Categories: حمل نخاله و حمل مصالحمرکز تهران

روزانه4800 كاميون خاك و نخاله در تهران تخليه مي‌شود يك درصد كاميون‌ها هم تخلف كنند , نخاله‌ها را نمي‌توان ساماندهي كرد

شكم «گود آبعلي» از خاك و نخاله مالامال شد! روزانه۴۸۰۰ كاميون خاك و نخاله در تهران تخليه مي‌شود يك درصد كاميون‌ها نیز تخلف كنند , نخاله‌ها را نمي‌توان ساماندهي كرد
تمامی اولیه آشغال را مي‌بينند ; زیرا رایحه دارااست و حشره‌ها را بدور خویش توده مي‌كند , يك ساعت ديرتر و زودتر شدن حمل آن , واكنش مردمان را به همراه داراست , ولی خاك و نخاله‌هاي ساختماني در صورتی يك سال نیز كنار خيابان و اتوباني روي نیز تلنبار شود و محل تزريق معتادان و هزار گونه آشغال عفوني ديگر باشد , به هيچ كس جز اهالي آن ناحیه برنمي‌خورد . در عين حالا , هيچ وقت كاميون‌هاي حمل خاك و نخاله خلاف‌کار و يا شهرونداني كه ساخت‌وسازي در خانه‌هايشان دارا هستند , نترسی بردن و ريختن اين نخاله‌ها به اتوبان‌هاي و خيابان‌ها و حتي زمين‌هاي خالي شمال شهر را ندارند , در قبال تا دلتان بخواهد , خاك و نخاله است كه به زمين‌هاي حاشيه‌اي‌ , شهرك‌ها و كناره‌هاي خالي اتوبان‌هاي شرقي و جنوبي پايتخت‌مان ريخته مي‌شود . حمل نخاله در مرکز تهران حمل نخاله در تهران

به نقل از خبر نگار «شهري» ايسنا , از زاويه ديگر , برخي از كارشناسان به اين نكته اشاره دارا هستند كه به دليل اشباع و مرفه‌نشين شدن بيشتر بخش ها شمال و غرب شهر تهران , شهرداري تهران بیشتر اقدامات خویش اعم از گود‌هاي موقت تخليه نخاله و آوارهاي ساختماني را به بخش ها شرق تهران منتقل كرده است .

از اوايل ده سال ۷۰ به آنگاه كه ديگر زباله‌هاي تهران به گود آبعلي نرفت , ساكنان بخش ها شرقي تهران اين اميد را داشتند كه به زودي زمينه‌هاي ترقي شرق تهران را در كنار ساير نقاط خواهند داشت , البته به مرور زمان معین شد كه شهرداري‌ها هر اقدامي را كه زمين يا امكان براي ساخت آن در درون شهر ندارند , به شرق مي‌برند . وضعيت فعلي اتوبان‌هايي نظير بابايي و رسالت با تل‌هاي نخاله و صنايع مزاحم در كنار آنان , با وجود دقت شهرداري فعلي شهر تهران , به ساماندهي آنها , نمونه‌هاي كوچكي از اين دستور است .

به هر روي , گود آبعلي فعلا , محلي براي تخليه نخاله‌ها و خاك‌هاي ناشي از آوارهاي مسكوني و عمليات عمراني پايتخت است و اگر‌چه گفته مي‌شود , محل اصلي تخليه خاك و نخاله‌هاي شهر تهران اين محل است , ولی در بسياري از بخشها شهرداري تهران , شاهد ايجاد محل‌هايي براي تخليه خاك‌ها و نخاله‌هاي آن حیطه و علاوه بر کلیه اين‌ها , شاهد كوه‌هاي كوچك و بزرگ نخاله‌ها در کناره و كنار خيابان‌ها , اتوبان‌ها و بخش ها پرت شهر هستيم .

به عبارتي , تعداد قابل توجهي از كاميون‌هاي پيمانكار تخليه نخاله به جاي آن كه دو ساعت در خط مش باشند , تا نخاله را در طرف ديگر شهر و در محل مشخص و معلوم تخليه كنند , ترجيح مي‌دهند , اين توشه را در گوشه‌اي خالي كنند و در ازای یک‌سری سکو ديگر اين كار را انجام دهند و پول بيشتري را كسب كنند , به خصوص در حالتی که اين جابجايي در شب صورت گيرد , درصد تخلف بسيار بيشتر مي‌شود . اين كاميون‌ها نخاله‌ها را سوای نگراني از جريمه شدن در محل‌هايي غيرمتعارف و بر رمز رویکرد , خالي مي كنند , چرا كه تا به درحال حاضر برنامه همكاري شهرداري و ناجا در جريمه اين خلاف کاران , آن‌قدر جدي و چشم‌گير نبوده است و در‌حالتی که اين برنامه محقق شده بود , نمود عيني آن را در كنار اتوبان‌ها شاهد بوديم .

به نقل از ايسنا , فعلا و به گفته بسياري از كارشناسان , گودآبعلي به دليل تعدادی برابر شدن ميزان خاك و نخاله‌هاي شهر تهران ديگر جوابگو نيست و در عين اکنون به دليل انباشت بيش از حد خاك و نخاله و آوارهاي ساختماني به زودي شيرابه‌ها و گازهاي ناشي از زباله‌هاي سال‌هاي پیشین , ممكن است خطرآفرين باشد و مي‌توان خاطرنشان کرد كه گود آبعلي علي‌رغم تیتر آن , ديگر به يك كوه بزرگ از خاك و نخاله تبديل شده‌است .

قائم رده معاونت سرویس ها شهري شهرداري تهران در اين مورد به ايسنا اظهار کرد : روزمره چهار هزار و ۸۰۰ كاميون خاك ‌و نخاله تخليه مي‌شود و در حالتی‌که کلیه بر اين جابجايي نخاله نظارتي وجود نداشته باشند , شهر , مبتلا مشكل مي‌شود . اداره مدیریت پسماند موظف به نظارت بر تولید

محمد عيديان افزود : روزمره حدود ۳۵ هزار مترمكعب خاك و نخاله در شهر تهران توليد مي‌شود و حتي در صورتی يك درصد از كاميون‌هاي حمل نخاله و يا شهروندان تخلف كنند , ديگر نمي‌توان اين حجم از نخاله را ساماندهي كرد .

وي خاطرنشان كرد : بیشتر تخلفات در تخليه نخاله‌ها در كنار معابر و بزرگراه‌ها و اماكن خلوت در شب صورت مي‌گيرد و شهرداري و ساير سازمان‌هاي مسوول نیز نمي‌توانند , در جاي جاي شهر , نيروهاي نظارتي را بومی كنند . حمل نخاله ساختمانی

عيديان تصريح كرد : در شهرداري‌هاي بخشها , پيمانكاراني براي تخليه خاك و نخاله به محل‌هاي معلوم وجود دارا‌هستند و شهروندان نيز بعد از گرفتن مجوز تخريب , مكلف میباشند , خاك و نخاله را به مكان‌هاي مشخصي برده و تخليه كنند , ولی متاسفانه برخي , در مسير تعيين شده براي رسيدن به محل تخليه , مبادرت به خالي كردن نخاله‌ها در كنار اتوبان‌ها و نقاط به دور از دیده مي‌كنند .

وي تصريح كرد : پيمانكاران تخليه خاك و نخاله , مکلف به جابجايي خاك و نخاله كمتر از ۱۰۰ كيلو از شهر نيستند و گوني‌هاي كوچك خاك و نخاله را مردمان عموما در درون مخازن آشغال مي‌اندازند .

قائم جایگاه معاونت سرویس ها شهري شهرداري تهران يادآورشد : پليس راهور ناجا , نيروي انتظامي , شهرداري‌هاي بخشها , ستاد خاك و نخاله شهر تهران و مردمان بايد در زمينه بررسی بر تخليه غيرمجاز خاك و نخاله محاسبه دقيق داشته باشند و اين طور نيست كه تنها شهرداري‌ها در اين زمينه جوابگو باشند .

همچنين بر پایه ی گزارش دريافتي ايسنا از ستاد خاك و نخاله شهر تهران , میانگین تخليه خاك و نخاله در مراكز دفن و پردازش شهر تهران در سال ۸۷ به روزمره ۶۴ هزار بدن رسيده است .

اين ستاد تاكيد كرده است كه وظيفه شناسايي گودهاي مجاز در بخشها متفاوت شهر با هماهنگي فرمانداري‌ها و شهرداري‌هاي بخش ها , راهبري و كنترل ناوگان عظيم كاميون‌ها حمل پسماندهاي عمراني , صادر شدن جواز كليه گودبرداري‌ها و خاكبرداري‌ها بر طبق پروانه‌هاي صادر شده از سوي شهرداري‌هاي بخش ها , صادر شدن كارت رفت وآمد جهت كليه كاميون‌هاي حمل خاك و نخاله و دستگاه‌هاي سنگين خاك برداري از جمله لودر و بيل مكانيكي و تراكتور بيلدار و نيز كنترل كليه مبادي ورودي و خروجي شهر تهران و بزرگراه‌ها با همكاري نيروي انتظامي و پاكسازي كليه محورهاي زیر پوشش , بر عهده اين تیم است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: حمل نخالهحمل نخاله تهرانحمل نخاله مرکز تهران

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago