درباره آبگرمکن خورشیدی بیشتر بدانیم قسمت سوم

آبگرمکن خورشیدی چگونه کار میکند؟

كاربردهاي اصلي انرژي گرمايي خورشيد اینک گرم كردن آب استخر , گرم كردن آب براي كاربردهاي محلي و گرم كردن فضاي ساختمان‌ها . براي اين هدف های , اصلي ترين كار استعمال از جذب كننده‌هاي برگه نظیر انرژي خورشيدي با جهت و موقعيت‌هاي اثبات است . تعمیرات آبگرمکن

این سیستم ها از پرتوهاي خورشيدي براي گرم كردن آب استعمال مي‌كنند . بدین صورت که با تابیدن نوروروشنایی خورشید به كلكتورهاي نصب شده , سبب ساز گرم شدن مایع عبوری از كلكتورها میشود . این كلكتورها عمدتا در دو جور پایین ایجاد و مورد افتتاح قرار می‌گیرند :

۱ . كلكتور‌هاي تخت Flat – plate collectors

۲ . کلكتورهاي ذیل خلا Evacuated – tube collectors

كلكتور‌هاي تخت Flat – plate collectors

این کلکتور ساده‌ترین و لبریز استفاده‌ترین مدل کلکتور به‌شمار می رود . ساختار آن به صورت یک باکس مستطیل صورت بوده که در درون آن یک برگه جاذب فلزی از فرآورده مس یا این که آلومینیوم با پوششی به رنگ‌های مختص است . رنگ این ورق مدام تیره گزینش میشود و دارنده پوشش خاصی است که بتواند ضریب جذب انرژی را به حداکثر و ضریب پخش را به دست‌کم برساند . اساساً كلكتور غير متمركز كننده اي است كه تراز جاذب آن مسطح مي باشد . تحت کاغذ لوله‌های کوچکی از متاع مس به کاغذ جاذب جوش خورده اند که آب یا این که سیال انتقال حرارت در آنان جریان داراست . اطراف کلکتور به مراد کاهش اتلاف حرارتی عایق بندی شده‌است . روی تراز باکس از پلاستیک روشن یا این که شیشه پوشیده شده‌است . چهت نیل به دمای بالا گروه ورق و لوله‌ها را در باطن یک باکس عایق با روکش شیشه قرار میدهند تا با به کار گیری از اثر گلخانه‌ای بتوان حرارت بيشتري را بدام انداخت . اجزای داخلی این کاکتور را میتوانید در تصویر پایین ملاحظه کنید . تعمیر آبگرمکن سوهانک شمال تهران

متاع روكش سياه معمولاً از مال اكسيد كروم است كه۹۹ % اشعه آفتاب را جذب مي كند . جريان بوسيله خاصيت ترموسيفوني يا بوسيله پمپ الكتريكي به مخزن ذخيره که عايق بندي شده و مي تواند دوجداره نيز باشد انتقال میابد .

كلكتورهاي پایین خلا Evacuated – tube collectors

اين کلکتور از تعدادي لوله دو جداره واضح موازي تشکيل شده‌است که در باطن آن يک تيوب با پوششي از ماده جاذب جای‌دارد . هوا از فضاي بين دو جداره بیرون گرديده وخلا ايجاد شده از اتلاف حرارت جلوگيري مي‌کند . مزيت اين مدل كلكتور توانايي در ايجاد دماي فراتر مي‌باشد . میتوانید اجزای داخلی این جور کلکتورها را در صورت تحت ملاحظه کنید :

معرفی اجزای تشکیل دهنده :

۱ . مخزن گردآوری

۲ . عایق پشم شیشه

۳ . لوله های مسی

۴ . فریم از مال فولاد ضد زنگ

۵ . لوله جذب کننده انرژی خورشید

۶ . لوله های انتقال حرارت ( لوله گرمایی )

و همینطور می توانید اجزای یک لوله خلا و طرز قرار گیری لوله حرارت در لوله خلا را در تصاویر تحت مشاهده کنید .

آیا در فصل‌زمستان که دمای هوا زیر است گشوده نیز آب را گرم می کند؟

در فصل زمستان با سه موضوع روبرو هستیم :

الف ) زاویه مایل تابیدن خورشید

ب ) دمای تحت هوا

ج ) روزهای کوتاه

زاویه قرار گیری تیوبها نسبت به آسمان طوری است که در فصل زمستان اشعه مایل خورشید کاملاً بر آن عمود می شود و براین اساس چه بسا خوبتر از فصل‌تابستان در واحد زمان اشعه خورشید را جذب می نماید .

این آبگرمکن به دلیل سیستم عایق بندی کار کشته مشکلی با دمای تحت هوا ندارد با وجود وکیوم یا این که خلا دربین دو جداره تیوبها و لایه قطور پلی اورتان جداره تانکها تقریباً هیچ گرمایی از سیستم بیرون نمی‌شود .

اشعه فصل‌زمستان با اشعه فصل تابستان فرقی نمی‌کند , ولی بدلیل کوتاهی ارتفاع روزها و ابر بیشتر دمای حداکثری آب نسبت به فصل‌تابستان تحت خیس و حدود ۷۰ تا ۷۵ سکو خواهد بود .

در هوای بارانی چطور؟

در هوای بارانی گشوده نیز کلکتور ها اشعه دور از هم در فضای روز را جذب می نمایند و طبق آمار هوا شناسی تعداد روزهایی به طور کامل ابری در سال نزدیک به ۱۳ درصد است که با اعتنا به امکان مراقبت دمای آبگرمکن بعلت عایقبندی توسعه یافته آن هیچ وقت آب این آبگرمکن سرد نمی شود چه بسا شبهای فصل‌زمستان .

آیا گرمای آب از دیگر نصیب ها هدر نمی رود؟

قسمتهای دیگر آبگرمکن مخزن های ذخیره است که با عایقبندی کلفت و توسعه یافته ای بنام پلی اورتان پوشانده شده و تا ۷۲ ساعت آب راحتی در سرمای ۲۰ – داغ نگه میدارد .

راندمان این آبگرمکن چقدر است؟

ظرفیت ۳۰۰ لیتری این آبگرمکن در مالامال مصرف ترین شرایط برای استحمام و شستشو در فصل تابستان روزمره و برای هفت نفر و در فصل زمستان برای چهار نفر به طور کامل کافی است .

آیا آبگرمکن شمسی میتواند سیستم گرمایش ساختمان را نیز تامین کند؟

آری البته ظرفیت های بیشتری موردنیاز است که بسته به مکان و تحت بنای ساختمان وسیستم تاسیسات بایستی پباده سازی , محاسبه و اجراشود . تعمیرکار کولر آبی تهران

این آبگرمکن می بایست کجا نصب شود و چه فضایی اشغال می کند؟

در مکانی آفتابگیر معمولا در پشت بام یا این که در مرحله شیروانی و یا این که در بالکن یا این که حتی‌د‌ر تراس در جهت جنوب قابل نصب است و مساحتی حدود ۴ متر مربع اشغال می نماید .

استهلاک تعمیر و مراقبت این آبگرمکن به چه صورت است؟

زیرا قطعات مکانیکی – الکتریکی و الکترونیکی در آن بکار نرفته استهلاکی ندارد . برای عملکرد هر چه بیشتر خوبتر است بعداز بارش برف یا این که توده شدن غبار روی تراز کلکتور ها پاک شود .

آیالوله های شیشه ای در اثر یخ زدگی نمی ترکد؟

هیچ زمان آبگرمکن علیه یخ زدگی ضمانت مادام العمردارد .

چه طور آبگرمگن شمسی درهزینه ها صرفه جویی می کند؟

با نصب یک آبگرمکن شمسی شش ماه از سال می‌توانید تماما موتور منزل یا این که پکیج را خاموش نمائید در شش ماه دیگر نیز فی مابین ۵۰ تا ۷۰درصد صرفه جویی در مصرف گاز خواهید داشت بگذارید قبض گاز شمارا خورشید بپردازد! ضمناً ارتفاع قدمت سیستم گرمایش شما ارتقاء میابد .

چرا تا بحال این آبگرمکن شمسی با این تمامی مزایا فراگیر نشده است؟

۱ – سوبسید زیاد بالا در ارزش گاز و گازوییل

۲ – ناشناخته بودن این انرژی نزد مردمان که هنوز نیز ادامه دارااست .

۳ – گران بودن گونه های فرنگی آبگرمکن شمسی چه بسا مثال های چینی کم کیفیت بدلیل نرخ ارز سرویس و تعمیر آبگرمکن اتابک جنوب تهران فوری

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *