میزان صرفه جویی در مصرف آب با فلاش تانک Oli چه مقدار است؟

همان گونه که در مقاله‌ها قبلی اشاره شده , فلاش تانک های اولین به دلیل داشتن آبگیرهای تاخیری که از ورود آب به فلاش تانک در طول خروج آب به درون کاسۀ خارجی دوری می نماید , سبب صرفه جویی به مراتب فراتر نسبت به بقیه فلاش تانک دکمه ای توکار با گنجایش فلاش تانک یکسان است .

کمپانی او‌لین دارنده بالاترین استاندارد صرفه جویی در مصرف آب ( A+ ) هست .  فلاش تانک

در سرزمین ما بدلیل نبود منابع آبی‌رنگ , استعمال با صرفه و صرفه جویی در مصرف آب در سالیان اخیر مورد اعتنا بیشتری قرار گرفته و به کار گیری از وسایل با صرفه در ساختمان جهت بهبود مصارف خانگی از مورد ها دوچندان حیاتی دراین مورد می‌باشد .

درحال حاضر ببینیم این اندازه در حقیقت به چه میزان تاثیر خواهد داشت .

تفاوت مصرف آب در فلاش تانک دکمه ای تک ظرفیته و دو ظرفیته

مصرف آب در فلاش تانک های معمول تک ظرفیته معمولا میان ۶ تا ۹ لیتر است . این میزان در فلاش تانک های دو ظرفیته او‌لین ۳ لیتر در گنجایش کم و ۶ لیتر در گنجایش بالاست . هم اکنون درصورتی که بر فرض فلاش تانک معمولی تک ظرفیته ۶ لیتری را با فلاش تانک اولین مقایسه کنیم . تعمیر و نصب توالت فرنگی کمالشهر کرج فوری

در‌صورتی‌که فرض بگیریم خانواده ای از دستشویی خویش ۷ توشه در طول روز به کار گیری می نماید و از این بین ۲ توشه نیاز به گنجایش بالا و ۵ توشه نیاز به گنجایش زیر خیس باشد . میزان مصرف آب فلاش تانک در یک دستشویی در فلاش تانک تک ظرفیته نزدیک به ۴۲ لیتر درطول روز و در صورت به کار گیری از فلاش تانک دو ظرفیته نزدیک به ۲۷ لیتر طی روز خواهد بود .

تفاوت مصرف آب در فلاش تانک معمولی در مقایسه با فلاش تانک Oli

درحال حاضر تفاوت مصرف را در فلاش تانک های معمولی با فلاش تانک دکمه ای اولین مجهز به آبگیر تاخیری را بررسی می‌کنیم .

فلاش تانک اولین صرفا دارای انحصاری سیستم آبگیری تاخیری است . این مکانیسم از ورود آب به مخزن در حین تخلیه آب از فلاش تانک پرهیز می نماید .

در هر توشه به کارگیری از فلاش تانک اولین نسبت به بقیه فلاش تانک های توکار و روکار دو ظرفیته , به صورت میانگین نزدیک به نیم لیتر آب بیشتری صرفه جویی میشود . در وضعیت ۷ توشه به کار گیری درطول روز که درباره‌ی گذشته اشاره شد , این میزان نزدیک به ۳/۵ لیتر طی روز خواهد بود .

درحال حاضر با یک اکانت رمز انگشتی به میزان صرفه جویی ۵۰ درصدی آب در مقایسه با فلاش تانک های تک ظرفیته و ۱۳ درصد نسبت به بقیه برندهای دو ظرفیته می رسیم .

اما این اعداد تنها در صورت استعمال از فلاش تانک های ۶ لیتری است که اما بخش اعظمی از فلاش تانک ها ظرقیت های فراتر و طبیعتا مصرف بالاتری دارا‌هستند . لوله بازکنی و تخلیه چاه بلوار فردوسی مشهد

یک کدام از مشکلات همگانی کانال های آب و فاضلاب , ته نشینی ذرات جامد در مجراها است . در حقیقت , اکثری از لوله ها نوسانات پهناور جریان را در زمان قدمت خویش تجربه می نمایند . در جریان های کم احتمال دارد سرعت جریان از سرعت شستشو کمتر باشد . در‌این‌صورت رسوبات در لوله نشست می نمایند و مشکلاتی از قبیل کم شدن گنجایش لوله و بسته شدن و پس زدن جریان را به وجود میاورد . در‌این حالت یک چاره مطلوب به کارگیری از فلاش تانک هست . که تحت عنوان یک مبداء آب بیرونی , حجم فراوان و در اختیار گرفتن شده ای از آب را بطور ناگهانی در لوله رها می نماید و با ساخت تنش برشی شایان توجه , به شستشوی رسوب باطن لوله امداد می نماید . تا به درحال حاضر مطالعاتی در موضوع تاریخچه و هیدرولیک فلاش تانک , تاثیر فلاش تانک در شستشوی رسوب در شبکه , به کار گیری از فلاش تانک در کانال های فاضلاب و استعمال از روزنه های شستشو صورت گرفته شده‌است . در‌این مقاله تاثیر شیب لوله و حجم آب مخزن شستشو در شستشوی رسوب از لوله با استعمال از فلاش تانک بطور آزمایشگاهی بررسی شده‌است . آزمایشات در لوله ای به قطر ۳ . ۵ سانتی متر انجام یافته گردیده اند . مال لوله پلگسی کلس و ارتفاع آن ۸ متر است . برای گزینش تاثیر شیب لوله در حین تکان رسوب , آزمایشات در سه شیب گوناگون , ۰ , ۰ . ۵ و ۱ درصد انجام شدند . برای آنکه نتایج حاصل از میزان گیری های آزمایشگاهی برای حالت حقیقی وواقعی قابل تعمیم باشد , با به کارگیری از چک ابعادی اعداد بی سپس مفید بر تکان رسوب در لوله انتخاب شد و بعداز نظارت نتایج آزمایشگاهی , تاثیر آنان روی ارتفاع تکان رسوب بصورت نمودارهای بی آنگاه بیان شده شده‌است . نتایج چک آزمایشات نشان می دهند که ارتفاع تکان رسوب با ارتقاء شیب لوله , ارتقاء حجم آب مخزن و ارتقا هد آب مخزن در یک حجم اثبات , ارتقا می‌یابد و ماکزیمم فشار وری ارتفاع جنبش رسوب تاثیر مثبت داراست . لوله بازکنی حسینی

بطورکلی به فاضلابی که در فیض استعمال آدم از آب برای مصارف بهداشتی ایجاد می شود , فاضلاب بهداشتی میگویند . از آن جا که این فاضلاب در اثر فعالیتهای انسانی ایجاد می‌گردد , گهگاه به آن فاضلاب انسانی یا این که خانگی هم گفته می شود . خدمت های بهداشتی , استحمام , شستشوی ظروف , شستشوی سطح های و لباسشویی اکثر ترین فعالیتهایی می باشند که به ساخت فاضلاب بهداشتی – انسانی باعث می‌شوند .
اما می بایست دقت داشت که فاضلاب انسانی با فاضلاب شهری برابر نیست چراکه فاضلاب شهری علاوه بر فاضلاب خانگی دربردارنده بعضی فاضلابهای دیگر اعم از فاضلاب اداره ها و مراکزعمومی , واحدهای تجاری , صنعت های درون شهر و فاضلاب ناشی از نشت به باطن کانال فاضلاب هم میباشد .
حفاظت از محیط زیست و خودداری از آلودگی آن از یک سو و لزوم استعمال دوباره از آب به باعث محدودیت در منابع آبی رنگ از سمت دیگر سبب ساز شده‌است که امروزه تصفیه فاضلابهای بهداشتی از اهیمت خاصی برخوردار شده و توجهات مضاعف ویژه ای را در جهت خویش جلب کند .
حجم فاضلاب بهداشتی
حجم فاضلاب بهداشتي معمولاً بستگي مستقيمي به تعداد اشخاص زیر پوشش داراست . اما بهترين معيار برآورد اندازه فاضلاب , ميزان آب مصرفي است .
مطابق نشریه ۳ – ۱۱۸ اداره رئیس و طرح ریزی مرزو بوم , حدود ۹۰ – ۸۰ درصد از آب مصرفی در مصارف بهداشتی – انسانی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *