کنترل افزایش رطوبت به هنگام استفاده از کولر آبی

منش شغل های در اختیار گرفتن ارتقاء رطوبت به هنگام به کارگیری از کولر آبی‌رنگ رطوبت ناشی از کولرهای آبی‌رنگ میتواند دارنده جنبه های مثبت و منفی اکثری باشد . تلاش کولرهای آبی رنگ بر روند تبخیر آب پایدار است . در‌این سیستم ها , جریان آب به طور یکنواخت روی پوشال ها و پدهای خنک کننده ( Cooling Pads ) توزیع می شود . سرویسکار کولر آبی مشهد

هوای گرم محل ورود به سیستم کولر با این آب تماس برقرار کرده و انتقال حرارت صورت می‌گیرد . در قبال این انتقال حرارت هوای گرم خنک شده و آب تبخیر می شود .
گویا است که‌این بخار آب خروجی باعث ارتقاء رطوبت نسبی محیط اطراف کولر خواهد شد . ولی در وضعیت معمولی و حقیقی , قسمتی از ذرات آب هم مستقیما از کولر وارد محیط میگردند که سبب ساز ارتقاء هرچه بیشتر رطوبت خواهند شوید .

ارتقا رطوبت به هنگام به کارگیری از کولر آبی رنگ

هوای بیشتر شهرهای کشورمان جمهوری اسلامی ایران , گرم و کم آب می‌باشد . به این ترتیب استعمال از کولرهای آبی رنگ میتواند شایسته ترین آیتم برای این شهروندان باشد .

برخلاف تصور عموم که فکر میکنند کولرهای آبی رنگ فقط در کشورهای بینوا و کمتر پیشرفته به کارگیری می گردند می بایست خاطرنشان کرد طبق استانداردها و پژوهش ها , شایسته ترین گزینش برای محیط هایی با حالت آب و هوایی گرم و کم آب همین سیستم های تبخیری می باشند . تعمیرات کولر گازی تهران

در ایالات تگزاس ایالات متحده حدود ۸۰ درصد از سیستم های سرمایشی را سیستم های آبی‌رنگ تشکیل می دهند . حتی‌در استرالیا هم به کارگیری از کولرهای آبی‌رنگ دوچندان مرسوم و دوست داستنی است .

اقلیم جغرافیایی قادر است گزینش کننده میزان تلاش و بازدهی کولرهای آبی‌رنگ و نتایج ارتقا رطوبت ناشی از آنان باشد .

فاکتورهای رفاه یا این که آسایش بدنی به هنگام استعمال از کولر عبارتند از :

• دما
• رطوبت
• سرعت وزش باد

دمای آسایش تن بشر نزدیک به ۲۴ الی ۲۶ مرتبه است . این به این معناست که ارتقا دما از این مشقت باعث حس گرمی و روبه پایین از آن منجر حس سردی در تن آدم می‌گردد .

وصال بدین دما در حداکثر بخشها برای کولرهای آبی‌رنگ تا ۹۹ درصد قابلیت و امکان پذیر است . ولی درباره ی رطوبت اندکی دعوا تفاوت داراست .

بالا بودن رطوبت نسبی محیط سبب ساز می شود ریت انتقال حرارت میان آب و هوای گرم کاهش یابد . چراکه هوا از ذرات آب لبریز است .

بدین ترتیب کولرهای آبی رنگ نمی توانند در موقعیت شرجی نظیر شهرهای استان های شمالی کارایی قابل قبولی را داشته باشند . قیمت کولر آبی خورشیدی بدون پوشال

همینطور درصورت ارتقاء رطوبت به دلیل استعمال از کولر , کولر بعداز مدتی نخواهد توانست افیشنسی ایده آل و نرمالی از خویش ارائه دهد . یک کولر استاندارد دارنده بازدهی بالای ۷۵ درصد است که در موقعیت مرطوب این عدد به شدت افت می نماید .

عارضه ها ارتقا رطوبت به هنگام به کارگیری از کولر آبی رنگ

۱ ) صرف مکانیسم انتقال حرارت باعث ارتقا رطوبت میگردد . با دقت به این که روند تبخیر در‌این سیستم ها تحت عنوان جاذب گرمایی فعالیت می‌کند , هوای خروجی از سیستم دارنده رطوبت نسبی زیاد بالایی است که میتواند رطوبت را هم ارتقا دهد .

۲ ) انتقال و اصطلاحا پرتاب ذرات آب بصورت بی واسطه از کولر به محیط هم می‌تواند منجر ارتقا رطوبت محیط گردد . به خصوص درباره‌ی کولرهای آبی‌رنگ پوشالی به دلیل مشکل و خرج جانور در پوشال ها میزان پرتاب ذرات آب فراوان بسیار است . رشته این ذرات را از پوشال ها گرفته و در سمت محیط می دمد .
۳ ) وخیم شدن پوشال ها یا این که پدها هم می‌تواند باعث ارتقا میزان رطوبت محیط گردد . به خصوص پوشال های خنک کننده بعد از مدتی مبتلا افتادگی و ریزش و تغییر‌و تحول صورت می‌شوند . در چنین قوانینی احتمال دارد چه بسا بخش هایی از کولر سوای پوشال و خالی باقیمانده باشد , به این ترتیب ذرات آب به راحتی از روش حرفه وارد محیط می‌شوند .
۴ ) گزینش گنجایش غیر مناسب کولر احتمالا باعث ارتقاء رطوبت در محیط گردد . تعیین کولری با گنجایش فراتر از حد مایحتاج سبب ساز می توان به برهان کوچک بودن بعد ها محیط علیه گنجایش کولر رطوبت به میزان ای نامتناسب ارتقاء یابد .

مزایا و معایب ارتقاء رطوبت به هنگام استعمال از کولر

مزایای ارتقاء رطوبت نسبی محیط که از تلاش کولر در آن ناشی می شود می‌تواند دربرگیرنده موردها پایین باشد :

• به تعادل وصال رطوبت نسبی هوای محیط در بخشها گرم و کم آب
• خودداری از بی آبی پوست در اقلیم های زیاد کم آب
• کاهش شوک ناشی از الکتریسیته مستقر
• خودداری از ترک خوردگی وسایل چوبی به دلیل جذب رطوبت بافت های چوبی
• و …
این مزایا مخصوصا در محیط هایی با حالت آب و هوایی گرم و کم آب می‌تواند مضاعف ایده آل و دارای فایده بوده و سبب ساز ارتقاء رفاه حالا یوزرها گردد .
البته علیه ارتقاء بیش تر از حد آن هم می‌تواند مشکلاتی را پیرو داشته باشد . این معایب و مشکلات عبارتند از :
• رطوبت مضاعف می‌تواند بستر پرورش بعضا از آلودگی ها , باکتری ها و قارچ ها مثل قارچ های آسپرژیلوس باشد .
• قابلیت پیدایش بیماری های تنفسی و ریوی به دلیل انتقال رطوبت دربردارنده قارچ ها و باکتری های زیان آور تنفسی و نیز چنین بیماری های مفاصل .
• افت بازده سعی کولر با ارتقاء میزان رطوبت نسبی جانور در محیط و در‌پی آن اتلاف انرژی .

رویکرد شغل های در اختیار گرفتن ارتقاء رطوبت به هنگام به کارگیری از کولر

برای این‌که بتوانیم ارتقاء رطوبت ناشی از کولرهای آبی‌رنگ را در دست گرفتن نمائیم اضطراری است مواقعی را رعایت کنیم :

۱ ) حق تقدم دهی اقلیم جغرافیایی به فاکتورهای اقتصادی , به طوری که بااستفاده از استانداردها , مراجع و یا این که اشخاص کارشناس میزان منفعت وری سیستم در وضعیت آب و هوایی محل معاش مان را بررسی کنیم . کولرهای آبی‌رنگ در وضعیت گرم و کم آب ( اما سکو حرارت دارنده محدودیت است ) شایسته ترین سعی را دارا هستند .
۲ ) به کارگیری از پدهای سلولزی به جای پوشال های کهن به دلیل عدم افتادگی به مرور زمان و دست کم پرتاب ذرات آب به محیط می‌توانند نقش مهمی در در دست گرفتن ارتقاء رطوبت ناشی از کولرهای آبی‌رنگ داشته باشند . بعلاوه پدهای سلولزی سبب ساز توزیع یکنواخت آب و عدم انتقال آن به محیط میگردند . همینطور آلودگی ها , قارچ ها و باکتری ها درین پدها قابلیت و امکان رویش ندارند و مشکلات تنفسی و … هم حذف می‌گردد . انتخاب مکان مناسب برای نصب کولر های گازی در ساختمان

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *