آموزش مراحل لوله کشی اب ساختمان و انواع لوله کشی آب

یادگرفتن پروسه لوله کشی اب ساختمان و گونه های لوله کشی آب

لوله کشی آب ساختمان از دارای اهمیت ترین مورد ها شایان توجه در جریان احداث ساختمان است که شیوه وصال آب شهری از کنتور مجتمع به شیر آب در ساختمان را لوله کشی آب ساختمان می نامند , تعمیر و مرمت لوله کشی آب ساختمان بعداز اتمام کار زیاد مشقت بار است به همین بهانه دارای اهمیت است

نحوه ی لوله کشی آب ساختمان و اصول اجرایی ان

که لوله کشی به شایسته ترین نحو چهره گیرد این لوله کشی را می شود به رویه ها و شیوه های متفاوت اجرا کرد همینطور لوله کشی با ابزار و آلت های مختلفی انجام می‌گیرد که در نوشته‌علمی ابزار لوله کشی ساختمان به آنان اشاره شده‌است . لوله کش تورج مشهد شبانه روزی

حتماً مطالعه فرمائید : نوشته ی علمی لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

اصول اجرایی لوله کشی آب ساختمان

پیرو به باز‌بینی اصول اجرایی لوله کشی آب ساختمان می‌پردازیم . مواقعی از گروه اصول اجرایی لوله کشی آب سرد وآب گرم در تحت باز نگری می شود . برای مطالعه بدون نقص این اصول پیشنهاد می شود که به نشریه شماره ۱۲۸ – ۲ اداره رئیس و طرح ریزی به عنوان ( ( ویژگی ها همگانی تأسیسات مکانیکی ساختمان ها ) ) مراجعه فرمائید .

لوله کشی اب  انشعابی و کلکتوری در ساختمان

بررسی نصب کنتور و شیر فلکه برای گرفتن انشعابات

نصب کنتور , شیرفلکه , شیر یکطرفه پس از کنتور و دریافت کردن انشعاب از لوله دارای اهمیت آب شهر به عهده اداره آب حیطه ای است . نصب کنتور معمولا در باطن ساختمان یا این که در باطن تراس پس از در محل ورود انجام می شود تا دسترسی سادگی برای مأمورین اداره آب مهیا شود .

اجرای اتصال لوله کشی آب بهداشتی باطن ساختمان به کنتور جز وظیفه‌های صاحب و مالک ساختمان است .

پیشنهاد می شود یک شیر فلکه و یک شیر یکطرفه و مهره ماسوره با روزنه فرعی هم در اولِ مسیر لوله کشی آب ساختمان نصب شود تا در مواقع لزوم از این شیر روزنه فرعی به خواسته گشوده و بسته کردن استعمال شود .

بعداز شیرفلکه فرعی , بایستی نسبت به نصب یک شیر برای تخلیه آب لوله های باطن ساختمان مبادرت کرد .

پروسه لوله کشی بایستی راست , صاف و تا آنجا که مقدور است بدون واسطه و در خطوط موازی با دیوارها , سقف ها و کف های ساختمان عملیاتی شود . تغییر تحول مسیر لوله کشی بایستی با زاویه قائمه همپا باشد مگر در مواقعی که در نقشه جزئیات آن نشان داده شده باشد .

خطوط لوله در لوله کشی آب ساختمان , در هرگروه لوله , بایستی با نیز موازی و نزدیک نیز باشند . مسافت لوله ها از نیز و از سطح ها ساختمان بایستی به مقدار ای باشد که دسترسی به شیرها و تعمیر , بده بستان و تهیه و تنظیم آنان , اجرای بدون نقص عایقکاری و همینطور بازرسی و رفع عیب لوله ها به سادگی قابلیت پذیر باشد .

خطوط لوله نبایستی از شبکه هوا , باطن دودکش , چاه بالا بر , اتاق تابلوی برق و اتاق ترانسفورماتور عبور نماید .

به هیچ عنوان نباید خطوط لوله از پنجره ها , درها و دیگر بازشوهای ساختمان عبور نماید . در صورتی عبور لوله از پیش‌رو این بازشوها جلوی گشوده و بسته کردن پنجره ها و درها و یا این که رفت و آمد را بگیرد , بایستی از این کار دوری کرد .

گذشته از اجرای کار , نقشه ها باید آیتم بازنگری پیمانکار قرار گیرد و با دقت به آن مطلوب ترین مسیرها برای خطوط لوله گزینش شود و در غایت به تأیید دستگاه محاسبه رسد .

پیمانکار مکلف است نقشه ها و ویژگی ها فنی , نقشه های جزئیات و داده ها مرتبط با محل نصب و چگونگی اتصال لوله به اسباب و اثاث بهداشتی و دیگر مصرف کننده های آب سرد و آبگرم مصرفی را آیتم محاسبه و در اختیار گرفتن قرار دهد و در نقشه های کارگاهی چگونگی اتصال لوله ها به‌این اسباب و اثاث بهداشتی را مشخص و معلوم نماید و در قدم‌بعدی جهت تأیید دستگاه محاسبه بفرستد .

لوله کشی اب  انشعابی و کلکتوری در ساختمان

پیمانکار بایستی , گذشته از اجرای کار , محل و مقدار ترک های ما یحتاج برای عبور لوله ها را در کف , سقف و دیوار , در نقشه های کارگاهی , مشخص و معلوم نماید و آن‌گاه برای تأیید دستگاه محاسبه بفرستد .

دهانه های گشوده لوله های توزیع آب سرد و آب گرم مصرفی , که ادامه پروسه لوله کشی آنان به اجرا های بعدی موکول می شود و یا این که این‌که بعد ها بایستی اتصال آنان به اسباب و اثاث بهداشتی و دیگر مصرف کننده های آب برقرار شود , باید فورا با درپوش موقت مسدود گردد .

در هنگام وقفه اتفاق افتاده در کار نصب , چه در آخر هر روز کار و چه نخست هر تعطیلی موقت کارخانه , بایستی نسبت به بستن دهانه های گشوده لوله ها با درپوش موقت مبادرت کرد .

فرآورده درپوش موقت احتمال دارد از فولاد یا این که مس باشد . دقت شود که استعمال از درپوش های چوبی , کاغذی یا این که پارچه ای و مواد شبیه به عنوان درپوش موقت مجاز نمیباشد .

مسوولیت هر آسیبی که بر اثر ورود مواد فرنگی , ناشی از استعمال درپوش های غیر قابل پذیرش به باطن لوله ها , به تأسیسات بهداشتی یا این که ساختمان وارد شود , بر عهده پیمانکار است .

لوله کشی اب  انشعابی و کلکتوری در ساختمان

انواع روش های لوله کشی اب ساختمان

روشهای لوله کشی آب باطن واحد ساختمان به شرح تحت هست :

لوله کشی آب به شیوه انشعابی

لوله کشی آب به شیوه کلکتوری

لوله کشی آب ساختمان با دقت به گونه کاربری ساختمان ( تجاری , مسکونی و . . . ) قادر است متغیر باشد , همینطور تعداد طبقات ساختمان و واحدهای مو جود در آن در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان و چه بسا لوله کشی فاضلاب آن موءثر است و براساس این معیارها نقشه لوله کشی تهیه و تنظیم می شود .

لوله بازکنی محدوده میدان ملت

راه انشعابی :

لوله کشی آب به خط مش انشعابی به‌این صورت هست که یک لوله دارای اهمیت در ساختمان کشیده می شود و مسیر های انحرافی هریک از این لوله انشعاب می‌گیرند . یا این که به‌این معنا هست که یک لوله دارای اهمیت در ساختمان کشیده می شود و کلیه سرویسها و فضاهایی که به آب نیاز دارا‌هستند به‌این لوله وصل می گردند و بوسیله یک شیر فلکه جدا یا این که وصل می شود . این شیوه را می اقتدار با لوله های ۵لایه و لوله های پلیمری اجرا کرد .

راه و روش کلکتوری :

در لوله کشی آب به رویکرد کلکتوری یک کلکتور که در باکس کلکتور قرار می گیرد , تعبیه می شود و برای هر فضایی که به آب نیاز داراست , برخلاف لوله کشی انشعابی که یک لوله مشترک کشیده می شود , یک لوله مخصوص برای هر مصرف کننده کشیده می شود . لوله کشی کلکتوری را تنها با لوله های ۵لایه اجرا می نمایند .

لوله بازکنی در حرم قم

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *