Categories: حمل نخاله و حمل مصالحغرب تهران

شهرداری می بایست به ساماندهی نخاله های ساختمانی مبادرت نماید

شوشتر – ایرنا – قیم فرمانداری شوشترگفت : گردآوری نخاله های ساختمانی به رئیس کاراتری نیاز داراست و در این جهت شهرداری بایستی نسبت به مکان یابی , گردآوری و سوق دهی خودروهای حمل نخاله ساختمانی مبادرت نماید . حمل نخاله غرب تهران پاکسازی کامل جنگل ها و زمین های بی دفاع شهری این منطقه از خاک و نخاله های ساختمانی

به نقل از ایرنا مصطفی سمالی روز یک‌شنبه در نشست سوق‌دهی و رئیس پسماند شوشتر گفت : نخاله های جانور در لبه شهرها و روستاها می بایست به وسیله شهرداری ها و دهیاری گردآوری و به محل رقم خورده انتقال داده شود .
او افزود : شوشتر در حین سال پذیرای حضور گردشگران داخلی و فرنگی می‌باشد و انباشت نخاله در تراز و کناره شهر زیبنده این شهر تاریخی و دیرین نیست .
قیم فرمانداری شوشتر تصریح کرد : تمرین گردآوری نخاله ها با همیاری دستگاه های اجرایی شهرستان هر ماه اجرا مي شود تا موقعیت غیرمناسب انباشت نخاله های ساختمانی بهبود یابد .
او با اشاره به اهمیت تمدن سازی دراین مورد ادامه بخشید : ارائه یادگرفتن و آگهی واجب هم می بایست به وسیله شهرداری ها و دهیاری ها پیگیری شود .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست شوشتر هم در‌این نشست اذعان کرد : در طول حاضر در حدود ۲۵هکتار نخاله ساختمانی موجود هست که در ۳۰نقطه این جمع شده شده‌است .
علی فتحی نیا افزود : با اعتنا به حجم مضاعف نخاله توقع داریم تطهیر حق تقدم بندی شود و کناره رودخانه و محل ورود های شهر در حق تقدم قرار گیرد .
در حین حاضر نخاله ساختمانی در کشورهای پیشرفته در چرخه دوباره برای مصارف ساختمانی مورد بازیافت قرار می‌گیرد که‌این مراحل در دوری از آلودگی محیط زیست تاثیرگذار است .
بعضی از شهرهای استان خوزستان اعم از کلانشهر اهواز با بحران نخاله های ساختمانی و رهاسازی آن در محیط های شهری رو به رو می‌باشند .

نصب سامانه ردیاب بر روی خودروهای حمل فاضلاب و نخاله بروجرد حتمی است

بروجرد – ایرنا – مدیر سازمان حفاظت محیط زیست بروجرد اعلام‌کرد : نصب سامانه ردیاب اتومبیل ( GPS ) بر خودروهای حمل فاضلاب شهری و نخاله های ساختمانی در شهرستان بروجرد اضطراری است .
نصب سامانه ردیاب بر روی خودروهای حمل فاضلاب و نخاله بروجرد اضطراری است
مصطفی مصطفی وند روز پنج‌شنبه در اعلام کرد و گو با ایرنا افزود : متاسفانه به رغم هدایت و هشدارهایی که در سالیان قبلی به خودروهای حمل فاضلاب شهری و نخاله های ساختمانی داده شده‌است , این خودروها مبادرت به تخلیه فاضلاب شهری و نخاله های ساختمانی در مسیر جاده های مهم و روستایی , بخشها تفریحی و چه بسا رودخانه ها می نمایند .
او گفت : وجود اینگونه پسماندها و فاضلاب علاوه بر نازیبایی مناظر خطراتی را برای محیط زیست و سالم شهروندان دارا‌هستند .
مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بروجرد افزود : در نشست رئیس پسماندهای ویژه و عفونی شهرستان بروجرد , مقرر شد تا شهرداری ضمن سوق دهی خودروهای حمل فاضلاب و نخاله ساختمانی مبادرت به نصب سامانه ردیاب بر روی این خودروها نماید تا مبدا و مقصد تخلیه فاضلاب و نخاله مشخص و معلوم شود .
او اظهار‌کرد : آشغال های عفونی مطب ها هم از گرفتاری های محیط زیست شهری گردیده اند چون ترکیب این آشغال ها با پسماندهای معمولی مشکلاتی را برای محیط زیست به‌وجود می‌آورد و سالم کارگران حوزه سرویس ها شهری شهرداری را تهدید می نماید .
او افزود : با پیگیری انجام یافته مقرر شد تا پزشکان هر ماه گزارشی از شرایط ساخت و تفکیک آشغال و بی خطرسازی آن ها به اداره محیط زیست ارائه دهند و اداره نظام طبی هم بی خطرسازی آشغال های مطب های پزشکان را پیگیری نماید .
به گفته او آشغال های عفونی و ویژه مطب ها می بایست یا این که از روش دستگاهی مرکزی و همگانی بی خطرسازی شوند و یا این که هر پزشک معالج با صرف هزینه ای مبادرت به خرید این دستگاه کند .
او تاکید کرد : سازمان حفاظت محیط زیست اخطارهای شفاهی , کتبی و رسمی خویش را دراین مورد به اداره نظام طبابت ارایه داده است و در صورت مشاهده هرگونه آشغال عفونی خطرناک دربرگیرنده مواد شیمایی و دارویی و وسایل تیز و پیروز طبق ضابطه با پزشکان برخورد می نماید .
مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بروجرد در مورد پسماندهای سنگبری ها اظهار کرد : تجهیز سنگبری ها به دستگاه سنگ کوب و تبدیل آنان به سنگ تصنعی منجر می شود تا نیز از آب کمتری برای رسوب ضایعات استعمال شود و نیز حجم لجن تولیدی به مراتب کمتر شود .
او افزود : براساس رایزنی با اتحادیه سنگبران بروجرد مقرر شد تا این اتحادیه نسبت به سوق دهی مکان دفع لجن سنگبری ها در ناحیه سراب زارم مبادرت و پیمانکاران این واحدها را هم در موضوع تخلیه این ضایعات توجیه نماید .
مصطفی وند داشتن محیط زیست تندرست و محیط ارگانیک قشنگ را نیازمند همیاری مردمان دانست و اعلام‌کرد : استعمال از طبیعت و محیط زیست حق همگی مردمان و نسل های آتی است و نباید برای سودجویی بیشتر , دیگر افراد را از این موهبت الهی محروم کنیم . اجرای طرح مدیریت نخاله های ساختمانی کم حجم در ۳ ماهه نخست سال۹۴

حمل نخاله ساختمانی
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: حمل نخالهحمل نخاله تهرانحمل نخاله غرب تهران

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago