تعمیر کولر آبی در شرکت ها

تعمیر لوازم خانگی
تعمیر لوازم صوتی و تصویری
استخدام
دوره آموزشی
مطالب آموزشی
تماس با ما
تعمیر کولر آبی‌رنگ
خدمت و محافظت کولر آبی‌رنگ چه در آستانه استعمال و چه در پایان زمان به کار گیری زیاد دارای اهمیت است . چرا‌که قطعات داخلی کولر به صورت تروتمیز در مواجه با رطوبت مضاعف بوده و قابلیت پوسیدگی و زنگ زدگی موجود است و نیاز به تعمیر کولر آبی‌رنگ است . سرویسکار کولر آبی در تهران

تعمیر کولر آبی‌رنگ

قسمتی از سرویس ها عیب یابی و تعمیر کولر آبی رنگ دربرگیرنده موردها ذیل است :

کار نکردن الکترو موتور و پمپ آب با زدن کلید
خنک نبودن باد کولر آبی‌رنگ
واتر پمپ کار می نماید ولی موتور رشته کار نمیکند
موتور رشته کار نمی‌کند
صدای ناهنجار پمپ
از کار افتادن یک کدام از دورهای موتور رشته
صدای فراوان کولر آبی‌رنگ
روشن و خاموش شدن خودکار موتور رشته
سرریز شدن آب کولر
وجود قطرات ریز در جریان هوا
و…
تعمیر کولر آبی‌رنگ

نکات اساسی برای تعمیر کولر آبی رنگ :

در صورتی خدمت فصلی و پایان فصل را بخوبی انجام دهید از کولر خویش می‌توانید سالها به کارگیری فرمائید . خدمت پایان فصل دربرگیرنده : خالی کردن آب و کم آب کردن کولر , گشوده نمودن موتور و پمپ , گریسکاری و روغن کاری نقاط گردنده و حیاتی و به کارگیری از روکش برزنتی ضد آب و… است .

شما مشتریان عزیز صرفا با یک تماس از اخذ کلیه سرویس ها کمپانی آریابهکار اینجانب گزاره تعمیر کولر آبی‌رنگ و همینطور تامین قطعات ذیل میتوانید برخوردار گردید : تعمیرات کولر گازی مشهد

پوشال
برزنت
کابل چهار فن وکلید منحصر
استاتور
الکتروموتور
بدنه کولر
پروانه چهار یا این که سه پره
توربین
مبلغی ها ( فلکه ها ) وتسمه پروانه
باکس اتصال یا این که ترمینال
خازن تصحیح ضریب توان
خازن راه‌انداز موتور کولر
درپوش ها
روتور
سه راهی آب
شناور ( فلوتر )
رشته
شبکه داخلی وخارجی
کفی یا این که مبنا پمپ
ناودان ها
واترپمپ
یاتاقان ها
و در غایت نصب و راه‌اندازی کولرهای آبی رنگ

یادگرفتن تعمیر کولر آبی رنگ هوایی

روش مفتوح کردن و خدمت موتور دو بدور با فعال‌ساز‌ی خازنی
فیوز مینیاتوری کولر را در موقعیت انقطاع قرار دهید .
کلید منحصر به فرد کولر را خاموش نمایید .
درپوش های سمت پمپ و تسمه را خارج بیاورید .
توسط ی دم باریک مطابق تصویر تحت سرسیم های کابل سه سیمه ی موتور را از ترمینال جدا نمایید .

سرسیم های گشوده شده ی کابل سه سیمه را نظیر تصویر تحت از درپوش ترمینال خارج بیاورید .

برای خارج آوردن تسمه از روی مبلغی ها مطابق تصویر تحت یک پیچ گوشتی تخت مطلوب را در بین تسمه و مبلغی پروانه قرار دهید .

مطابق تصویر پایین با یک پارچه پیچ گوشتی را روی مبلغی پروانه درسمت زیر به آرامی تکان دهید و با دست دیگر تسمه را از روی شیار مبلغی پروانه در سوی خویش بکشید . تا تسمه تماما از مبلغی پروانه جدا شود .
بعد از جدا شدن تسمه از روی مبلغی پروانه , تسمه را از روی مبلغی موتور بردارید .

مطابق تصویر تحت بوسیله ی پیچ گوشتی تخت مطلوب , پیچ نگه دارای ی بست فلزی سمت پمپ آب را گشوده فرمائید .

بست فلزی را از روی لاستیک لرزه گیر موتور که روی درپوش عقب موتور جای‌دارد مطابق تصویر ذیل بردارید . انتخاب کولرگازی براساس متراژ محیط و BTU

توسط ی پیچ گوشتی تخت مطلوب پیچ نگه دارای ی بست فلزی طرف مبلغی موتور را شبیه تصویر پایین گشوده نمائید .

در ا ثر ریزش آب روی تسمه و مبلغی موتور , رسوب هایی روی مبلغی موتور به چشم میخورد , برای خارج آوذدن بست فلزی به خاطر رسوب گرفتگی , نوک پیچ گوشتی تخت مطلوب را مثل تصویر پایین در میان بست فلزی و شالوده قرار دهید و گونه ی پیچ گوشتی را به سوی زیر فشار دهید تا بست در اثر اهرم کردن پیچ گوشتی از محل خویش بیرون شود .

کابل سه سیمه ی موتور را با یکدست بگیرید و به امداد هر دو دست موتور را شبیه تصویر پایین از روی مبنا ی موتور بردارید .

طبق تصویر تحت شیار گونه ی پلاستیکی موتور را با دست گشوده نمائید و رینگ ی نوع را از روی لاستیک لرزه گیر خارج بیاورید .

مطابق تصویر پایین بوسیله ی روغندان محل قرار به چنگ آوردن پیچ مبلغی را مقداری روغن بزنید تا رسوب های آن پاک شود .

مظابق تصویر تحت بوسیله ی آچار آلن نمره ی ۴ , پیچ آلن نمره ی ۴ مبلغی را شبیه تصویر بعدی در جهت عکس جنبش عقربه های ساعت شل نمائید تا با محور موتور تماس نداشته باشد . آشنایی با کولر های گازی و نحوه کار انها

مطابق تصویر تحت مبلغی کش را طوری نصب نمائید که فک های مبلغی کش پشت موتور و محور مبلغی کش در راءس محور روتور قرار گیرد .

توسط ی جور مبلغی کش , محور مبلغی کش را در جهت تکان عقربه های ساعت بچرخانید تا فک های مبلغی کش مطابق تصویر تحت مبلغی را از روی محور موتور در سمت خارج محور تکان دهید .

در تصویر ذیل مبلغی را نشان می‌دهد که از محور موتور جدا شده‌است , به شیار روی محور دقت نمائید . پیچ سفت کننده ی مبلغی بایستی روی این شیار قرار گیرد .

مطابق تصویر پایین بوسیله ی پیچ گوشتی تخت مطلوب ( پیچ گوشتی گونه کوتاه یا این که مشتی ) , پیچ های دو طرف نگه دارای ی فریم پلاستیکی حافظ خازن را گشوده نمایید .

مطابق تصویر تحت توسط ی آچار تخت مطلوب , پیچ موتور را سفت نگه دارید و توسط ی آچار بکس مطلوب مهره ی نگه دارای ی پیچ را گشوده فرمایید .

مطابق تصویر ذیل پیچ را از موتور خارج بیاورید .

بوسیله ی چکش آهنی یکسری ضربه ی آهسته مطابق تصویر ذیل به پیچ گوشتی ضربه خور ضربه بزنید تا درپوش جلوی موتور از استاتور جدا شود .

دقت : برای جدا شدن درپوش از استاتور خوبتر است یکسری ضربه به صورت معادل به چندین نقطه در محیط درپوش بزنید تا صدمه ای نبیند . درپوش جدا شده از استاتور را مثل تصویر ذیل از محور موتور به آرامی خارج بیاورید .

برای جدا کردن لاستیک لرزه گیر از درپوش موتور , ابتدا درپوش و حفظ کننده پوش را به امداد پیچ گوشتی ضربه خور و چکش شبیه تصویر تحت از درپوش موتور جدا نمائید .

در تصویر تحت درپوش سمت تسمه یا این که جلوی موتور , لاستیک لرزه گیر , درپوش و حفظ کننده

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *