پاکسازی شهر از نخاله ها توسط شهرداری اهواز

شهرداری اهواز تا ۲۰ اسفند مکلف است نقاط متعدد شهر را از تمامی نخاله های ساختمانی پاک سازی کند .  حمل نخاله
تطهیر شهر از نخاله ها بوسیله شهرداری اهوازبه گزارش خبر نگار مجموعه استان های باشگاه خبرنگاران برنا از اهواز ; هلنا کعبی , مدیر سازمان محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خوزستان اذعان کرد : در مسافرت ابتکار عمل مدیریت اداره حفاظت محیط زیست به اهواز طی روز پنج‌شنبه نشستی با حضور استاندار خوزستان , مدیرکل رئیس معضل استانداری , نائب رئیس دادستان اهواز و فرمان دار اهواز در‌این سازمان کل برگزار و مقرر شد شهرداری اهواز در برهه زمانی ۲هفته آتی همگی نخاله های تخلیه شده در لبه جاده ها و اطراف شهر را گردآوری و در یک محل مطلوب دفع نماید .

او افزود : قرار شد در این مسیر کارگروهی متشکل از شهرداری اهواز , محیط زیست و فرمانداری برای ارائه طرح جامع گردآوری و دفع نخاله ها رقم بخورد تا بتوان این نخاله ها را بازیافت کرد .

کعبی با اشاره به این که این نشست درپی بازدید نوآوری از تراز شهر اهواز و مشاهده حالت نا مناسب تخلیه نخاله در پیاده رو ها برگزار شده , ابلاغ داشت : تا قبل از این هم سازمان محیط زیست شهرستان اهواز بارها جلساتی با شهرداری اهواز در این باره برگزار و دراین مورد یاداوری داده و یکسری نقطه اهواز هم یگانه دفع نخاله رقم خورده البته شهرداری اهواز مصوبات را اجرایی نکرده و اداره موتوری شهرداری که مسئول بی واسطه گردآوری نخاله است , فعالیتی در این سو نداشته است . رهاسازی نخاله‌ها در طبیعت جرم محسوب می‌شود/ تبدیل نخاله‌های ساختمانی به بلا

مدیر سازمان محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار‌کرد : برهمین اساس اختراع مدیریت اداره محیط زیست خواهان ورود استانداری برای گردآوری نخاله از مرحله شهر اهواز شده چون در صورت ادامه این حال و روز , مسائل نخاله ها به یک معضل تبدیل می شود .

او همینطور با اشاره به تبعات زیست محیطی تخلیه نخاله در مرحله شهر اظهارداشت : با دقت به این که نخاله ها پسماندهای ساختمانی میباشند علاوه بر نازیبایی رخ شهر , به دلیل داشتن تمامی مدل مخلوط اعم از فلزات سنگین وزن , در هر مکان ای که تخلیه شوند , سبب انتقال آلودگی به خاک میشوند و تخلیه نخاله در حاشیه دریا رودخانه میتواند انتقال آلودگی را شدت بخشد .

بازیافت نخاله های ساختمانی در بخشها زمین لرزه زده

نائب رئیس فنی سازمان کل محیط زیست استان کرمانشاه بابیان این که هنوز برآورد دقیقی از میزان نخاله‌های ساختمانی ارثیه بر اثر ز‌لزله نداریم , اظهار کرد : قرار است این نخاله‌ها بازیافت شود و مجدد مورد استعمال قرار گیرد . حمل نخاله

به نقل از مجموعه استان های باشگاه خبرنگاران برنا از کرمانشاه ; فریدون یاوری نائب رئیس فنی سازمان کل محیط زیست استان کرمانشاه در باب نهایی حالت مدیر نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در بخش ها زمین‌لرزه زده اعلام‌کرد : با دقت به این که میزان تخریب ناشی از زمین‌لرزه در آن گاه شهری و روستایی گسترده بوده , هنوز برآورد دقیقی از میزان نخاله‌های ایجاد شده نداریم .

او ادامه بخشید : فعلا در شهر سرپل ذهاب دو نقطه و در بقیه شهرهای زمین‌لرزه زده هم نقاطی برای دپو نخاله‌های ساختماتنی رقم خورده و بعداز آواربرداری نخاله‌ها درین نقاط دپو میگردد .

یاوری اعلام‌کرد : برنامه این است که‌این نخاله‌های ساخت شده بازیافت شود و در کارها تجدید بنا و بقیه کارها زیربنایی و عمرانی مورد به کار گیری قرار گیرد .

الزام گردآوری و حمل نخاله های ساختمانی در تبریز به وسیله سازندگان

به جهت اجرای شیوه طومار هدایت پسماندهای ساختمانی و عمرانی با تصمیم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز مالکین و مهندسین ملزم به ذخیره سازی , گردآوری , حمل و نقل نخاله های ساختمانی بوسیله پیمانکار مالک صلاحیت شدند .
الزام گردآوری و حمل نخاله های ساختمانی در تبریز به وسیله سازندگانبه گزارش خبر نگار مجموعه استان های باشگاه خبرنگاران برنا از تبریز ; درپی درخواست قانونی اداره رئیس پسماندهای شهرداری تبریز از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز این معاونت با گنجاندن بندی جداازهم در پروانه ساختمانی مالکان و مهندسان ساختمان را ملزم به ذخیره سازی , گردآوری و حمل نخاله های ساختمانی بوسیله پیمانکار صاحب و مالک صلاحیت نمود .

تا قبل از این مدیرعامل اداره مدیر طی مراسلاتی در باب موقعیت آزاد سازی نخاله های ساختمانی و ضرورت ساخت سازوکار برای سازندگان ساختمان خواهان تولید تمهیداتی در این راستا شده بود .

در طومار مدیرعامل اداره رئیس پسماد شهرداری تبریز آمده بود , با عنایت به انجام فاز نخستین اجرای شیوه طومار سوق دهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی و نام نویسی از پیمانکاران دارای شرایط خواهشمند است فرمان نمایید به مراد اجرای فاز عملیاتی و دستیابی به فیض پایانی ترتیبی اتخاذ نمایید تا در سیستم صادر شدن پروانه ساختمانی گذشته از صادر شدن پروانه گزینش موقعیت طریق مدیر پسماندهای عمرانی و ساختمانی به تایید اداره رسیده و آن‌گاه به صادر شدن پروانه مبادرت گردد .

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز هم راجع‌به عملیاتی نمودن شیوه طومار اجرایی هدایت پسماندهای ساختمانی و عمرانی اعلام نموده است : از این پس با تمهیدات اتخاذ شده , بند مجازیی بر طبق الزام مالکین و مهندسین در ذخیره سازی , گردآوری , حمل و نقل نخاله های ساختمانی بوسیله پیمانکار صاحب و مالک صلاحیت در توضیحات پشت پروانه ساختمانی بیشتر شوید . تکاپو برای رهایی از آوار زباله های شهری ایلام/وقتی زباله های شهری معضل فراگیر می شوند

در طومار معاونت شهرسازی تبریز همینطور آمده است : جهت تولید دسترسی به مجوزهای پروانه ساختمانی ( ثبت درخواست شده در سیستم ) به اداره فناوری داده ها و ارتباطات شهرداری اعلام شده‌است .

همینطور در امر اجرایی نمودن خوب تر مفاد شیوه طومار مذکور در پی جلسات برگزار شده پیشین مقرر شده است اداره مدیر پسماند شهرداری تبریز نسبت به آگهی ها و یادگرفتن های ما یحتاج به شهروندان از شیوه های متعدد اعم از نصب بنر در تراز شهر , تنظیم و توزیع بروشور و تراکت و غیره در بخشها شهرداری مبادرت کند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *