کاش کولرهای شهرمان با چیز ‌ی غیر از ( آب)  کار می‌کرد

در حالی ‌که ایلامی‌ها این روز ها امید می نمایند کاش کولرهای آن ها با چیزی غیر از آب کار میکرد , در اطراف شهر شاهد بی‌مبالاتی مجموعه‌های پایین محاسبه شهرداری در هدر دادن ( مایه‌ی حیات ( هستیم . تعمیرات کولر آبی تهران

به نقل از خبر نگار خبرگزاری دانشجوها جمهوری اسلامی ایران ( ایسنا ) , حیطه ایلام , طی چندین سال اخیر که مرحله آب سد ایلام که از منابع با اهمیت آب آشامیدنی شهر ایلام به حساب می آید , زیر آمده , دستگاه‌های دارای ارتباط , آب را جیره‌بندی مینمایند , اما انگار این سال دیگه کار از کار قبلی و خلاصه این جیره‌بندی نیز می بایست جیره‌بندی بشود .

هر روز عصر با خودم می گویم ای کاش عقربه‌های ساعت به هیچ وجه به ۶ نرسند , زیرا حقیقتا دیگه کلافه می شوم و می بایست تعدادی تا دبه آب دستم بگیرم و بروم دنبال آب , تشنگی ماه رمضان کم بود که مدتی است این قطعی آب نیز به آن بیش تر شده و حسابی مشغول شده‌ایم .

همسایه خیابان مبارزان از محله زمین شهری و خیلی از محله ها شهر ایلام از آغاز تابستان با این گرمای دشوار از ساعت‌ها نهایی عصر هر روز تا صبح روز سپس با قطعی آب دست و پنجه قابل انعطاف می‌کنند‌ .

به لحاظ شما کولرهای آبی‌رنگ با چه چیزی کار می‌کنند؟ ای کاش بجای آب چیز دیگه‌ای بود تا توی کولرها می‌ریختیم تا احتمالا پاره ای این اعصاب و روان داغ و داغونمون آهسته میشد .

راستش یک چیزی که هنوز برای اینجانب جای سوال است این‌که درصورتی که عمده محله ها شهر ایلام از آب سد استعمال می کنند چرا آب برخی از خیابان‌ها یا این که محلات‌ انقطاع نمی‌شود؟ تعمیر کولر گازی مشهد

حکایت آب و جارو کردن صبح و شام خیلی از خانه‌ها درایلام , هنوز برای اینجانب نا مفهوم باقیمانده است؟

چرا ساکنین محله زمین شهری هر روز می بایست از ساعت ۶ عصر آن نیز در ماه رمضان و این گرما تا صبح روز سپس بی آب باشند و نمایشگاه‌داران ماشین در خیابان اشرفی اصفهانی از صبح تا غروب یکسره خودرو بشورند؟

در‌صورتی‌که صحیح حدس زده باشم هرمورد از این نمایشگاه‌ها که به گفته خودشان ماهانه در بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پول آب می دهند , یک چاه آب‌ دارند!

صبح روز جاری که داشتم در جهت محل کارم می‌رفتم خدمتگزار یکی بانک‌های مسیرم را دیدم که با شیلنگ آبی رنگ افتاده بود به جان پیاده رو که مطمئنم اگه اذن می‌دادند تمامی خیابان را می‌شست .

از یک طرف بی‌آبی و از سمت دیگر آب و جارو کردن معابر عمومی بوسیله خیلی از کاسب ها و از تمامی مهم‌تر کلام مسئولان برای موقعیت بحرانی آب در ایلام , مارا دست به دهن کرده که بعداز این کلیه سال و هزاران تبلیغ جورواجور هنوز متوجه نشدیم که صحیح مصرف کردن یعنی چه؟

از بابابرقی و قطره آب که هر شب از تلویزیون راجع به صرفه جویی و صحیح مصرف کردن حرف می‌کردند هیچی عاید ما نشد که نشد!

به گفته مسئولان آب و فاضلاب ایلام , یک و نیم برابر نیاز مردمان شهر ایلام , آب وارد کانال میشود , ولی متاسفانه به دلیل مصرف بی‌رویه و هدر دادن آب , بخشها مرتفع شهر ایلام مبتلا نبود یا این که کاهش فشار آب و در بعضا از ساعتها شبانه روز از قطعی آب سختی می برند .

سوال اینجاست که چرا فرهنگ و تمدن مصرف فی مابین مردمان جا نیفتاده و خوی مصرفی مردمان تصحیح نشده است؟ چرا از آب‌آشامیدنی برای شستن کوچه و خیابان‌ها به کار گیری می‌شود؟ آموزش و راهنمای کامل شارژگاز انواع داکت اسپیلت و کولرگازی و نحوه ی سرویس و عیب یابی

۱۱۰ هزار مشترک در ایلام بدون شک ۱۱۰ هزار کولر آبی رنگ دارا هستند که میانگین مصرف هر کولر آبی‌رنگ در شبانه روز در میان ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر آب است .

درین اثنا صحنه‌ای که یکسری روز پیش در ( بوستان نوپا ( ایلام دیدم را جلوی چشمانم تصور کردم ۳ دستگاه تانکر ۱۴ و ۱۲ . ۵ و ۱۰ هزار لیتری متواتر برای لبریز کردن آب صف کشیده بودند , صحنه‌ای زیاد دیدنی بود .

از راننده یک کدام از آن ها پرسیدم که‌این همگی آب را به کجا می‌برید؟ لبخندی زد و اعلام‌کرد مرد حسابی پس کی این کلیه خیابان را منزه می‌کند؟

ساعت ۴ عصر بود با خودم تامل کردم که مرحله دوچندان داغ آسفالت خیابان‌ها با ریختن آب روی آن , هوایی شرجی را ساخت میکند .

آن‌گاه اظهار کرد که هر مورد از ما می بایست روزمره ۱۰ خدمت آب ببریم که با یک اکانت راز انگشتی روزمره ۳۶۵ هزار لیتر تنها از آن مقام ( بوستان نوپا ) برای شستن خیابان‌ها و بقیه مصارف آب برده می‌گردد , این در حالی است که دو رده دیگر در انتهای بلوار خبر نگار و خیابان پشت فرماندهی مرزبانی استان هم موجود است که همین عملکرد را دارا‌هستند .

این همگی آب برای شستن جدول؟

با وجود این تمامی نقص‌ , چرا دستکم آب و فاضلاب آگهی نمی کند که روز جاری آب فلان ناحیه انقطاع میگردد تا هم محلی آن محله ها چاره‌ای بیندیشند . بررسی کولر های گازی و اشنایی با انواع ان

متاسفانه بی‌اهمیتی تلقی کردن مسایل مرتبط با آب در مدیر شهری از طرف بعضی از دستگاه‌ها , دلیل این مشکلات است و تا‌وقتی‌که محافظت منابع آب به حق تقدم تبدیل نشود , با همین مشکلات مواجه خوا‌هیم بود .

به رغم فقدان آب در‌این روزهای گرم فصل‌تابستان و در حالی که بعضی از محله ها شهر ایلام فقط تعدادی ساعت از شبانه‌روز از نعمت آب برخوردار می‌باشند , شهرداری و شهروندان ایلامی فارغ از دورازشوخی دریافت کردن زمینه , آب آشامیدنی و زیرزمینی را صرف شستن اتومبیل , محل عبور عابر پیاده و خیابان می‌نمایند و نسبت به اتلاف بیش تر از مقدار آن هیچ جور مسئولیتی از خویش نشان نمی‌دهند .

در بعضا از بلوارها و پارک‌های شهرمان به دلیل نقص شیرهای آب‌ , انگار چشمه‌ای میان چمن‌ها شورش کرده نموده است .

موجب حیرت و تاسف است که‌این مایه‌ی حیات در مجموعه‌های ذیل بررسی شهرداری با بی‌مبالاتی و بی‌توجهی هدر میرود و انگار خیر انگار . . .

اما در پایان نباید نقش صدا و سیما و رسانه‌ها را نادیده گرفت و بایستی این رسانه‌ها در جهت تمدن سازی جنبش نمایند , حتی تاثیر یک گزینه جوک از صداوسیما از صدها بیلبوردها یا این که یک بنر تبلیغی آب و فاضلاب بیشتر باشد .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *