شهرداری می بایست به ساماندهی نخاله های ساختمانی مبادرت نماید

شوشتر – ایرنا – قیم فرمانداری شوشترگفت : گردآوری نخاله های ساختمانی به رئیس کاراتری نیاز داراست و در این جهت شهرداری بایستی نسبت به مکان یابی , گردآوری و سوق دهی خودروهای حمل نخاله ساختمانی مبادرت نماید . حمل نخاله غرب تهران پاکسازی کامل جنگل ها و زمین های بی دفاع شهری این منطقه از خاک و نخاله های ساختمانی

به نقل از ایرنا مصطفی سمالی روز یک‌شنبه در نشست سوق‌دهی و رئیس پسماند شوشتر گفت : نخاله های جانور در لبه شهرها و روستاها می بایست به وسیله شهرداری ها و دهیاری گردآوری و به محل رقم خورده انتقال داده شود .
او افزود : شوشتر در حین سال پذیرای حضور گردشگران داخلی و فرنگی می‌باشد و انباشت نخاله در تراز و کناره شهر زیبنده این شهر تاریخی و دیرین نیست .
قیم فرمانداری شوشتر تصریح کرد : تمرین گردآوری نخاله ها با همیاری دستگاه های اجرایی شهرستان هر ماه اجرا مي شود تا موقعیت غیرمناسب انباشت نخاله های ساختمانی بهبود یابد .
او با اشاره به اهمیت تمدن سازی دراین مورد ادامه بخشید : ارائه یادگرفتن و آگهی واجب هم می بایست به وسیله شهرداری ها و دهیاری ها پیگیری شود .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست شوشتر هم در‌این نشست اذعان کرد : در طول حاضر در حدود ۲۵هکتار نخاله ساختمانی موجود هست که در ۳۰نقطه این جمع شده شده‌است .
علی فتحی نیا افزود : با اعتنا به حجم مضاعف نخاله توقع داریم تطهیر حق تقدم بندی شود و کناره رودخانه و محل ورود های شهر در حق تقدم قرار گیرد .
در حین حاضر نخاله ساختمانی در کشورهای پیشرفته در چرخه دوباره برای مصارف ساختمانی مورد بازیافت قرار می‌گیرد که‌این مراحل در دوری از آلودگی محیط زیست تاثیرگذار است .
بعضی از شهرهای استان خوزستان اعم از کلانشهر اهواز با بحران نخاله های ساختمانی و رهاسازی آن در محیط های شهری رو به رو می‌باشند .

نصب سامانه ردیاب بر روی خودروهای حمل فاضلاب و نخاله بروجرد حتمی است

بروجرد – ایرنا – مدیر سازمان حفاظت محیط زیست بروجرد اعلام‌کرد : نصب سامانه ردیاب اتومبیل ( GPS ) بر خودروهای حمل فاضلاب شهری و نخاله های ساختمانی در شهرستان بروجرد اضطراری است .
نصب سامانه ردیاب بر روی خودروهای حمل فاضلاب و نخاله بروجرد اضطراری است
مصطفی مصطفی وند روز پنج‌شنبه در اعلام کرد و گو با ایرنا افزود : متاسفانه به رغم هدایت و هشدارهایی که در سالیان قبلی به خودروهای حمل فاضلاب شهری و نخاله های ساختمانی داده شده‌است , این خودروها مبادرت به تخلیه فاضلاب شهری و نخاله های ساختمانی در مسیر جاده های مهم و روستایی , بخشها تفریحی و چه بسا رودخانه ها می نمایند .
او گفت : وجود اینگونه پسماندها و فاضلاب علاوه بر نازیبایی مناظر خطراتی را برای محیط زیست و سالم شهروندان دارا‌هستند .
مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بروجرد افزود : در نشست رئیس پسماندهای ویژه و عفونی شهرستان بروجرد , مقرر شد تا شهرداری ضمن سوق دهی خودروهای حمل فاضلاب و نخاله ساختمانی مبادرت به نصب سامانه ردیاب بر روی این خودروها نماید تا مبدا و مقصد تخلیه فاضلاب و نخاله مشخص و معلوم شود .
او اظهار‌کرد : آشغال های عفونی مطب ها هم از گرفتاری های محیط زیست شهری گردیده اند چون ترکیب این آشغال ها با پسماندهای معمولی مشکلاتی را برای محیط زیست به‌وجود می‌آورد و سالم کارگران حوزه سرویس ها شهری شهرداری را تهدید می نماید .
او افزود : با پیگیری انجام یافته مقرر شد تا پزشکان هر ماه گزارشی از شرایط ساخت و تفکیک آشغال و بی خطرسازی آن ها به اداره محیط زیست ارائه دهند و اداره نظام طبی هم بی خطرسازی آشغال های مطب های پزشکان را پیگیری نماید .
به گفته او آشغال های عفونی و ویژه مطب ها می بایست یا این که از روش دستگاهی مرکزی و همگانی بی خطرسازی شوند و یا این که هر پزشک معالج با صرف هزینه ای مبادرت به خرید این دستگاه کند .
او تاکید کرد : سازمان حفاظت محیط زیست اخطارهای شفاهی , کتبی و رسمی خویش را دراین مورد به اداره نظام طبابت ارایه داده است و در صورت مشاهده هرگونه آشغال عفونی خطرناک دربرگیرنده مواد شیمایی و دارویی و وسایل تیز و پیروز طبق ضابطه با پزشکان برخورد می نماید .
مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بروجرد در مورد پسماندهای سنگبری ها اظهار کرد : تجهیز سنگبری ها به دستگاه سنگ کوب و تبدیل آنان به سنگ تصنعی منجر می شود تا نیز از آب کمتری برای رسوب ضایعات استعمال شود و نیز حجم لجن تولیدی به مراتب کمتر شود .
او افزود : براساس رایزنی با اتحادیه سنگبران بروجرد مقرر شد تا این اتحادیه نسبت به سوق دهی مکان دفع لجن سنگبری ها در ناحیه سراب زارم مبادرت و پیمانکاران این واحدها را هم در موضوع تخلیه این ضایعات توجیه نماید .
مصطفی وند داشتن محیط زیست تندرست و محیط ارگانیک قشنگ را نیازمند همیاری مردمان دانست و اعلام‌کرد : استعمال از طبیعت و محیط زیست حق همگی مردمان و نسل های آتی است و نباید برای سودجویی بیشتر , دیگر افراد را از این موهبت الهی محروم کنیم . اجرای طرح مدیریت نخاله های ساختمانی کم حجم در ۳ ماهه نخست سال۹۴

حمل نخاله ساختمانی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *