تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در منطقه شمس‌آباد

تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در ناحیه شمس‌آباد/ ۴ راننده خلاف‌کار به مراجع قضایی معرفی شدند

مدیر سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در ناحیه شمس‌آباد خبر اعطا کرد و اظهار‌کرد : چهار راننده خلاف‌کار به مراجع قضایی معرفی شدند .  حمل نخاله در تهران

به نقل از مجموعه اجتماعی خبرگزاری عجم استان تهران به گزارش ارتباط ها همگانی سازمان کل حفاظت محیط زیست استان تهران , ولی‌الله محمدی از تشدید طرح ویژه گشت شبانه به‌منظور رویا رویی با تخلفات تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در شهرستان اسلامشهر خبر اعطا کرد .

او افزود : تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در شهرستان اسلامشهر به‌خصوص در ناحیه گود استقلال و کوره‌های شمس‌آباد یکی‌از مهم ترین خلل ها زیست‌محیطی این حیطه است که به خواسته پرهیز از این فرمان , گشت‌های ویژه شبانه به وسیله کارشناسان این سازمان در مسیرهای احتمالی انجام میگردد .

مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به معرفی چهار راننده خلافکار به مراجع قضایی که مبادرت به تخلیه نخاله در حیطه شمس‌آباد کردند , ادامه اعطا کرد : قبلا هم هفت راننده کامیون در زمان تخلیه پسماند و نخاله‌های ساختمانی در حیطه گود استقلال شناسایی شدند که تنی چند از این راننده‌ها با مخدوش کردن پلاک ماشین سعی در نهفته کردن جرم خویش داشتند . حمل نخاله ساختمانی

محمدی اظهار‌کرد : اینک نخاله ساختمانی در اکثری از کشورهای توسعه یافته و صنعتی به مراد به کار گیری دوباره برای مصارف ساختمانی مورد بازیافت قرار می گیرد و این فرمان علاوه بر دوری از آلودگی محیط زیست , موجب کاهش هزینه و نگهداری منابع ارگانیک میگردد . تشدید نظارت برتولید و عرضه مصالح ساختمانی نقاط زمین لرزه زده کرمانشاه

طبق ماده ۲۰ ضابطه مدیر پسماند , وسایل تخلیه‌کننده نخاله‌ها و زباله‌های ساختمانی در مرکز ها غیرمجاز به یک تا ۱۰ هفته توقیف محکوم میگردند .

هر نوع تخلیه نخاله غیرمجاز و پسماندهای شهری را گزارش نمائید

نائب رئیس سرویس ها شهری و محیط زیست شهرداری حوزه‌ دو از شهروندان خواست تا هر جور تخلیه نخاله غیرمجاز و پسماندهای شهری در بخش ها مسکونی را گزارش نمایند .
به نقل از خبرگزاری مهر , علیرضا جعفری بابیان این‌که اکنون گردآوری نخاله های ساختمانی در معابر حساس و فرعی برای تسهیل رفت وآمد شهروندان و اتومبیل آلات صورت می‌گیرد افزود : سازمان سرویس ها شهری حیطه با برنامه‌ریزی‌های معین نسبت به گشت زنی به طور همیشگی در محله ها ۲۱ گانه حوزه‌ در ساعت ها متعدد مبادرت کرده است .

او اعلام‌کرد : شهروندان میتوانند در صورت مشاهده هر جور تخلیه نخاله غیرمجاز و رها شده و پسماندهای شهری در بخش ها مسکونی مراتب را با در ۲۴ ساعت شبانه روز آگهی نمایند تا در اولی مجال مأمورین شهرداری حیطه نسبت به گردآوری این نخاله ها در تراز محدوده مبادرت نمایند .

نائب رئیس سرویس ها شهری و محیط زیست حیطه درپی اعلام‌کرد : متاسفانه بعضا شهروندان با عدم رعایت پیشنهاد ها و اخطارها , مبادرت به دپوی خاک و نخاله و ضایعات ( عدم تفکیک ضایعات از خاک و نخاله ) در بعضا زمین های بایر در مرحله ناحیه می نمایند که‌این دستور علاوه بر ساخت خطرها بهداشتی و زیست محیطی , موجب لطمه زدن به منظر شهر و آلودگی بصری می شود .

جعفری تصریح کرد : شهرداری سالیانه هزینه قابل مراعات ای را صرف پاک سازی نخاله هایی می نماید که منظر شهری را زشت می نماید , که رعایت این داستان از سمت مردمان و تخلیه نخاله در اماکن مجاز پیش گویی شده علاوه بر اعطای زیبایی به سیمای شهر از اتلاف هزینه هایی که بایستی در آن صرف شود خودداری می نماید .

لزوم جانمایی محل جهت دهی نخاله در اهواز/ پرونده قضایی برای ۲۵ خودروی خلاف‌کار

اهواز – ایرنا – مدیر سازمان حفاظت محیط زیست اهواز خواهان گزینش محل هایی برای تخلیه نخاله های ساختمانی شد و اعلام‌کرد : تا کنون ۲۵ پرونده قضایی برای خودروهایی که در محل های غیرمجاز نخاله تخلیه می نمایند , تشکیل‌شده شده‌است .
لزوم جانمایی محل هدایت نخاله در اهواز/ پرونده قضایی برای ۲۵ خودروی خلاف کار
علی بنی عگبه دو‌شنبه در اظهار‌کرد وگو با ایرنا گفت : مسئله نخاله ها و گردآوری آن‌ها از تراز شهر اهواز از خرداد ماه سال جاری به طور دور از شوخی مطرح و از آن زمان گشت مشترکی فی مابین اداره رئیس پسماند شهرداری اهواز و محیط زیست تشکیل شد .
او انگیزه از فعال سازی این گشت ها را شناسایی محل های تخلیه نخاله و خودروهای خلاف کار دانست و بیش تر کرد : بیش تر از ۳۰ اتومبیل که نخاله ها را در محل غیرمجاز تخلیه کرده بودند تا به امروز توقیف گردیده اند که ۲۵ اتومبیل به دادستانی معرفی و برای آنان پرونده ساخته شده شده‌است .
بنی عگبه با اشاره به ادامه فرآیند توقیف خودروهای غیرمجاز حمل نخاله اظهار‌کرد : بیشتراز ۱۵ حوزه‌ در اهواز با ایراد تجمیع نخاله روبه روهستند که محل ورود های اهواز از سوی خرمشهر و اندیمشک , کمربندی اهواز – اندیمشک , شهرک آغاجاری , مسیر روستاهای دغاغله و لویمی , پشت گیت پارک , کوی سیاحی , اکباتان , زردشت , مهدیس و بروال اعم از مناطقی می باشند که نخاله به طور غیرمجاز در آنان تخلیه می شود .
او ذکر کرد : تجمع نخاله های ساختمانی در جاهای غیرمجاز منظر ناخوشایندی تولید می نماید و موجب تجمع آشغال ها را هم پیرو داراست همینطور محلی برای تجمع جانوران ناقل بیماری اعم از پشه ناقل سالک تولید می نماید .
بنی عگبه در پی خواهان گزینش محل هایی برای تخلیه نخاله در تراز شهر شد و بیش تر کرد : مقرر شده بود که با همیاری محیط زیست اماکنی برای تخلیه نخاله در اهواز در لحاظ گرفته شود , اکنون در نزدیکی سکوی پسماند ملاشیه و مدفن پسماند ( صفیره ) برای تخلیه نخاله در لحاظ گرفته شده ولی نیاز است که محل های بیشتری جانمایی شود .
او با تاکید بر بازیافت نخاله های ساختمانی در اهواز افزود : شهرداری اهواز تا به امروز بازیافت نخاله ها را انجام نداده و تجهیزات آن را در‌این شهر به‌وجود نیاورده است از این رو پیشنهاد کردیم که در محل های مجاز تخلیه شود .
بنی عگبه کارایی شهرداری اهواز را در هدایت نخاله ها ضعیف بررسی کرد و بیان کرد : علاوه بر نخاله های تولیدی , نصیب هایی از شهر هم آکنده‌از نخاله است که نیاز به گردآوری داراست و می بایست برای آن ها راهکاری اندیشیده شود , از سمت دیگر محل هایی که در لحاظ گرفته برای این نخاله ها کفایت نمیکند .
او طولانی تر کرد : شهرداری اهواز برای کددار کردن و سوق دهی خودروهای حمل نخاله فراخوانی داده البته استقبال از این فراخوان اجرای طرح ضربتی جمع آوری ضایعات و نخاله های ساختمانی توسط شهرداری لاهیجان

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *