کول گزاری چاه

نصب استوانه های سیمانی ( کول چاه ) در باطن دهانه چاه که به مراد استحکام دهانه چاه انجام می شود را کول گزاری چاه می نامند .

چاه ها به مرور زمان به عارضه ها گوناگون اعم از رطوبت , لرزش و سستی خاک استارت به ریزش می نمایند و این دستور مضاعف خطرناک می باشد . شرکت ها تخلیه چاه و لوله بازکنی برای پرهیز از این گونه ریزشها مبادرت به کول گزاری چاه مینمایند . چاه بازکنی

در واقع عملیات کول گزاری دهانه چاه تخصصی می‌باشد و بوسیله استوانه های سیمانی در باطن چاه ستونی سفت ساخت می شود و بدور آن از ملات سیمانی لبریز میشود . این فرمان منجر ارتقاء قدمت چاه شده و خطر ریزش را دوچندان کاهش میبخشد . تخلیه و لایروبی چاه جردن شمال تهران فوری

کول ها دارنده بعد ها و انواع مختلفی می‌باشند که با دقت به مورد به کار گیری ( اشکال چاه , آب خط مش های فاضلاب و … ) به وسیله کول گزار گزینش می گردند و مورد مصرف قرار میگیرند .

با این که موسسه ها حفاری چاه هم عملیات کول گزاری را انجام می دهند البته متولی حساس این دستور شرکت ها لوله بازکنی و تخلیه چاه هستند که از قبل تا کنون در‌این شغل عمل دارا هستند و شایسته ترین مورد برای انجام پروژه کول گزاری چاه می‌باشند

طوقه چینی

در واقع دور چینی یک یا این که یک و نیم خشت در ارتفاعات گوناگون لوله چاه طوقه چینی گفته می شود .

طوقه چینی چاه به جهت استحکام و تقابل با ریزش دهانه چاه آب , فاضلاب و قنات ها به کارگیری می شود و در حالی که بی آلایش به لحاظ میرسد کاری دوچندان تخصصی است . به دلیل آنکه تعیین مکان مطلوب و گونه چیدمان خشت مضاعف اهمیت داراست .

در هنگام طوقه چینی بایستی مساله مربوط ایمنی اشخاص کاملا رعایت شود تا به کسی جراحت نرسد . کارگران سرویس ها فنی تهران دارنده بیمه و خرقه کار بدون نقص و کفش و کلاه ایمین می باشند تا مخاطرات احتمالی هم به دست کم رسد و عملیات طوقه چینی فارغ از اختلال صورت بپذیرد . لوله بازکنی محدوده میدان جمهوری

مصالح موردنیاز طوقه چینی عبارتست از خشت , شن , سیمان و ماسه که بعداز ساخت ملات مایحتاج بوسیله سازه درون دهانه چاه کار می شود .

کشف کردن محل چاه فاضلاب

چاه های فاضلاب در زمان های هنگامی که گفته می شود حدودا ۴ سال یکبار است بایستی مورد بررسی و در صورت نیاز تعمیر و مرمت شود . تعمیراتی همچون لایروبی و کف تراشی , کول گزاری و طوقه چینی , تخلیه چاه , اتصال چاه به کانال فاضلاب , مرمت و تعمیر چاه کهنه و … همه منجر ارتفاع قدمت چاه می‌شوند و از مخاطرات احتمالی ریزش چاه پرهیز می نمایند . البته جستن محل ظریف چاه فاضلاب گذشته از تعمیرات حتمی و ایراد است .

نگران نباشید ما در‌این بخش طریق درست یافت کردن محل دهانه چاه را به شما فراگیری میدهیم .

یافت کردن محل چاه فاضلاب

دکورا سیون موزاییک مختلف

معماران و سازندگان ساختمان برای نماد گزاری و جستن محل چاه فاضلاب از طریق دکوراسیون متعدد سنگ فرش و موزاییک استعمال می نمایند . به این مفهوم که چنانچه تما قسکت کف با موزایک در یک خواب و در یک راستا مصرف شده , در نصیب بالای دهانه چاه برای آرم گزاری آن خواب موزاییک را منفاوت در حیث میگیرند تا تماما معلوم باشد . این فعالیت از گزشته تا کنون رایج بوده و حتی‌د‌ر ساختمانهای امروزی هم از این روش به کارگیری می شود .

محل قرار گیری چاه با اطراف

با اعتنا به استانداردهای حفر چاه فاضلاب و همچنین اصول ایمنی چاه بایستی با دیوارهای اطراف و چاه های همسایه بیش تر از ۳ متر فاله داشته باشد . با دقت به‌این مسافت می توان محل تقریبی چاه را تقریب زد و حدود آن را پیدا کرد . مگر این که مقنی بیرون از اصول و استانداردهای حفاری کار کرده‌باشد .

گوش کردن به صدای فاضلاب

معمولا لوله های خروجی فاضلاب که به درون چاه جهت دهی می گردند از نصیب بالای دهانه چاه وارد فاضلاب میشوند و این دستور سبب ساز ایجاد صدا می شود . با به کار گیری از این قضیه میتوانیم زمان به کارگیری ساکنین از آب در گرمابه , آشپزخانه , دستشویی و … به زیر ترین نقطه ساختمان یا این که ایوان رفته و با نزدیک کردن گوش به زمین صدای آب را دنبال کنیم .

در پیشین روشی همگانی بود برای تعقیب کردن صدای آب در ذیل زمین و چه بسا یافت کردن محل نشت آب که به آن می‌پردازیم : لیوانی را برداشته و به طور وارونه ( نصیب دهانه جام در سمت تحت باشد ) آن را روی زمین قرار میدهیم و گوش خویش را به آن می چشبانیم . صورت فیزیکی استکان منجر تشدید صدا می شود و اقتدار تضخیص را بالا میبرد . تخلیه چاه و چاه بازکنی بنیاد قم

اما روش یافت کردن محل چاه فاضلاب توسط گوش دادن به صدای آب خیلی ظریف نیست . چراکه صدا در چاه های خشک و عمیق مضاعف ضعیف است و همچنین صدای ایجاد شده در لوله ها و چه بسا صدای محیط می‌تواند ما‌را در تشخیص به غلط بیندازد . البته در کل در خیلی از موردها پاسخ میدهد .

کندن کف ساختمان

در آخری تراز در‌صورتی‌که روشهای بالا را تست کردید و چیره به تشخیص محل چاه فاضلاب نشدید راهی جز کندن کف ساختمان برای شما باقی نمی ماند . ولی درین ارتباط هم می‌توانید جهت کم کردن میزان زیان یک کدام از نهایی خروجی های آب به کف ساختمان را تعیین نمایید و بدور آن را بکنید تا جهت لوله خروجی معین شود , بعد با تعقیب کردن لوله خروجی فاضلاب می‌توانید محل دهانه چاه را بیابید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *