Categories: لوله بازکنی توالت فرنگی

آموزش نحوه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

لوله کشی اصولی آب و فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی اهمیت متعددی دارااست . در صورت بی توجهی به پیشنهاد های بیان شده برای لوله کشی فاضلاب دستشویی خارجی و اجرای غیر اصولی آن , بعداز انجام عملیات نازک کاری ساختمان ( کاشی کاری کف خدمات و دیوارها ) در هنگام نصب دستشویی خارجی و بقیه خدمات ,

خیر صرفا حاذق به نصب مطلوب آن ها نخواهیم بود بلکه براى رفع نواقص جانور , هزینه های هنگفتى را هم متحمل خوا هیم شد . لوله بازکنی توالت فرنگی

در‌این مقاله با روش لوله کشی فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی و بعضا از سفارش های متداول درین پروسه آشنا خواهید شد .

برای شناخت بیشتر دراین باره , شما خوا‌نندگان گرامی را به مطالعه مقاله لوله کشی فاضلاب ساختمان دعوت می‌کنیم .

روش لوله کشی فاضلاب دستشویی خارجی

لوله کشی بایستی تا حد قابلیت صاف , راست و در خطوطی موازی با سقف ها , دیوارها و کف های ساختمان در اطراف آن ها , اجرا شود .
در شاخه های افقی تغییر تحول مسیر لوله نباید با زاویه بزرگتر از ٤٥ سکو صورت گیرد . در عین هم اکنون , تغییر و تحول مسیر لوله های هواکش میتواند با زاویه ای بزرگتر از ٤٥ مرتبه باشد . در صورت پایین , با به کار گیری از دو تغییر تحول ٤٥ سکو , تغییر‌و تحول مسیر٩۰ رتبه تاسیس شده است . لوله کشی امام خمینی مشهد شبانه روزی

دقت شود که لوله های قائم فاضلاب و هواکش می بایست موازی نیز نصب شوند . همینطور , مسافت لوله های فاضلاب و هواکش با نیز و یا این که با بقیه لوله ها و هم با نزدیکترین سطح ها دیوار دست کم بایستی ٥ سانتیمتر باشد تا قابلیت دسترسی و بده بستان مهیا باشد . عبور لوله های فاضلاب و هواکش از پنجره ها , درها و دیگر بازشوهای ساختمان مجاز نیست .

پیشین از اجرای لوله کشی فاضلاب دستشویی خارجی و بقیه امکانات , باید به طریقی استاندارد , مقدار و محل ترک های ضروری جهت عبور لوله ها در کف , سقف و دیوارها در نقشه های کارگاهی معلوم شود و نهایتا به ثبت دستگاه نظارتی رسد .

دهانه های گشوده لوله های انشعاب هواکش و فاضلاب که ادامه آنان به سپس موکول شده و یا این که آنکه قرار است ابعاد به دستگاه متصل شوند , می بایست فورا پس از نصب لوله ها , با درپوش موقت و قابل قبولی بسته شود .

۶ – اجرای لوله کشی افقی فاضلاب می بایست تا حد قابلیت و امکان , با شیب یکنواخت صورت گیرد . در تمامی جا , شیب لوله ها می بایست در جهت دورکردن فاضلاب از اسباب و اثاث بهداشتی و بقیه مصرف کننده ها باشد و اجرای شیب برعکس مجاز نیست . شیب کارگذاری لوله ها می بایست دست‌کم حدود تحت را برآورده سازد :
تا قطر ١٠٠ میلیمتر , شیب ٢ درصدی

قطر ١٢٥ و ١٥٠میلیمتر , شیب ۵/۱درصدی

دقت : خدمات حفر چاه انسجام قم

شیب در لوله افقی فاضلاب از ٤ درصد نباید بیشتر باشد . راجع‌به لوله هواکش افقی دست کم شیب در بایستی یک درصد باشد . شیب لوله های افقی هواکش می بایست به طرف نقطه اتصال این لوله به لوله فاضلاب اجرا شود .

در سیستم لوله کشی فاضلاب و هواکش مسافت دو محل تکیه دادن همسایه حداکثر برابر با جداول استاندارد باشد .
پیشبینی سیفون برای هریک از اثاثیه بهداشتی یا این که بقیه دستگاه هایی که به کانال لوله کشی فاضلاب پیوند میخورد , اضطراری است . بر رمز رویکرد لوله خروجی هیچ کدام از اثاثیه بهداشتی نبایستی بیشتر از یک سیفون کار گذاشت .
چگونگی نصب سرویس بهداشتی خارجی و طرز تهیه سیفون آن در مقاله ها طریقه نصب سرویس بهداشتی خارجی و طریق تهیه سیفون دستشویی خارجی ( به زودی منتشر می شود ) دردسترس شما دوستان خوب است .

مسافت استاندارد دستشویی خارجی با دیوار

در جانمایی لوله فاضلاب و خرید دستشویی خارجی , دقت شود که مسافت استاندارد دستشویی خارجی تا دیوار پشت آن باید نزدیک به ۳۰ سانتی متر باشد . این مسافت , از راس لوله خروجی فاضلاب بنا شده در تحت دستشویی خارجی میزان گرفته می شود . ولی شاید مسافت راءس لوله خروجی سرویس بهداشتی خارجی از دیوار در برخی منزل های دیرین , پاره ای بیشتر یا این که کمتر از حد قید شده باشد . اعتنا شود که مسافت راس لوله فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی تا دیوار هم اندازه با مسافت دو پیچی است که سرویس بهداشتی خارجی را به زمین وصل کرده اند و میتوان برای راحتی بیشتر , مسافت دیوار تا یکی دو پیچ را میزان گرفت . درصورتیکه در هر طرف سرویس بهداشتی خارجی دو پیچ و در مجموع ۴ پیچ دستشویی خارجی را به زمین وصل کرده‌با‌شد , برای مقدار گیری مسافت استاندارد سرویس بهداشتی خارجی از دیوار , مسافت میانه در بین دو پیج یک طرف را تا دیوار ملاک قرار میدهیم . در غایت , هنگام نصب لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی یا این که خویش دستشویی خارجی , آب مو جود در کاسه سرویس بهداشتی خارجی را حتما بایستی تخلیه و شیر آب متصل به سرویس بهداشتی خارجی را هم تا آخری تراز جدا کرد .

محل قرارگیری دهانه اتصال کانال فاضلاب به اثاثیه بهداشتی

در هنگام اجرای سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان , اطلاع از شرایط دهانه های اتصال کانال فاضلاب به امکانات بهداشتی ساختمان , بعد ها و میزان وسایل بهداشتی و روش اتصال آن ها به دهانه های کانال فاضلاب از اهمیت خاصی شامل است . در موقع اجرای لوله کشی فاضلاب , باید ضمن دقت به بعد ها و میزان مکان نصب وسایل بهداشتی و خدمت های مورد به کار گیری در آن , داده ها کافی هم از موقعیت حاکم بر بازار داشته باشیم تا بتوانیم با اقدامی اصولی و مطلوب , فرایند لوله کشی خدمت های بهداشتی را به سادگی و بی نقص انجام دهیم .

در خصوص لوله کشی دستشویی خارجی خوب تر است به موردها تحت دقت نماییم :

آیا میزان دستشویی خارجی و موقعیت آن استاندارد است؟

در فضاهای همگانی , سرویس بهداشتی غربی ( خارجی ) بایستی از جور بزرگ ( Elongated ) باشد و در کل دارنده نشیمن گاه و در لولایی قابل برداشته شدن ( و متناسب با لگن و از جنسی مقاوم در قبال رطوبت ) باشد . دستشویی خارجی می بایست از نوعی باشد که هر توشه بعداز ریزش و تخلیه آب , همواره در درون لگن کمی آب آن باقی بماند ( Water conservation ) . لوله بازکنی دروس

آیا حجم و محصول فلاش تانک دستشویی خارجی مطلوب است؟

اشکال فلاش تانک :

۱ – با حجم خیلی کم ۳ تا ۶ لیتری و همراه باصرفه جویی ۸۲ % در مصرف آب
۲ – با حجم کم ۶ لیتری و همراه بهینه جویی ۷۰ %
۳ – با حجم میانگین ۴ لیتری و همراه بهینه جویی ۲۵ %
۴ – حجم بالا با مشخصه

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: توالت فرنگیلوله بازکنیلوله بازکنی توالت فرنگی

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago