلاژ تسمه آن است که در صورتی‌که تسمه را نزدیک مبلغی کوچک به وسیله دو انگشت به نیز نزدیک کنیم به مقدار یک بند انگشت با نیز مسافت داشته باشند . یا این که این که در حالتی‌که موتور را خاموش نمودیم پر سرعت رشته توقف نکند بلکه حدود ۵ الی ۶ به دور بزند آن‌گاه بایستد . برای ردوبدل تسمه ضخامت وطول تسمه را بایستی قسمتی از ویژگی ها آن در لحاظ داشته باشید .

عیب۷ – واتر پمپ والکتروموتور در حالا کارند ولی خنک کنندگی کولر کیفیت چندانی ندارد .

علت۷ – پارچه برزنتی لرزه گیر پاره است .

رفع عیب۷ – پارچه برزنتی را بر رسی فرمائید واگر در آن پارگی مشاهده وقابل تعمیر نیست , آن را ردوبدل نمائید .

عیب۸ – واترپمپ و الکتروموتور کار می نمایند اماخنک کنندگی کولر کم است .

علت۸ – موتور حرفه نیم سوز است .

رفع عیب۸ – بتوسط یک آمپر متر , جریان موتور رشته را میزان گیری نموده وبا جریان ثبت شده بر روی آن همخوانی دهید . در حالتی که جریان میزان گیری شده چندین برابر جریان نامی موتور بوده وبدنه استاتور سرعت بالا داغ می شود موتور نیم سوز است .

عیب۹ – واتر پمپ والکتروموتور درحال کارند اماکیفیت خنک کنندگی کم است .

علت۹ – اندازه پوشال ها کم است وهوا آزادانه وارد کولر می شود .

رفع عیب۹ – در صورتی‌که پوشال ها را ردوبدل کرده اید , در جاگذاری پوشال های نو اعتنا به فعالیت نیامده عملکرد شود جاگذاری پوشال ها یکپارچه باشد وپوشال ها کلیه ی تراز در پوش ها را اشغال کند چون در شرایطی‌که چکیده فارغ از پوشال باشد هوای گرم بیرون کولر از آن نصیب مکیده شده وبه محیط ساختمان خط مش یافته وتهویه هوا را مختل ایجاد میکند .

عیب۱۰ – موتور رشته کار نمیکند ( واتر پمپ کار می نماید . ) . تعمیرات کولر گازی تهران

علت۱۰ – به موتور حرفه برق نمی‌رسد .

رفع عیب۱۰ – شاید فاز مرتبط با موتور در کلید منحصر به فرد کولر انقطاع شده ویا موردی شبیه درباره‌ی نول انجام یافته باشد . در حالتی‌که اختلال از پارگی ویا انقطاع شدگی فاز یا این که نول است , نقطه پاره شده را ترمیم نمائید .

عیب۱۱ – موتور حرفه کار نمیکند .

علت۱۱ – بازدن کلید در بین کنتاکت های HI وCOM ( روی تخته فیبری موتور ) برق ۲۲۰ ولت موجود است ولی روش نمی افتد .

رفع عیب۱۱ – به عیب یابی موتور های آسنکرون مراجعه‌کنید .

عیب۱۲ – موتور صدای هوم میدهد . البته براه نمی افتد .

رفع عیب۱۲ – برای اطلاع بیشتر به عیب یابی موتور ها مراجعه‌نمایید . البته بطور مختصر متوان بیان کرد : سیم پیچ رویه انداز سوخته است – سیم بندی خط مش انداز به کلید فرار و گریز از راءس وصل نشده است – بعد از خاموش کردن کولر کلید گریزو فرار از راءس به وضعیت آموزش سرویس کولر گازی و آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی در متن زیر

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *