Categories: تعمیر کولر گازی

کولر گازي اينورتر در چه زماني مفيد است؟

کولر گازي اينورتر ( Inverter Air Conditioner )

از اينورتر براي در دست گرفتن سرعت کمپرسور دستگاه براي تنظيم حرارت به کار گیری مي‌شود .
درنقطه مقابل کولرهاي گازي قديمي براي تنظيم دماي محيط را با به کار گیری از کمپرسورهايي که وقتي که روشن مي‌شوند با تمام توان کار مي‌کنند به کار گیری مي‌کنند .
کولر گازي مجهز به اينورتر داراي فرکانس متغير براي در اختیار گرفتن سرعت موتور مي‌باشد و بنابراين مي‌توانند خروجي کمپرسور و سرمايش را در اختیار گرفتن نماید

محرک فرکانس متغير از ريکتيفاير براي تبديل جريان متناوب ورودي به جريان مستقيم استعمال مي‌کند و بعداز آن از Pulse – Width Modulation در يم اينورتر الکتريکي براي توليد جريان متناوب با فرکانس دلخواه به کارگیری مي‌کند .  نصاب کولر گازی ارور کولر گازی دووآیا شما نیز با ارور کولر گازی دوو مواجه شدید ؟

سرعت کمپرسور متعلق به فرکانس جريان متناوب مي‌باشد .

از ميکرو در دست گرفتن براي در اختیار گرفتن دماي مورد نياز در محيط و تنظيم فرکانس اضطراری براي کمپرسوراستفاده مي‌شود .
تبديل جريان متناوب به مستقيم و مجدد از جريان مستقيم به متناوب سبب ساز هدر رفتن ۴ تا ۶ درصد انرژي مي‌شود .

حذف فرآيند خاموش و روشن شدن بازدهي و ارتفاع قدمت اجزا و قطعات کولر گازي اينورتر را افزايش مي‌دهد و همچنين جريان زيادي را که کولر گازي در هنگام روشن شدن کمپرسور نياز دارااست را از بين مي‌برد . تعمیرات کولر گازی تهران

در مجموع اين فرآيند ارتفاع قدمت کولر گازي اينورتر را بالا برده و مصرف برق را کاهش مي‌دهد و همچنين دستگاه بيروني کولر گازي اينورتر کم صداتر از دستگاه‌هاي قديمي است .

کولر گازي اينورتر بطور میانگین سبب کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصد در مصرف انرژي الکتريکي مي‌شوند ( در صورت رعايت شرايط حتمی )

۱۰۰ % کولرهاي گازي ژاپن از تکنولوژي کمپرسورهاي اينورتر جريان متناوب استعمال مي‌کند .

ولی هزينه اوليه خريد و شیوه اندازي کولر گازي اينورتر فراتر از دستگاه‌هاي معمولي است که با هزينه برق مصرفي بعد از مدتي متناسب مي‌شود و بطور معمول زمان رجوع اين هزينه متناسب با شیوه به کار گیری چيزي نزديک به ۲ سال مي‌باشد .

ديفراست در اسپليت ها

کار ديفراست ( برفک زدايي ) حالتي است كه در فصل زمستان و زمان كاركرد كولر گازي در وضعیت گرمايش صورت مي‌دهد .
زماني كه كولر در وضعیت گرمايش كار مي‌كند يونيت داخلي نقش كندانسور و يونيت خارجي نقش اواپراتور را انجام مي‌دهد .
در نتيجه دماي يونيت خارجي از دماي محيط كم‌تر است . همچنين حرفه يونيت خارجي با دميدن هوا بين فين‌ها سوزوسرما را از فين‌ها گرفته و به هواي آزاد منتقل مي‌كند .
بعداز مدتي كه كولر كار مي‌كند روي بدنه يونيت خارجي را برفک مي‌پوشاند و سبب ساز مي‌شود كه ديگر رشته نتواند به درستي هوا را از بين فين‌ها بدمد و سوز و سرما را به محيط منتقل كند . در نتيجه بازده كولر پايين مي‌آيد .
در اين زمان ترموستات يونيت خارجي دماي يونيت را سنس مي‌كند و پیروزی كولر به شير ۴ راهي امر مي‌دهد .
و سيكل كولر برعكس مي‌شود ( به عبارتي كولر در شرایط سرمايش كار مي‌كند ) ولی حرفه يونيت داخلي انقطاع مي‌شود كه هواي سرد به باطن اتاق دميده نشود .
از طرفي يونيت خارجي حكم كندانسور را ايفا مي‌كند در نتيجه دماي آن بالا ميرود و سبب ساز مي‌شود كه کلیه برفک‌ها از روي بدنه يونيت خارجي آب شود و فين‌ها منزه شوند .
تايم اين فعالیت در كولرها متغير است البته عمدا ۱۵ الي ۳۰ دقيقه ارتفاع مي‌كشد .
همچنين دلايل ديگري مثل كمبود گاز ترموسات نكردن كولر و همچنين رطوبت زياد محيط سبب برفک زدن كولر مي‌شود .

اجزاي مکانيکي کولر گازي

اجزاي مکانيکي کولر گازي با اندکي تفاوت , صحیح نظیر قطعات مکانيکي يخچال مي‌باشد .
از آن پاراگراف مي‌توان به قطعاتي مثل کمپرسور کندانسور , اواپراتور , دراير , پروانه اواپراتور , لوله مويين ( کاپيلاري ) , سيني زير کولر , ورودي هوا و خروجي هوا اشاره نمود .
در کمپرسور کولرهاي گازي دو مکانيسم به کار گرفته شده‌است . نوعي از اين کمپرسورها از پيستون و ميل لنگ طراحي نموده‌اند .
ولی دسته ديگري از کمپرسورها فاقد ميل لنگ و پيستون بوده و روتور در اکنون چرخش ( به واسطه فرم مختص ) گاز را از مسير ورودي مکيده و آن را وارد لوله رفت مي‌سازد . اين دسته کمپرسورها را کمپرسورهاي دوراني مي‌نامند .

در کولرهاي گازي از دو پروانه استعمال مي‌شود که عموما بر روي يک محور اصلي سوار شده‌اند . يکي از پروانه‌ها هوا را از مجراي ورودي مکيده و با وزش آن کندانسور , گرما به محيط خارجي خانه يا دفتر کار مي‌راند , پروانه دوم که به نصیب جلوي موتور حرفه متصل است هوا را از مجراي ورودي مکيده با وزش آن به اواپراتور , سوزوسرما را به محيط وارد مي‌سازد .
در کولرهاي دو تکه , کمپرسور و کندانسور در واحدي به اسم يونيت خارجي تعبيه شده‌اند . اين واحد در بیرون از ساختمان نصب مي‌شود . واحد تبخير يا اواپراتور و شير انبساط نيز در يک واحد بنام يونيت داخلي تعبيه شده‌اند . کولرهاي دو تکه عموما داراي دستگاه در اختیار گرفتن از منش به دور مي‌باشند . عیب یابی کولر گازی اسپیلت و تعمیرات اسپیلت

هوا در جهت ورود به محيط خانه يا دفتر کار از دريچه مخصوصي که به خروجي هوا دارای اسم و رسم است مي گذرد . به خواسته جلوگيري از ورود گرد و غبار و موردها شبیه به باطن محيط خانه يا دفتر کار , پشت خروجي هوا , سيمي يا اسفنجي تعبيه مي‌شود .

گاهي احتمال دارد بر اثر عدم تنظيم ترموستات و يا ازدياد گاز شارژ شده اواپراتور و يا قسمتي از لوله برگشتي برفک يا يخ‌ها ذوب شوند در نتيجه آب از جدارهاي کولر راز ريز نماید .
براي پيشگيري از اين نقص‌ ترتيبي اتخاذ شده‌است که در صورت پیدایش موقعیت فوق , آب به بیرون از کولر هدايت شود .
اين وظيفه بر عهده سيني زير کولر است . در گوشه‌اي از سيني , لوله مخصوصي تعبيه شده که اين آب‌ها از آن بیرون مي‌شود . براي جلوگيري از ريزش آب , عموما به لوله مذکور شيلنگي متصل مي‌شود که با قرار دادن آن بر روي مرحله زمين از متفرق شدن ذرات آب در محيط جلوگيري مي‌شود .

چگونگي ايجاد سوز‌و‌سرما در بسياري از وسايل سوز‌و‌سرما ساز مثل کولر , يخ‌چال , آب سرد کن و . . . شبیه است , در کولر گازي , همانند يخچال , از تبديل گاز به مايع بوسيله افزايش فشار و در نتيجه توليد سوز و سرما که در اثر تبديل گاز به مايع ايجاد مي‌شود . صرفا تفاوت را مي‌توان در خنک کردن کندانسور ( رادياتور ) دانست که در کولر گازي بوسيله هواي دميده شده بر روي آن گرماي اضطراری گرفته مي‌شود . در حالي که در يخ‌چال براي داشتن هواي خنک از دميدن هوا بر روي اواپراتور استعمال مي‌گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: نصاب کولرنصاب کولر گازینصب کولر گازی

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago