يك فوريت «ارائه لايحه مديريت كاهش آوار و نخاله‌هاي ساختماني» در جلسه سه‌شنبه تصويب شد

شوراي شهر تهران به تعطيلات تابستاني مي‌رود
شوراي شهر تهران در يكصد و چهاردهمين گرد‌همایی خویش , يك فوريت چهار طرح را به تصويب رساند و يك فوريت يك طرح نیز به دليل حضور نداشتن موقت رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي , به گرد هم آیی بعد از آن موكول شد .  حمل نخاله در تهران
به نقل از خبر نگار «شهري» ايسنا در گرد هم آیی يكصد و چهاردهم شوراي شهر تهران كه به طور علني و با حضور شنونده برگزار شد , بررسي دو فوريت تصحیح بند الف تبصره ذيل ماده‌ هفتم قوانین اجرايي ضابطه مراقبت و توسعه و گسترش فضاي سبز كه در جلسات قبلي مورد بررسي قرارگرفته بود , به تصويب رسيد .
معصومه ابتكار ـ رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران ـ در جريان تصويب اين طرح , تاكيد كرد : كلمه جدا درختان در شرايط فعلي و اجراي اين مصوبه , منتفي است و بايد از مصوبه حذف شود .
مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ در جواب به وي توضيح بخشید : ناچار هستيم اين كلمه را درباره‌ی جدا برخي از درختان بكار بريم و ابتكار در پی سخن وي اظهار کرد : در هر حال درختان در حين جا‌به‌جايي از بين مي‌روند .
ابتكار ادامه اعطا کرد : بايد کلیه سعی خویش را به كار گيريم كه درختي از بين نرود و در اين دوران نیز اذن انقطاع هيچ درختي را نداده‌ايم .
وي تصريح كرد : اين مدل برخورد درخصوص درختان به هيچ وجه اخلاقي نيست .
به نقل از ايسنا , در نشست سه شنبه اعضاي شوراي شهر تهران همچنين يك فوريت طرح اصلاحيه مصوبه راهبرد مشاركت شهرداري تهران در بسط فضاهاي ورزشي به تصويب رسيد .
علي رضا دبيرـ منشي شوراي شهر تهران ـ در توضيح ضرورت تصويب اين طرح تاكيد كرد : با تصويب اين طرح , انقلابي در ساخت فضاهاي ورزشي در شهر تهران به‌وجود مي‌آيد و زمينه مناسبي براي ورود بخش خصوصي در اين میدان مهیا مي‌شود .
در اين نشست , مسئله تصويب يك فوريت طرح الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه مديريت كاهش آوار و نخاله‌هاي ساختماني در فرمان كار بود كه با تاكيد حمزه شكيب ـ رييس كميسيون توسعه و گسترش و عمران شوراي شهر تهران ـ به تصويب رسيد .
همچنين يك فوريت طرح ساماندهي كارگران ساختماني و فصلي در شهر تهران نيز مطرح شد كه به دليل حضور نداشتن نمايندگان شهرداري تهران و كامل نبودن مباحث قابل طرح در گرد‌همایی به هفته آن گاه موكول شد .
در گردهمایی سه شنبه شوراي شهر تهران , همچنين يك فوريت طرح شناسايي و معرفي محل‌هاي زندگي , فعاليت و آرامگاه مشاهير و مفاخر شهر تهران در فرمان كار شورا قرار داشت كه به دليل حضور نداشتن احمد مسجد جامعي‌ ـ رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران ـ , مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ نسبت به اين حضور نيافتن گلايه كرد و در نتيجه اين قضیه به گردهمایی سپس موكول شد .
در گرد‌همایی فوق , همچنين يك فوريت طرح شرايط صادر شدن پروانه بیشتر اشكوب نيز به تصويب رسيد .
اعضاي شوراي شهر تهران در گردهمایی خویش دو فوريت طرح تعيين زمان تعطيلات تابستاني شوراي اسلامي شهر تهران را نيز به تصويب رساندند و به اين ترتيب شوراي شهر تهران از ششم مرداد تا ۱۳ مرداد به تعطيلات تابستاني مي‌رود . حمل نخاله

دركميته محيط زيست شوراي شهر تهران اعلام شد : حجم نخاله‌هاي ساختماني پايتخت۵برابر زباله‌هاي خانگي است! ۹۲درصدپروانه‌هاي تخريب براي تجديد قراراست قدمت تخريب نداريم

در گردهمایی كميته محيط زيست شوراي شهر تهران اعلام شد : روزمره ۴۰ هزار بدن نخاله ساختماني در تهران توليد مي‌شود كه هنوز بررسی صحيحي بر آنان نیست .
به نقل از خبر نگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) , محمد حسين ماجدي اردکاني , متخصص بخش تحقيقات مصالح ساختماني راس تحقيقات ساختمان و آرامبخش در گرد‌همایی كميته محيط زيست شوراي شهر تهران با اشاره به وضعيت آوارهاي ساختماني اعلام کرد : ۳۰ تا ۴۰ درصد گازهاي گلخانه‌اي و ۴۰ تا ۵۰ درصد پسماند توليد شده بر روي کره زمين , از صنعت ساختمان حاصل مي‌شود .
۹۰ تا ۹۴ درصد پروانه‌هاي تخريب صادره در تهران براي تجديدبناست!
وي به آمار تخريب در ايران اشاره كرد و ذکر کرد : با اعتنا به اطلاعات دردسترس سهم پروانه‌هاي صادره براي ساختمان هاي مسکوني در کل مرزو بوم به تفکيک ساخت و ساز بعد از تخريب نشان دهنده اين است که عملا بين ۵ تا ۸/۲۵ درصد از پروانه‌هاي کل مرزوبوم براي تجديد سازه صادر مي‌شود . در حالي که براي تهران از کل پروانه‌هاي صادره براي تخريب حدود ۹۰ تا ۹۴ درصد براي تجديدبنا بعداز تخريب است که مي‌تواند حجم عمليات تخريب را نشان دهد .
متخصص بخش تحقيقات مصالح ساختماني راءس تحقيقات ساختمان و آرامبخش افزود : در سال ۸۵ براي نزديک به ۱۵ هزار واحد ساختماني بعد از تخريب پروانه ساخت يا تجديد سازه صادر شده‌است كه اين رقم در سال ۸۶ به بيش از ۲۰ هزار مورد بالغ شده‌است . با نسبت دادن به آمارهاي جان دار در‌حالتی که موجودي تسکین دهنده شهر تهران , حدود ۲ ميليون ارزيابي شود , آمار پروانه‌هاي تخريبي به ميزان حدود ۲۰ هزار مورد به معناي نرخ تصويب هم اندازه يك درصد است که مي‌توان به حجم بالاي تخريب‌ها دقت داشت .
وي تاكيد كرد : آمارها نشان مي دهد , در زمان تعدادی ده سال اخير تخريب ساختمان‌هاي مسکوني که با اندکي تعمير يا تجدید بنا قابليت خوبي براي ادامه بهره‌برداري داشته اند , تخريب شده‌اند و به جاي آن ها به صورت بیشتر ساختمان‌هايي بر جاي نشسته‌اند که به دليل نياز فوري به سازه و رونق بازار تسکین دهنده , رابطه مطلوبي را با شرايط طبيعي و اقتصادي محيط به دست نمي داده‌اند . ولی فرسودگي بافت‌هاي قديمي و عدم سرمايه‌گذاري کافي در آنان موجب شده‌است که بافت‌هاي قديمي وارد تراز تخريب شوند .
ميزان خاک و نخاله توليدي در تهران ۵ برابر آشغال توليدي روزمره و در امريكا ۳۰ درصد آشغال روزمره است!
پارسال ۷/۱۶ ميليون بدن نخاله ساختماني در تهران دفن شده است!
متخصص بخش تحقيقات مصالح ساختماني راس تحقيقات ساختمان و آرامبخش با اشاره به اين كه منابع توليد خاک , نخاله و آوارهاي ساختماني بر پایه ی گونه به دو مدل آوار حاصل از تخريب جزئي ( تعميرات ) و کلي ساختمان‌ها و خاک و نخاله حاصل از گودبرداري ساختمان‌هاي جديد و فعاليت‌هاي عمراني و زيربنايي , شهري تقسيم مي‌شود , اعلام کرد : ميزان خاک و نخاله توليدي در تهران تقريبا ۵ برابر آشغال توليدي در شبانه‌روز است مزایای استفاده از بازیافت نخاله های ساختمانی در ساخت بتن نخاله های ساختمانی بایستی توسط مالکین به خارج از شهر یا محل های تعیین شده از سوی شهرداری حمل شود

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *