شرح کولر گازي

کولر گازي در صنعت تهويه و تبريد از سکو خاصي شامل است زيرا با‌گاز از گرماي محيط مي‌کاهد . برخلاف کولرهاي آبي , رطوبت را افزايش نمي دهد . ازاين جهت براي محيط هاي شرجي بسيار مطلوب است .

شرح کولر گازي / تعمیرات کولر گازی

کولر گازي در صنعت تهويه و تبريد از مرتبه خاصي شامل است زيرا به‌سرعت از گرماي محيط مي‌کاهد . برخلاف کولرهاي آبي , رطوبت را افزايش نمي دهد . ازاين جهت براي محيط هاي شرجي بسيار مطلوب است .

کولرهاي گازي معمولا در دو جور ساخته مي شوند :

کولرهاي يک تکه يا پنجره‌اي
کولرهاي دو تکه ( اسپليت )
کولرهاي يک تکه ديواري , يا پشت پنجره‌اي , خيلي رایج و مورد دقت مي‌باشند و به آساني در درون فریم پنجره نصب مي‌شود . سرویس کولر گازی ال جی

ساختمان کولرهاي گازي

کولر گازي نيز همانند بسياري از اسباب و اثاث خانگي خصوصا يخچال فريزر از دو نصیب اصلي تشکيل شده‌است که عبارتند از :

نصیب الکتريکي :

نصیب الکتريکي خویش مشتمل بر قسمت‌هايي زیرا دوشاخه و سيم‌هاي رابط , کمپرسور , خازن , رله توشه زياد ( اورلود ) رله خط مش انداز ترموستات , کليد یک‌سری وضعيتي ( کليد رشته ) , کليد اصلي کولر و در دست گرفتن از خط مش به دور ( در کولرهاي دو تکه ) مي باشد .
درکولرهاي گازي از يک خازن و در بعضي از کولرها از دو خازن به مراد ايجاد گشتاور رویکرد اندازي کمپرسور به کارگیری مي شود . صورت مرسوم بکارگيري خازن , به اين صورت است که يک خازن براي رویه اندازي موتورفن ( پروانه ) و يک خازن براي رویکرد اندازي کمپرسور مورد به کارگیری قرار مي‌گيرد ظرفيت اين خازنها در کولرهاي متفاوت گوناگون است . تعمیرات کولر گازی مديرعامل سابا به ايسنا خبر داد : اختلاف هزار ريالي استفاده از كولر آبي و گازي

نصیب مکانيکي :

اجزاي مکانيکي کولر گازي با اندکي تفاوت , صحیح مانند قطعات مکانيکي يخچال مي‌باشد از آن گزاره مي‌توان به قطعاتي مثل کمپرسور کندانسور ( رادياتور ) , اواپراتور , فيلتر ( دراير ) , پروانه اواپراتور , لوله مويين ( کاپيلاري ) , سيني زير کولر , خروجي هوا و فيلتر خروجي هوا اشاره نمود .
در کمپرسور کولرهاي گازي دو مکانيسم بکار گرفته شده‌است . نوعي از اين کمپرسورها از پيستون و ميل لنگ طراحي نموده‌اند . ولی گونه ديگري از کمپرسورها فاقد ميل لنگ و پيستون بوده و روتور در هم اکنون چرخش ( به واسطه فرم مختص ) گاز را از مسير ورودي مکيده و آن را وارد لوله رفت مي‌سازد اين مدل کمپرسورها را کمپرسورهاي دوراني مي‌نامند . در کولرهاي گازي از دو پروانه به کار گیری مي‌شود که عموما بر روي يک محور اصلي سوار شده‌اند . يکي از پروانه‌ها هوا را از مجراي ورودي مکيده و با وزش آن کندانسور , گرما به محيط خارجي خانه يا دفتر کار مي‌راند , پروانه دوم که به نصیب جلوي موتور حرفه متصل است هوا را از مجراي ورودي مکيده و با وزش آن به اواپراتور , سوز و سرما را به محيط وارد مي‌سازد .
در کولرهاي دو تکه , کمپرسور و کندانسور در واحدي به اسم يونيت خارجي تعبيه شده‌اند .  تعمیرات کولر گازی اين واحد در بیرون از ساختمان نصب مي‌شود . واحد تبخير يا اواپراتور و شير انبساط نيز در يک واحد بنام يونيت داخلي تعبيه شده‌اند . کولرهاي دو تکه عموما داراي دستگاه در دست گرفتن از روش به دور مي‌باشند . هوا در جهت ورود به محيط خانه يا دفتر از دريچه مخصوصي که به خروجي هوا دارای شهرت است مي گذرد . به خواسته جلوگيري از ورود گرد و غبار و موردها شبیه به باطن محيط خانه يا دفتر کار , پشت خروجي هوا , فيلتر سيمي يا اسفنجي تعبيه مي شود .
گاهي شاید بر اثر عدم تنظيم ترموستات و يا ازدياد گاز شارژ شده اواپراتور و يا قسمتي از لوله برگشتي برفک يا يخها ذوب شوند و در نتيجه آب از جدارهاي کولر رمز ريز نماید . براي پيشگيري از اين اختلال ترتيبي اتخاذ شده‌است که در صورت پیدایش شرایط فوق , آب به بیرون از کولر هدايت شود . اين وظيفه بر عهده سيني زير کولر است . در گوشه‌اي از سيني , لوله مخصوصي تعبيه شده که اين آبها از آن بیرون مي‌شود . براي جلوگيري از ريزش آب , عموما به لوله مذکور شيلنگي متصل مي‌شود و با قرار دادن آن بر روي مرحله زمين از دور از هم شدن ذرات آب در محيط جلوگيري مي‌شود . تعمیرکار کولر گازی مشهد

تعمیرات کولر گازی

نحو ه سوز و سرما سازي در کولر گازي /  تعمیرات کولر گازی

چگونگي ايجاد سوز‌و‌سرما در بسياري از وسايل سوز و سرما ساز نظیر کولر , يخچال , آب سرد کن و . . . شبیه است , در کولر گازي , همانند يخچال , از تبديل گاز به مايع بوسيله افزايش فشار و در نتيجه توليد سوزوسرما که در اثر تبديل مايع به گاز ايجاد مي‌شود . براي رسيدن به انگیزه متبوع ( خنک نمودن محيط ) استعمال مي‌کنند . صرفا تفاوت را مي‌توان در خنک کردن کندانسور ( رادياتور ) دانست که در کولر گازي بوسيله هواي دميده شده بر روي آن گرماي واجب گرفته مي‌شود . در حالي که در يخچال براي داشتن هواي خنک از دميدن هوا بر روي اواپراتور استعمال مي‌گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *