معرفی تریلرهای حمل خودرو در ایران و جهان

حتماً تا به امروز تریلرهای حمل خودرو را در شهرها و جاده‌های کشورمان دیده‌اید . تریلرهایی که به حمل خودروهای صفرکیلومتر از کارخانه به نمایندگی‌ها می پردازند ; ولی احتمال دارد جذاب باشد بدانید که‌این تریلرها نیز گونه های مختلفی دارا‌هستند و در کشورهای مختلف جهان در انواع و مدل‌های مختلفی ساخته میگردند ; به این ترتیب در ادامهٔ این مقاله به معرفی گونه های گوناگون تریلرهای حمل اتومبیل در تنی چند از کشورهای جهان و ولی کشور‌ایران می پردازیم . خودروبر چیست؟

معرفی تریلرهای حمل خودرو در ایران و جهان

خودروبر اروپایی با گنجایش حمل ۱۱ ماشین

در اروپا طبق معمول جهت حمل تریلرهای خودروبر از کشنده‌های بی‌دماغ به کار گیری میشود . اما این کشنده‌ها به دلیل وزن نه‌چندان مضاعف خودروها , عمدتاً از دسته کشنده‌های میانگین , تقریبا کم اقتدار و با ادغام ۶×۲ میباشند ; ولی تریلرهای خودروبر اروپایی مضاعف دیدنی و پیچیده می باشند . این تریلرها دارنده ساختاری پیچیده و تعداد متعددی سطح های متحرک و جک‌های مضاعف می‌باشند که خودروها را جهت به حداکثر رساندن گنجایش حمل به صورت جالبی لابه‌لای یکدیگر قرار میدهند . چه بسا خودروها تا روی سقف مرگ آور نیز قرار میگیرند و به همین بهانه کشنده‌های منحصربه‌فرد حمل خودرو کلیه از جور سقف کوتاه می‌باشند . تریلرهای خودروبر اروپایی بسته به جور خودروها و گونه تریلر گنجایش حمل ۱۰ تا ۱۲ ماشین را دارا‌هستند و بیشتر آنها سه محور و با چرخ‌های تکی میباشند . حمل خودرو

خودروبر آمریکایی با گنجایش حمل ۱۱ اتومبیل

در ایالات‌متحده هم راستا حمل تریلرهای خودروبر طبق معمول از کشنده‌های دماغ‌دار استعمال می گردد که ولی در اینجا نیز از اشکال سقف کوتاه می‌باشند . تریلرهای خودروبر آمریکایی نیز تقریباً شبیه اروپایی‌ها بوده و ساختار پیچیده‌ای دارا هستند . ولی در اینجا به دلیل دماغ‌دار بودن کشنده‌ها , خودروها تا حد قابلیت به جهت جلوی کامیون قرار داده میشوند تا گنجایش حمل ارتقاء پیدا نماید . تریلرهای حمل اتومبیل در ایالات‌متحده بازهم بسته به مدل خودروها و تریلرها ظرفیتی در بین ۹ تا حداکثر ۱۲ اتومبیل دارا هستند و کشنده‌های آنها نیز همه از جور ۶×۴ می باشند . این کشنده‌ها منحصر به فرد حمل خودرو بوده و از ابتدا به‌این مراد پباده سازی میشوند . تریلرها نیز عمدتاً دو محور با چرخ‌های دوبل میباشند .

حمل خودرو

خودروبر اهل ایران با گنجایش حمل ۶ اتومبیل

در جمهوری اسلامی ایران همانند بخش اعظم زمینه‌ها ما کماکان به سنت‌ها پایبند ما‌نده و هنوز از تریلرهای معمولی و معمولی دیرین جهت حمل اتومبیل به کار گیری می‌کنیم! سال‌های سال بود که در جمهوری اسلامی ایران از تریلرهای ساده‌ای با گنجایش حمل ۶ اتومبیل به کارگیری می شد ولی یک‌سری سالی است که تریلرهایی با گنجایش بیشتر مورداستفاده قرار میگیرد . تریلرهایی که عمدتاً گنجایش حمل ۸ اتومبیل را دارا‌هستند . اما بیشترین تعداد خودرویی را که نگارنده شخصاً بر روی یک تریلر خودروبر در کشور‌ایران دیده‌ام تعداد ۱۰ اتومبیل بوده است که روی یک تریلر زیاد کشیده قرار گرفته بودند . در کشور‌ایران کشنده‌هایی که جهت حمل تریلرهای خودرو بر به کارگیری میگردد هیچ فرقی با کشنده‌های دیگر نداشته و از هر کشنده‌ای برای این کار استعمال میشود . چه بسا بنز ۱۹۲۴! تریلرها نیز عمدتاً دو محور و با چرخ‌های دوبل یا این که تکی میباشند .

قطار جاده‌ای استرالیایی با گنجایش حمل ۱۹ ماشین

در استرالیا به دلیل جاده‌های طولانی و فارغ از پیچ , از تریلرهای زیاد طویلی بنام قطار جاده‌ای در زمینه‌های مختلفی همچون حمل اتومبیل به کار گیری میگردد . قطارهای جاده‌ای استرالیا در بخش اعظم مورد ها دارنده سه تریلر منقطع بوده که به یکدیگر متصل می گردند . تعداد کل محورهای این تریلرها ۱۰ عدد بوده و همۀ چرخ‌های آن ها به‌صورت دوبل میباشند . این تریلرها ارتفاع زیاد متعددی داشته و به همین علت بدور زدن با آن ها سخت است . کشنده‌ها هم راستا قرارگیری اتومبیل روی سقف از جور سقف کوتاه و با مخلوط ۶×۴ می‌باشند . قطارهای جاده‌ای استرالیا گنجایش حمل ۱۹ تا ۲۰ اتومبیل را دارا هستند . یدک کش خودرو تهران | خودرو بر (خودروبر) نیسان یدک کش | جرثقیل حمل خودرو

خودروبر چینی با گنجایش حمل ۲۰ اتومبیل

چین بزرگ‌ترین مرزو بوم خودروساز عالم است و به دلیل حجم دوچندان بالای ساخت ماشین , تریلرهای خودروبر ویژه‌ای نیز درین مرز و بوم به کار گیری می گردند . این تریلرها ارتفاع دوچندان متعددی دارا هستند و علاوه بر این , در طبقهٔ بالایی آن ها خودروهای به‌صورت دوتایی در کنار نیز قرار می گیرند که گنجایش حمل را تا حد قابل‌توجهی ارتقا می دهد . تریلرهای خودروبر چینی گنجایش حملی میان ۱۸ تا عدد فوق‌العادهٔ ۲۱ اتومبیل را دارا‌هستند که چه بسا از قطارهای جاده‌ای استرالیا نیز بیشتر است . این تریلرها به‌صورت سه محور و مجهز به چرخ‌های دوبل می باشند . ولی خودروها روی این تریلرها به‌صورت بی آلایش و سوای به کارگیری از جک‌ها و سطح ها متحرک چیده می گردند . جهت حمل این تریلرها نیز در عمده موردها از کشنده‌های چینی سه محور با مخلوط ۶×۲ استعمال میگردد که محور میانی تا حد متعددی در حدود محور جلو قرار داشته و جهت یاری به پیچیدن راحت‌تر , قابلیت و امکان دستور گیری دارااست .

خودروبر بریتانیایی با گنجایش حمل ۸ ماشین

در انگلستان برخلاف دیگر کشورهای اروپایی عمدتاً از تریلرهای سه‌طبقهٔ بی آلایش و کشنده‌های معمولی سقف بلند جهت حمل خودروها به کار گیری میشود . این تریلرها گنجایش حمل حدود ۸ ماشین را داشته و دارنده سه محور با چرخ‌های تکی میباشند . کشنده‌ها نیز همان‌طور که اشاره شد از جور معمولی و چه بسا با بلندترین سقف میباشند چون تریلرها به‌گونه‌ای می‌باشند که خودروها روی سقف مهلک قرار نمی‌گیرند .

خودروبر ژاپنی با گنجایش حمل ۶ اتومبیل

در ژاپن جهت حمل ماشین از تریلرهای تقریبا پیچیده‌ای به کارگیری میگردد که ولی گنجایش یه خرده دارا‌هستند . این تریلرها کلیه از دسته تک‌محور با چرخ‌های تکی می‌باشند که گنجایش حمل ۶ تا ۷ ماشین را دارا هستند . کشنده‌ها هم در بیشتر مورد ها از نمونه‌های ضعیف ساخت خویش ژاپن مانند هینو می‌باشند که عمدتاً از دسته سقف کوتاه بوده و مخلوط ۴×۲ دارا هستند . این کامیون‌ها شاسی کشیده‌ای داشته در بعضا مورد ها منحصر به فرد حمل اتومبیل پباده سازی میشوند . اجاره جرثقیل

خودروبر روسی با گنجایش حمل ۵ – ۶ اتومبیل

در روسیه جهت حمل ماشین از تریلرهای مضاعف ساده‌ای با گنجایش حمل کم متساوی ۶ تا ۷ ماشین به کار گیری میگردد . این تریلرها کاملاً بی آلایش و فارغ از هیچ‌گونه پیچیدگی می‌باشند و دارنده دو محور با چرخ‌های تکی میباشند . جهت حمل این تریلرها نیز بیشتر از کشنده‌های معمولی سبک ۴×۲ به کارگیری می گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *