سرویس و نگهداری کولر آبی

راهنمای سرویس کولر آبی در سه سوت!

با نزدیک شدن به فصل گرما , همگی به تاءمل فعال‌ساز‌ی و خدمت کولر آبی‌رنگ افتاده اند . دیدن مردی پوشال به دست در خیابان حکایت از گرمایی می نماید که‌این ایام بر جان شهرمان افتاده . خدمت کردن کولرهای آبی رنگ از آن دست کارهایی است که با تندستی و بهداشت خانوار و رفاه همگانی شهروندان در رابطه است .
عدم اعتنا به خدمت کولر , خیر فقط باعث به ارتقا هزینه آب و برق مصرفی می شود بلکه قادر است آلرژی های تنفسی و بیماری های سیستم تنفس را هم تشدید نماید . با یک سری ارشادوراهنمایی بی آلایش خدمت کولر آبی‌رنگ را انجام دهید .

طریقه سرویس کولر آبی
فبل از هر چیزی برق کولر را جدا کنید .
بهتر است پوشال را سالانه تعویض فرمایید .
پارچه برزنتی در نگهداری باد کولر تاثیر گذار است برزنت های مخدوش و ترک دار می بایست ردوبدل شود .
قطعات مکانیکی در دست گرفتن و محل اتصال محور توربین هوا به بولبرینگ را روغن کاری فرمایید .
تسمه گرداننده موتور را تهیه فرمائید ممکن است تسمه نیاز به ردوبدل داشته باشد .
واتر پمپ را از رسوبات تمیز کرده و روغن کاری نمائید .
تشتک تحتانی را پاک کرده و از تندرست بودن مسیر آب مطمئن گردید .
لقی موتور را با یک واشر تهیه نمایید .
یاتاقان ها را از حیث کارایی و روغن کاری نظارت فرمایید .

سرویس و نگهداری کولر آبی
جهت نگهداری درست از کولر آبی او‌لین نکته ای می بایست رعایت شود محل نصب کولر آبی‌رنگ می‌باشد . جهت گزینش محل نصب کولر آبی‌رنگ موارد ذیل را رعایت نمایید :

سعی نمایید محلی که جهت نصب کولر آبی رنگ در لحاظ میگیرید سایه باشد و یا این که در ساعت‌ها کمتری از روز ذیل تابیدن بی واسطه نور و روشنایی آفتاب باشد .
ترجیحاً کولر آبی‌رنگ را نزدیک دیوارها یا این که ستون ها نصب نمائید تا لرزش کمتری داشته باشد .
برای بالا نگه داشتن کولر از یک چهارپایه درست شده از نبشی ۲ . ۵ یا این که ۳ با طول حدوداً ۳۰ سانتیمتری استعمال کنید .
کولر آبی رنگ را با مسافت زیاد از دودکش ها و هواکش ها و لوله های ونت فاضلاب قرار دهید تا قابلیت و امکان مکش هوای خروجی و بوهای نامطبوع به باطن کولر به دست کم رسد .
بمنظور جلوگيري از اتلاف انرژی و لرزش کولر آبی‌رنگ در محل اتصال كولر به كانال ها بايد از برزنت مصرف شود .

سرویس و نگهداری کولر آبی
. جهت به کار گیری باصرفه از کولر آبی رنگ , هنگام رویکرد اندازي آن در ابتداي فصل گرما موارد ذیل را رعایت فرمایید : نخاله های ساختمانی و بازیافت آن چگونه است

بایستی پوشال های کولر آبی رنگ را هرساله در اولِ فصل گرما و نقطع ی عطف به کار گیری از آن بده بستان فرمائید , ولی چنانچه به هر علتی نتوانستید پوشال های کولر آبی رنگ را بده بستان نمائید , شایسته ترین راه و روش برای خلاص شدن از باکتری های رویش کرده در پوشال ها این است که محلولی دربرگیرنده ۱۰ درصد پرکلرین ( که یک ماده ضد عفونی کننده است که در بازار با درصد ۶۰ یا این که ۷۰ درصد بفروش می‌رسد و بیشتر برای ضدعفونی کردن میوه ها و صیفیجات مورد استعمال قرار می‌گیرد ) و ۹۰ درصد آب صحیح فرمائید و در کف کولر بریزید تا با روشن کردن واتر پمپ این محلول کاملاً روی پوشال ها را بپوشاند و پوشالها را از وجود اشکال قارچ ها و باکتری ها و . . . پاک کند .

در شرایطی‌که کولر آبی رنگ شما از گونه تسمه دار است عملکرد نمایید هرساله با آغاز فصل گرما نسبت به بررسی سالم تسمه آن هم مبادرت نمایید تا در فصل گرما با ایراد پاره شدن تسمه مواجه نشوید . همینطور اعتنا داشته باشید تسمه و فلكه هاي ( پولي ) موتور و رشته هوادهی بايد در يك امتداد باشند تا موجب لنگي وساييدگي تسمه و لرزش موتور کولر آبی رنگ نشود . در صورت وجود ساييدگي وبريدگي تسمه آن را تعويض كنيد .

كف كولر را با آب شست وشو دهید تا کاملاً پاک شود و در صورت زنگ زدگي نسبت به ترمیم آن مبادرت کنید . ( ولی خوبتر است هرساله با استارت فصل سوزوسرما و از کار پرت کردن کولر آبی‌رنگ , آب باقیمانده در کولر را خالی نموده و محل هاي زنگ زده را ضد زنگ زده ورنگ كاري نماييم . )

امکانات داخلی اعم از یاتاقان , رشته هوادهی سانتریفیوژ و . . . کولر آبی رنگ را یکبار توسط آب شست و شو دهید و بعد از کم آب شدن آن را روغن کاری کنید و از روان کار کردن این قطعات اطمینان حاصل نمایید .

به دلیل وجود املاح دوچندان در آب های لوله کشی , بدنه کولر آبی‌رنگ و بخصوص پمپ هاي آب کولر آبی رنگ بشدت رسوب میگیرند و احتمال دارد پس از گذشت یک فصل صحیح کار نکنند و احتیاج به منزه شدن و یا این که در بعضا مواقع ردوبدل دارا‌هستند در این حالت آنان‌را از جاي خویش بیرون كرده و رسوب اطراف پروانه ها را تميز كنيد همچنين صافي آن را تميز كرده ودر جاي خویش قرار دهيد .

هنگام روشن كردن كولر ابتدا به بازه زمانی قریه دقيقه پمپ آب را روشن كرده تا پوشال ها کاملاً خيس شوند همینطور قبلی از روشن كردن موتور كولر آبی‌رنگ هر سال در اولِ فصل گرما پارچه بزرگي را خيس نموده و هم زمان جلوي تمامی دريچه ها گرفته تا ذرات زنگ و گرد و خاك باطن شبکه ها را به خویش گرفته و هوای باطن را كثيف نكند .

در پايان فصل گرما آب جان دار در کف کولر آبی رنگ را خالي كرده و روي كولر را با برزنت یا این که پلاستیک بپوشانيد . و شير فلكه آب محل ورود به کولر آبی‌رنگ را ببندید . سرویس و نگهداری کولر آبی

با اشتراک گذاری مقاله فوق در شبکه های مردمی , دوستان عزیز خویش را از مطالب اساسی آن مطلع سازید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *