لوله کشی آب باران

بالا زدن آب از چاه فاضلاب در هنگام باراش باران به عارضه ها مختلفی است . یکی دلایلی که سبب ساز بالا زدن آب از چاه می شود لوله کشی خطا آب باران میباشد . آب باران می بایست به وسیله لوله ها در سوی چاه های فاضلاب جهت دهی شود . از این رو در شرایطی که لوله کشی آب باران به صدق اجرا نشود آب باران در معابر باقی می‌ماند . پس رعایت اصول لوله کشی برای آب باران فرمان اضطراری و اضطراری است . یکی دیگر از عوارض بالازدن آب از چاه فاضلاب هنگام بارش باران مالامال بودن چاه فاضلاب است . در‌این حالت می بایست به یک کمپانی تخلیه چاه تماس حاصل نمایید . لوله کشی

نکات اصلی لوله کشی آب باران :

پیش گویی کانال آب باران بطور جداگانه

استعمال از لوله ها استاندارد

بکاربردن متاع لوله ی مطلوب

حفر چاه جدا از هم برای دفع آب باران

مطابقت و همخوانی قطر لوله ها با تقشه

• نقشه های اجرایی بایستی مشتمل بر کف شوهای اخذ کننده آب باران , مسیر و قطر لوله های قائم و افقی و روزنه های بازدید باشد . پلان طبقات و محوطه ساختمان بایستی در تقشه ها نشان داده شود .

بررسی عیوب و نواقص لوله ها

بررسی آنکه لوله های آب باران تحت عنوان لوله فاضلاب یا این که هواکش مورد به کار گیری قرار نگرفته باشد .

به کارگیری از لوله هایی مقاوم در قبال فروغ و روشنایی خورشید

• در‌صورتی‌که لوله قائم آب باران در معرض ضربات فیزیکی و یا این که فروغ خورشید جای دارد خوبتر است از لوله های مقاوم ( UPVC یا این که گالوانیزه ) استعمال شود .

حفاظت از لوله در قبال یخ زدگی

نظارت کردن تعداد رایزرهای آب باران

• خوب تر است برای بام های با مرحله بیش تر از ۱۰۰ متر مربع حد اقل ۲ عدد رایزر آب باران در حیث گرفته شود . سفارش می شود حد اقل قطر لوله های آب باران ساختمان ۴ اینچ باشد .

اتصال لوله های PVC با چسب

اتصال لوله های پلی اتیلن به یاری گرما لوله بازکنی شیخ بهایی

تعبیه کفشوی برای لوله های آب باران

گزینش کالا و دسته مطلوب برای کفشوی

• کفشوی آب باران بام می بایست از متاع مقاوم در قبال خوردگی باشد و کانال صافی داشته باشد . کفشوی آب باران می بایست به ترتیبی باشد که کانال صافی آن حداقل تا ۱۰ سانتی متر فراتر از تراز بام ادامه یابد . اتصال لوله آب باران بایستی مستقیما به کفشوی آب باران باشد و اجرای لوله افقی آب باران روی بام ممنوع است .

اجرای سیفون پس از کفشوی محل ورود لوله آب باران مجاز نیست

به کار گیری از بست مطلوب برای لوله ها

رعایت مسافت بست ها

تعبیه ی روزنه ی بازدید در زیر ترین نصیب لوله های قائم ( پیشین از تحت ترین زانو )

• روزنه بازدید همینطور بایستی در نقاط تغییر‌و تحول جهت لوله های افقی , در صورتی‌که زاویه تغییر تحول جهت لوله بیش تر از ۴۵ مرتبه باشد نصب شود . لوله کش در دهقان ویلا کرج

• در حالتی که لوله اب باران افقی یا این که قائم در اجزای ساختمان دفن شود , روزنه بازدید بایستی تا تراز تمام شده کف یا این که دیوار ادامه یابد .

• روی لوله افقی با اهمیت آب باران خروجی از ساختمان , فورا پی از خروج از ساختمان روزنه بازدید می بایست در جایی باشد که دسترسی به آن آسوده بوده و به سهولت بتوان از آن نقطه با پست کردن وسایل مطلوب , گرفتگی لوله را بر طرف کرد .

روی لوله افقی آب باران ( در محوطه ) در مسافت مطلوب روزنه بازدید نصب شود .

• روی لوله حساس افقی ذیل ترین نصیب کانال لوله کشی در مسافت هر ۱۵ متر ( برای لوله های کمتر از ۱۰۰ میلی متر ) و در مسافت هر ۳۰ متر ( برای لوله های ۱۰۰ میلی متر و بزرگتر ) روزنه بازدید ضروری است .

• میزان روزنه بازدید روی لوله آب باران , تا قطر نامی ۱۰۰ میلی متر ( ۴ اینچ ) بایستی برابر قطر نامی لوله باشد . در لوله های با قطر نامی بزرگتر روزنه بازدید بایستی دست‌کم ۱۰۰ میلی متر باشد .

شیب لوله های افقی آب باران مطلوب باشد .

• دست‌کم شیب لوله های افقی آب باران بایستی یک درصد باشد . در آوردن جسم از چاه ساسانی کرج

پیشین از تست , لوله آب باران با رنگ یا این که اجزای ساختمان پوشانده شود .

زمان و فشار تست مطلوب باشد .

• دوران تست ۱۵ دقیقه است و تست با آب برای حد بیشتر فشار استاتیک , مرتبط با طول بلندترین لوله های قائم آب باران صورت می‌گیرد . بعد از لبریز کردن بی نقص لوله ها با آب در صورت کاهش مرحله آب در لوله ها می بایست همگی قطعات و اتصالات مورد بازرسی قرار گیرند و نشت آب مشاهده نشود .
در صورت مشاهده نشت آب , می بایست قطعه یا این که اتصال معیوب ترمیم یا این که ردوبدل شود و تست با آب تکرار گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *