Categories: تشخیص ترکیدگی لوله

روشی برای جلوگیری از ترکیدگی لوله های فاضلاب

لوله های پلاستیکی که در لوله کشی فاضلاب به کار گیری می‌شوند نیاز به محل تکیه دادن دارا هستند .

محل تکیه دادن در لوله کشی باعث پرهیز از پارگی لوله ها می شود . برای نصب محل تکیه دادن می بایست در لوله کشی فاضلاب می بایست به دسته و شیوه ی نصب محل تکیه دادن اعتنا کرد تاکارایی ضروری را جهت جاوگیری از پارگی لوله داشته باشد . در لوله های عمودی این است که نباد بازدارنده انبساط افقی آنان شود . به همین ترتیب برای انشعاب ها لوله کشی فاضلاب و تحت سیفون جای انبساط را نیز در لحاظ گرفت . برای لوله های آویخته از سقف به کارگیری از بست های رکابی به مسافت ۲/۱ تا ۵/۱ متر سفارش میشود . تشخیص ترکیدگی لوله

نکات دارای اهمیت برای به کارگیری از توکل گا در لوله کشی و دوری از ترکیدن لوله :

– در لحاظ به دست آوردن انبساط و انقباض در لوله ها با کالا های متعدد مختلف است . به عنوان مثال در لوله های pvcضریب انبساط خطی نسبت به لوله های از فرآورده فلز بیشتر است .

– در کانال های لوله کشی معمولی که فاضله ی لوله ها از نیز دوچندان نیست و کمتر از پانزده متر می‌باشد , استفاه از محل تکیه دادن های مطلوب مشکلی به‌وجود نخواهد آمد .

– انقباض و انبساط , در میان محل تکیه دادن ها کهار می شود و قطعات لوله کشی این تنش ها را آزاد می نمایند . زمانی که لوله ها بازاویه تند ( ۴۵ تا ۹۰ جايگاه ) تغییر و تحول جهت می‌دهد و دنبال آن لوله کوتاهی در کانال موجود است , محل تکیه دادن نزدیک محل تغییر‌و تحول جهت , بایستی به لوله سفت شود . این محل تکیه دادن از وارد داخل شدن نیروی خمشی مضاعف بر اتصال دوری می نماید . در‌صورتی‌که بعداز تغییر و تحول جهت , لوله بلندی به کانال وصل شود , محل تکیه دادن بعدی در حین خط لوله بلند می بایست آزاد باشد و به راحتی جابه جا شود .
– برای دوری از پارگی لوله در لوله کشی فاضلاب میتوانید به صورتی که در صدر توضیح داده شده از محل تکیه دادن به کار گیری فرمائید . برای تست لوله ها از کالا ABS یک ساعت پس از چسباندن می توان آن را آزمایش کرد . خدمات نصب و تعمیر توالت فرنگی آذری جنوب تهران

البته لوله های PVC , به زمان بیشتری برای چسبیدن نیاز دارا‌هستند . جدول هایی موجود هست که خصوصیات گوناگون لوله های پی او سی مانند زمان گیرش اول ( از موقع زدن چسب تا زمان مطلوب برای جابه جایی مطمئن ) و زمان دریافت کردن اتصال ( از موقع زدن چسب تا زمان آزمایش ) را ارائه می دهند .

نشت یابی و تعمیرات لوله های فرسوده

رویارویی با نشتی آب در سیستم های لوله کشی فاضلاب یکی مساله دارای اهمیت در زمینه‌ی زیست محیطی می‌باشد که بایستی با آن اعتنا نمود . در جمهوری اسلامی ایران به دلیل فقدان آب های زیرمنی و معضل خشکی در سالیان آتی می بایست به طور دور از شوخی از هدر رفتن آب ها خودداری نمود . هدر رفت آب در جمهوری اسلامی ایران عارضه ها مختلفی داراست که در‌این نصیب به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم :

۱ – فرسوده بودن سیستم لوله کشی در کشور‌ایران

۲ – عدم اجرای درست پروژهای لوله کشی چاه بازکنی محمودیه

تاثیر تعمیرات لوله کشی و نشت یابی در صرفه جویی از آب :

با بحرانی که جمهوری اسلامی ایران پیش رو داراست می بایست هرچه سریعتر اقدامات اصلی درخصوص تعمیرات لوله های فرسوده انجام گیرد . ما می‌توانیم فارغ از نیاز به صرف مخارج بالا با در اختیار گرفتن نشتی لوله ها و تعمیرات آن به صورت همیشگی از خسارات جبران ناپذیر تلفات آب را در سیستم های لوله کشی توزیع آب به دست‌کم برسانیم . نشت یابی و تعمیرات لوله روش های مختلفی داراست : یکی‌از این روش ها در دست گرفتن و مدیر فشار کانال در زمانهای متعدد ساعت ها شبانه روز است که سبب تغییر‌و تحول میزان نشت می شود . این روش قادر است در نشت یابی و به‌دنبال آن تعمیر لوله ی فرسوده مضاعف اثر گذار واقع شود و با تعمیرات ماهر بوسیله اشخاص چابکدست برای مقطع ها از سالم لوله کشی اطمینان پیدا کرد .

روش های بازکردن لوله حمام
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago