نسل جديد داکت اسپليت با طراحي متفاوت

يکي از اساسي‌ترين ايراداتي که همواره بر کولر گازي وارد بوده هزينه برق دستگاه در فصول گوناگون بوده است . اين مورد طراحان سيستم‌هاي تهويه مطبوع را بر آن داشت که چاره‌اي براي اين اختلال بيانديشند , با تحقيقات و مطالعات مضاعف به اين نتيجه رسيدند که دست کم در فصول سرد سال اين هزينه‌ها کاسته شود . طرح آنان براي کاهش هزينه برق به کارگیری از آب گرم در ساختمان‌هايي که داراي سيستم آب داغ بودند سبب ساز به طراحي و ايجاد يه کوئل جدا از هم براي سيستم‌هاي داکت اسپليت شد .  سرویسکار کولر گازی در مشهد
در اين سيستم آب گرم وارد يک کوئل حرارتي که درمقابل دستگاه نصب مي‌گرديد , شد و دهش باد به وسیله حرفه داخلي دستگاه با گذشتن از باطن اين کوئل , گرماي مورد نياز ساختمان را مهیا مي‌کرد .
اين سيستم توانست تا حدودي طراحان را از نتيجه حاصله خوشحال گرداند , البته گشوده مشکلاتي همچون عدم سهولت در حین نصب دربرگیرنده ساخت شاسي جداازهم براي نصب کوئل , افزايش هزينه‌هاي کانل کشي و همچنين عدم تناسب و تقارن کوئل با پنل داخلي و . . . مي‌شد . ولی بارزترين اختلال در اين سيستم‌ها از عدم تناسب و تقارن کوئل با پنل داخلي ناشي مي‌گرديد .
اين ایراد موجب ايجاد صوت ناهنجار , عدم کارايي دستگاه به خاطر متناسب نبودن فاصله‌ي کوئل با پنل داخلي ( کاهش کارايي و عدم تبادل دما ) مي‌گرديد .

فایده برداري بهينه از کولر گازي :

در صورتيکه مايل هستيد در کنار منفعت مندي از هواي خنک و مطبوع کولر گازي , هزينه برق مصرفي شما خيلي بالا نباشد مي‌توانيد دماي کولر را روي ۲۶ مرتبه سانتيگراد تنظيم نماييد در اين صورت با وجود روشن بودن رشته پنل داخلي که مصرف برق آن بين ۱۵ تا ۳۰ وات است در بيش‌تر زمان‌ها کمپرسور دستگاه که بيش‌ترين سهم را در برق مصرفي کولر داراست خاموش خواهد بود . در اينجا مجددا ياد آوري مي نمائيم قرار داشتن پنل داخلي مستقيما روبروي محل نشستن ساکنين ضروري است .

در صورتیکه هنوز لامپ‌هاي سوئیت خویش را به لامپ‌هاي کم مصرف تغيير نداده‌ايد , بدانيد گرماي حاصل از لامپ‌هاي قديمي تاثير بسزايي در افزايش زمان‌هاي کارکرد کولر اسپليت و مصرف برق بيش‌تر مي‌گردد بنابراين حتمی است بلافاصله نسبت به تعويض آن ها با لامپ‌هاي کم مصرف مبادرت نمائيد .

درصورتی که مرحله پنجره‌ها نسبت به مرحله کل واحد شما زياد است توصيه مي‌شود جهت جلوگيري از ورود تشعشع گرمايي در فصل‌تابستان از پنجره‌هاي دو جداره يا پوشش‌هاي ضد حرارت و ضد uv روي تراز شيشه پنجره‌ها به کار گیری نماييد . اين پوشش‌ها که به راحتي بر مرحله شيشه قرار مي‌گيرند يکبار براي هميشه خيال شما‌را از ورود تششع گرمايي در فصل‌تابستان و همچنين تششع سوز‌و‌سرما در فصل‌زمستان سهل مي‌نمايد . بوي بد کولر گازي از چيست؟

البته راجع به پنجره‌هاي ساختمان‌ها بهترين گزينه به کار گیری از پنجره‌هاي upvc با شيشه‌هاي دوجداره و بازتاب مي‌باشد . درصورتی که در حالا ساخت يا بازسازي ساختمان خویش هستيد خوبتر است از پنجره‌هاي upvc به کارگیری نماييد , زيرا اين پنجره‌ها با جلوگيري از نفوذ هواي سرد و گرم و ورود صدا و غبار و ذرات آویزان هوا سبب ساز بيش‌ترين آسايش و متانت در محيط داخلي سوئیت خصوصا در شهرهاي به هم ریخته و کثیف مي‌شوند .

خوب تر است با مديريت کارها منزل , به کارگیری از اجاق‌گاز , اتو و ديگر لوازمي که موجب ايجاد گرما در فضاي خانه مي‌گردد را به طور همزمان با کارکرد کولر انجام ندهيد . چرا‌که گرماي حاصله موجب افزايش زمان کار کولر و مصرف برق بيش‌تر مي‌گردد .

هواي خنک از پنل داخلي معمولاً در سوی روبرو جريان مي‌يابد . بنابراين پنل داخلي را صحیح در جايي قرار دهيد که روبروي محل نشستن يا حضور اعضاي خانواده باشد . ارتفاع پرتاب هوا بر طبق ظرفيت معمولا بين ۵ تا ۱۰ متر مي‌باشد . نبايد تاءمل کنيد حتمی است کل تالار خنک شود تا شما نیز خنک شويد . تعمیرات کولر گازی مشهد

با دقت به انباشت هواي گرم در زير سقف , خوبتر است تا جاي ممکن پنل داخلي را پايين‌تر از سقف نصب نماييد . بعضی ديده مي‌شود نصاب‌ها پنل داخلي را در فواصل نزديک به سقف نصب مي‌کنند , در صورتيکه از نگاه زيبايي و تزئينات , ديوارسالن يا اتاق اذن مي‌دهد مي‌توانيد از نصاب بخواهيد حاشیه بالايي پنل داخلي شما ۴۰ يا حتي ۵۰ سانتيمتر از سقف پايين‌تر باشد اين کار به افزايش جريان هواي خنک در مرحله یاری موثري مي‌نمايد .

در فروشگاه‌ها , رستوران‌ها و يا ديگر فضاهايي که طول سقف تا کف در آنها بيش‌تر از ۲ . ۸ متر باشد نصب پنل داخلي در طول ۲ متري از کف محل متبوع قابل اجرا است .

شستشوي ماهانه و تميزي فيلترها و تراز کويل اسپليت‌ها با دقت به دفترچه راهنماي کولر , در ايجاد هواي مطبوع و خنک و همچنين افزايش بازده دستگاه بسيار اهميت دارا‌هستند بنابراين با بازنمودن درب پنل داخلي بصورت ماهانه فيلترها را بشوييد و تراز کويل را با دستمال مرطوب غبار روبي نماييد . ( فيلترها را بعداز کم آب شدن بصورت اوليه در ورودي هواي پنل قرار دهيد . )

با نصب سايبان بر روي پنل بيروني , کندانسور دستگاه مي‌تواند دور از تابیدن نوروروشنایی گرم خورشيد با بازده خوبتر و مصرف برق کم‌تر به تبادل حرارت و خنک کردن گاز کولر بپردازد .

ضروری است پنل بيروني به گونه‌اي نصب شود که قابلیت و امکان جريان هواي آزاد در پشت آن به راحتي مهيا باشد .

در صورتی‌که عايق لوله‌هاي رابط خصوصا در بيرون از ساختمان از بين رود , اسپليت شما مقداري از خنکي گران‌بهاي کولر را از دست مي‌دهد . بنابراين با بازرسي ساليانه نسبت به ترميم عايق بندي لوله‌هاي رابط مبادرت نماييد .

در سرويس ساليانه حتما علاوه بر در دست گرفتن اندازه شارژ گاز مورد نياز کولر , از سرويس‌کار بخواهيد از تميز بودن مرحله فين‌ها و کويل‌هاي کندانسور بيروني نيز مطمئن گردد . راهنمای کامل خرید کولر گازی

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *