Categories: تعمیر کولر گازیتهران

راه‌کارهايي براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي کولرهاي گازي و اسپليت‌ها

روزهاي داغ تابستاني درحالي از شیوه رسيده‌اند که بيش‌تر از ناراحتي از گرما , نگراني از قبض‌هاي نجومي برق دغدغه‌ي اصلي اين روزهاي مشترکان است .
کولرهاي گازي مهم‌ترين بازيگران اين روز ها در تعيين قيمت قبض‌هاي برق به شمار مي‌روند , اين درحالي است که کارشناسان راهکارهايي را پيشنهاد مي‌كنند که مي‌تواند تاحدودي مصرف برق اين کولرها را تعديل نماید .  نصب کولر گازی در تهران تعمیر کولر گازی تهران

به همين مراد کافي است در هنگام خريد اسپليت‌هايي را تعیین کنيد که داراي برچسب انرژي با درجه‌ي A يا B باشد زيرا مصرف برق کم‌تر و کارايي بيش‌تري نسبت به ساير اسپليت‌ها دارا هستند . از سوي ديگر کولرهاي گازي بايد متناسب با شرايط آب و هوايي مکان زندگي تعیین شود , به کارگیری از کولرهاي گازي بخشها معتدل در بخش ها گرمسيري , ضمن افزايش مصرف انرژي , سرمادهي و قدمت کولر بسيار کاهش مي‌يابد .
درحالي که به گفته‌ي کارشناسان سرويس کولرهاي گازي پيش از آغاز فصل گرما به کارکرد بهينه آن یاری خواهد کرد , قرار دادن سايه‌بان براي کندانسور کولر گازي محيط منزل را خنک‌تر و مصرف انرژي را کمتر مي‌کند , همچنين کاشتن يک يا یک‌سری اصله درخت در نزديکي کولر گازي حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد موجب کاهش مصرف انرژي خواهد شد .
استفاده‌ي بي‎مورد و يا به طور همزمان از وسايل خانگي گرمازا نظیر اجاق گاز , سماور , لامپ‎هاي مختلف و . . . سبب ساز افزايش گرماي محيط و نياز به استعمال از کولر را افزايش مي‎دهد . اين درحالي است که کولرهاي گازي معمولا داراي درجه‌ي تنظيم دما ( ترموستات ) می‌باشند . تنظيم دما بر روي دماي مطلوب فصل گرما که بين ۲۴ تا ۲۶ درجه‌ي سانتي‌گراد است , كه منجر مي‎شود تا هنگام رسيدن دماي اتاق به درجه‌ي دماي تنظيم شده , کمپرسور کولر به صورت خودکار خاموش شود و تنها رشته دستگاه کار نماید و بنابراين انرژي کم‌تري مصرف نماید .
براي بهينه‌سازي مصرف برق حتمی است اعتنا کنيد کليد حرفه در کولرهاي گازي به شما قابلیت مي‎دهد هنگام شب , از دستگاه تنها براي تهويه استعمال کنيد و هزينه‌ي برق دستگاه را به ميزان زيادي کاهش دهيد . همچنين براي جلوگيري از خروج سوزوسرما , اطراف پنجره‎ها و درها را با نوارهاي درزگير عايق‎بندي کنيد .
در صورت قابلیت و امکان کولر گازي خویش را در مسير باد نصب کنيد , زيرا اين کار به جهت کاهش فشار بر اسپليت منجر افزايش بازدهي آن و کاهش مصرف انرژي مي‎شود . همچنين اضطراری است هنگام ترک ساختمان در روز , سيستم سرمايش را خاموش کنيد .

کولرهاي گازي هزينه برق مصرفي را هفت برابر افزايش مي‌دهد .

اداره بهره‌وري انرژي ايران اعلام نموده است که به کار گیری از کولرهاي گازي تا هفت برابر هزينه‌ي برق مصرفي مشترکان را افزايش مي‌دهد .
اين اداره با اشاره به نزديک شدن به تابستان و به کارگیری مردمان از وسايل سرمايشي , نسبت به استفاده‌ي غير بهينه از کولرهاي گازي در بخش ها معتدل مملکت هشدار اعطا کرد .
مبنی بر اعلام اداره بهره‌وري انرژي ايران , استعمال از کولرهاي گازي در بخشها گرم و شرجي از لحاظ فني و اقتصادي مطلوب است در صورتي که استعمال از اين گونه خنک کننده‌ها در بخشها معتدل مرز و بوم به دليل بالا بردن ميزان مصرف برق و افزايش هزينه‌هاي برق آن , مطلوب نيست .
توان مصرفي کولر گازي استاندارد , حدود چهار برابر کولرهاي آبي است و اين دستور با اعتنا به افزايش پلکاني قيمت برق , مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد و تا هفت برابر موجب افزايش هزينه‌هاي برق مصرفي شود . به خواسته مديريت هزينه‌هاي برق مصرفي در تهيه و به کار گیری از تجهيزات و وسايل سرمايشي به تناسب شرايط جغرافيايي با گونه وسيله سرمايشي انتخابي , تناسب حجم محل با اقتدار سرمايش وسايل انتخابي , تهيه و خريد تجهيزات سرمايشي با نشان استاندارد و دارای اعتبار و داراي رتبه‌ي انرژي بالا و تعمير و نگهداري به موقع بوسیله افراد مجاز توجه نمایند .

طریق سعی سيستم خنک کننده در کولر گازي

در اين مقاله قصد داريم نکاتي را راجع‌به سيستم خنک کننده در کولر گازي ارائه دهيم . به صورت کلي وظيفه کولر گازي خنک سازي محيط اطراف از طريق حذف گرما است . در واقع کولر گازي هواي گرم محيط را گرفته و طي فرآيندهايي آن را به هواي خنک تبديل مي‌کند و به محيط گشوده مي‌گرداند . در سيستم خنک کننده کولر گازي , فرآيندهاي زير فیس مي‌دهد :

در بالا با ورود گاز فرئون به طور سرد به باطن کمپرسور , دما و فشار گاز افزايش مي‌يابد . بعد از آن اين گازها که هم اکنون به طور گرم می باشند , به کويل‌ها در کولر گازي منتقل مي‌شوند و در اين نصیب حرارت آنها از بين رفته و به شرایط مايع در مي‌آيند . در قدم بعدي , فرئون که اکنون به طور مايع در آمده است با ورود به شير انبساط , تبخير مي‌شود . در اين فرآيند فشار فرئون کاهش يافته و به طور گاز سرد حضور پيدا مي‌کند . اين گازها وارد کويل‌ها مي‌شوند و با جذب دماي مو جود در محيط موجب خنک شدن هواي اطراف کولر گازي مي‌شوند . به خواسته روانسازي کمپرسور , همراه با فرئون , مقداري روغن سبک نيز موجود هست . فروش و خدمات پس از فروش و اجرای سیستم های تهویه مطبوع مانند کولر گازی و داکت اسپلیت

اشکال کولر گازي با داشتن فيلترهايي ذرات گرد و غبار مو جود در هوا را به دام انداخته و از اين رو هواي باطن را خنک و تميز نگه مي‌دارند . اين گونه کولرها در واقع موجب مطلوبيت هواي باطن مي‌شوند و رطوبت اضافي را نيز از هوا حذف مي‌کنند .

اما اين صرفا نگاهي جزئي به ساختار خنک سازي محيط به وسیله کولر گازي است که در اين مقاله ذکر شد .

  آموزش نحوه تست و تنظیم ترموستات کولرگازی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: نصب کولرنصب کولر گازینصب کولر گازی تهران

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago