کولر گازي اينورتر در چه زماني مفيد است؟

کولر گازي اينورتر ( Inverter Air Conditioner )

از اينورتر براي در دست گرفتن سرعت کمپرسور دستگاه براي تنظيم حرارت به کار گیری مي‌شود .
درنقطه مقابل کولرهاي گازي قديمي براي تنظيم دماي محيط را با به کار گیری از کمپرسورهايي که وقتي که روشن مي‌شوند با تمام توان کار مي‌کنند به کار گیری مي‌کنند .
کولر گازي مجهز به اينورتر داراي فرکانس متغير براي در اختیار گرفتن سرعت موتور مي‌باشد و بنابراين مي‌توانند خروجي کمپرسور و سرمايش را در اختیار گرفتن نماید

محرک فرکانس متغير از ريکتيفاير براي تبديل جريان متناوب ورودي به جريان مستقيم استعمال مي‌کند و بعداز آن از Pulse – Width Modulation در يم اينورتر الکتريکي براي توليد جريان متناوب با فرکانس دلخواه به کارگیری مي‌کند .  نصاب کولر گازی ارور کولر گازی دووآیا شما نیز با ارور کولر گازی دوو مواجه شدید ؟

سرعت کمپرسور متعلق به فرکانس جريان متناوب مي‌باشد .

از ميکرو در دست گرفتن براي در اختیار گرفتن دماي مورد نياز در محيط و تنظيم فرکانس اضطراری براي کمپرسوراستفاده مي‌شود .
تبديل جريان متناوب به مستقيم و مجدد از جريان مستقيم به متناوب سبب ساز هدر رفتن ۴ تا ۶ درصد انرژي مي‌شود .

حذف فرآيند خاموش و روشن شدن بازدهي و ارتفاع قدمت اجزا و قطعات کولر گازي اينورتر را افزايش مي‌دهد و همچنين جريان زيادي را که کولر گازي در هنگام روشن شدن کمپرسور نياز دارااست را از بين مي‌برد . تعمیرات کولر گازی تهران

در مجموع اين فرآيند ارتفاع قدمت کولر گازي اينورتر را بالا برده و مصرف برق را کاهش مي‌دهد و همچنين دستگاه بيروني کولر گازي اينورتر کم صداتر از دستگاه‌هاي قديمي است .

کولر گازي اينورتر بطور میانگین سبب کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصد در مصرف انرژي الکتريکي مي‌شوند ( در صورت رعايت شرايط حتمی )

۱۰۰ % کولرهاي گازي ژاپن از تکنولوژي کمپرسورهاي اينورتر جريان متناوب استعمال مي‌کند .

ولی هزينه اوليه خريد و شیوه اندازي کولر گازي اينورتر فراتر از دستگاه‌هاي معمولي است که با هزينه برق مصرفي بعد از مدتي متناسب مي‌شود و بطور معمول زمان رجوع اين هزينه متناسب با شیوه به کار گیری چيزي نزديک به ۲ سال مي‌باشد .

ديفراست در اسپليت ها

کار ديفراست ( برفک زدايي ) حالتي است كه در فصل زمستان و زمان كاركرد كولر گازي در وضعیت گرمايش صورت مي‌دهد .
زماني كه كولر در وضعیت گرمايش كار مي‌كند يونيت داخلي نقش كندانسور و يونيت خارجي نقش اواپراتور را انجام مي‌دهد .
در نتيجه دماي يونيت خارجي از دماي محيط كم‌تر است . همچنين حرفه يونيت خارجي با دميدن هوا بين فين‌ها سوزوسرما را از فين‌ها گرفته و به هواي آزاد منتقل مي‌كند .
بعداز مدتي كه كولر كار مي‌كند روي بدنه يونيت خارجي را برفک مي‌پوشاند و سبب ساز مي‌شود كه ديگر رشته نتواند به درستي هوا را از بين فين‌ها بدمد و سوز و سرما را به محيط منتقل كند . در نتيجه بازده كولر پايين مي‌آيد .
در اين زمان ترموستات يونيت خارجي دماي يونيت را سنس مي‌كند و پیروزی كولر به شير ۴ راهي امر مي‌دهد .
و سيكل كولر برعكس مي‌شود ( به عبارتي كولر در شرایط سرمايش كار مي‌كند ) ولی حرفه يونيت داخلي انقطاع مي‌شود كه هواي سرد به باطن اتاق دميده نشود .
از طرفي يونيت خارجي حكم كندانسور را ايفا مي‌كند در نتيجه دماي آن بالا ميرود و سبب ساز مي‌شود كه کلیه برفک‌ها از روي بدنه يونيت خارجي آب شود و فين‌ها منزه شوند .
تايم اين فعالیت در كولرها متغير است البته عمدا ۱۵ الي ۳۰ دقيقه ارتفاع مي‌كشد .
همچنين دلايل ديگري مثل كمبود گاز ترموسات نكردن كولر و همچنين رطوبت زياد محيط سبب برفک زدن كولر مي‌شود .

اجزاي مکانيکي کولر گازي

اجزاي مکانيکي کولر گازي با اندکي تفاوت , صحیح نظیر قطعات مکانيکي يخچال مي‌باشد .
از آن پاراگراف مي‌توان به قطعاتي مثل کمپرسور کندانسور , اواپراتور , دراير , پروانه اواپراتور , لوله مويين ( کاپيلاري ) , سيني زير کولر , ورودي هوا و خروجي هوا اشاره نمود .
در کمپرسور کولرهاي گازي دو مکانيسم به کار گرفته شده‌است . نوعي از اين کمپرسورها از پيستون و ميل لنگ طراحي نموده‌اند .
ولی دسته ديگري از کمپرسورها فاقد ميل لنگ و پيستون بوده و روتور در اکنون چرخش ( به واسطه فرم مختص ) گاز را از مسير ورودي مکيده و آن را وارد لوله رفت مي‌سازد . اين دسته کمپرسورها را کمپرسورهاي دوراني مي‌نامند .

در کولرهاي گازي از دو پروانه استعمال مي‌شود که عموما بر روي يک محور اصلي سوار شده‌اند . يکي از پروانه‌ها هوا را از مجراي ورودي مکيده و با وزش آن کندانسور , گرما به محيط خارجي خانه يا دفتر کار مي‌راند , پروانه دوم که به نصیب جلوي موتور حرفه متصل است هوا را از مجراي ورودي مکيده با وزش آن به اواپراتور , سوزوسرما را به محيط وارد مي‌سازد .
در کولرهاي دو تکه , کمپرسور و کندانسور در واحدي به اسم يونيت خارجي تعبيه شده‌اند . اين واحد در بیرون از ساختمان نصب مي‌شود . واحد تبخير يا اواپراتور و شير انبساط نيز در يک واحد بنام يونيت داخلي تعبيه شده‌اند . کولرهاي دو تکه عموما داراي دستگاه در اختیار گرفتن از منش به دور مي‌باشند . عیب یابی کولر گازی اسپیلت و تعمیرات اسپیلت

هوا در جهت ورود به محيط خانه يا دفتر کار از دريچه مخصوصي که به خروجي هوا دارای اسم و رسم است مي گذرد . به خواسته جلوگيري از ورود گرد و غبار و موردها شبیه به باطن محيط خانه يا دفتر کار , پشت خروجي هوا , سيمي يا اسفنجي تعبيه مي‌شود .

گاهي احتمال دارد بر اثر عدم تنظيم ترموستات و يا ازدياد گاز شارژ شده اواپراتور و يا قسمتي از لوله برگشتي برفک يا يخ‌ها ذوب شوند در نتيجه آب از جدارهاي کولر راز ريز نماید .
براي پيشگيري از اين نقص‌ ترتيبي اتخاذ شده‌است که در صورت پیدایش موقعیت فوق , آب به بیرون از کولر هدايت شود .
اين وظيفه بر عهده سيني زير کولر است . در گوشه‌اي از سيني , لوله مخصوصي تعبيه شده که اين آب‌ها از آن بیرون مي‌شود . براي جلوگيري از ريزش آب , عموما به لوله مذکور شيلنگي متصل مي‌شود که با قرار دادن آن بر روي مرحله زمين از متفرق شدن ذرات آب در محيط جلوگيري مي‌شود .

چگونگي ايجاد سوز‌و‌سرما در بسياري از وسايل سوز‌و‌سرما ساز مثل کولر , يخ‌چال , آب سرد کن و . . . شبیه است , در کولر گازي , همانند يخچال , از تبديل گاز به مايع بوسيله افزايش فشار و در نتيجه توليد سوز و سرما که در اثر تبديل گاز به مايع ايجاد مي‌شود . صرفا تفاوت را مي‌توان در خنک کردن کندانسور ( رادياتور ) دانست که در کولر گازي بوسيله هواي دميده شده بر روي آن گرماي اضطراری گرفته مي‌شود . در حالي که در يخ‌چال براي داشتن هواي خنک از دميدن هوا بر روي اواپراتور استعمال مي‌گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *