مديرعامل سابا به ايسنا خبر داد : اختلاف 700هزار ريالي استفاده از كولر آبي و گازي

مديرعامل اداره بهره‌وري انرژي مي‌گويد كه مشتركان برق در بخشها غير گرمسير و معتدل , چنانچه به جاي كولرهاي گازي از كولرآبي به کارگیری كنند , ماهانه ۷۰۰ هزار ريال پول كمتري براي قبض برق پرداخت مي‌كنند . سعيد مهذب ترابي در گفت‌وگو با خبر نگار ايسنا , افزود : هموطنان در بخشها معتدل کم آب و غير گرمسير سرزمین در صورت به کار گیری از کولرهاي آبي بجاي کولر گازي مي‌توانند ماهانه تا ۷۰۰ هزار ريال از هزينه برق مصرفي محل زندگي خویش را کاهش دهند . به گفته وي , با دقت به اقليم گرم و کم آب ايران به کارگیری از کولرهاي آبي به‌عنوان يکي از ابزارهاي با اهمیت , کم مصرف و مطلوب سرمايش براي بخش بزرگي از بخش ها مرزو بوم توصيه مي‌شود . به گفته وی مردمان در صورت استعمال از اين جور کولرها به‌جاي کولر گازي مي‌توانند به ميزان قابل توجهي تا حدود ۷۰۰ هزار ريال در ماه هزينه هاي برق مصرفي خویش را کاهش دهند . وي با اشاره به اين‌كه فعلا نزديک به ۱۲ ميليون کولر آبي در خانه‌هاي ايراني‌ها موجود هست , افزود : هر ساله بيش از ۵۰۰ هزار دستگاه جديد نيز به توليد مي‌رسد و اين کولرها بسيار کمتر از کولرهاي گازي برق مصرف مي‌کنند . مديرعامل سابا با اشاره به اين نكته كه در شهري با شرايط آب و هوايي مثل تهران , استعمال از کولر آبي از جهت اقتصادي بسيار منطقي و مقرون به صرفه‌تر از كولرگازي است , افزود : سرمايش ساختمان‌ها در بخش اعظم بخشها مرز و بوم ما غالبا به‌وسيله کولرهاي آّبي تامين مي‌شود و ميانگين توان الکتريکي کولرهاي آبي ۵۵۰ وات است که در مقايسه با کولرهاي گازي , مصرف برق کولرهاي آبي حدود يك‌چهارم است .  نصب کولر گازی در تهران

نائب رئیس وزير نيرو به ايسنا خبر اعطا کرد : افزايش ۶برابري هزينه برق خانوار با به کارگیری از كولرگازي

نائب رئیس وزير نيرو از افزايش شش برابري هزينه‌هاي برق خانوار با به کارگیری از كولرهاي گازي خبر اعطا کرد . محمد بهزاد – نائب رئیس وزير نيرو در کارها برق و انرژي , در گفت‌وگو با خبر نگار ايسنا , اظهار كرد : خانواده‌هايي كه از كولر گازي استعمال مي‌كنند , ماهانه هزينه‌اي متساوی شش برابر بيشتر از خانواده‌هايي كه از كولر آبي به کار گیری مي‌كنند , ‌ پرداخت خواهند كرد . وي با درخواست از مردمان براي استعمال از كولرهاي آبي به جاي كولرهاي گازي ادامه اعطا کرد : مردمان براي اين‌كه صورت اکانت برقشان وضعیت عادي داشته باشد بايد از كولرهاي گازي دوري كنند , به طوري كه چنانچه يك كولر آبي شش عدد هفت ساعت در شبانه‌روز روشن باشد صورتحساب ماهيانه برق حدود ۱۴ هزار تومان خواهد بود كه در‌صورتی‌که كولر گازي باشد صورتحساب به ۸۴ هزار تومان خواهد رسيد و قبض برق به دليل به کار گیری از كولر گازي در هر ماه ۷۰ هزار تومان گران‌تر خواهد بود . وي با اشاره به اين‌كه در شرايط فعلي كشور با دو زمان گوناگون درطول روز تحت عنوان ساعت‌ها نقط ی اوج مصرف برق روبه‌روست , افزود : پيك نخستین بين ساعتها ۱۲ تا ۱۶ و پيك دوم ساعت‌ها ۱۹ تا ۲۳ است كه ميزان مصرف برق با دقت به استعمال از وسايل سرمايشي در ساعت ها روز بيشتر از ساعت ها شب است . نائب رئیس وزير نيرو با اشاره به اين‌كه با دقت به اين كه گرما استارت شده , مردمان در بخشها متفاوت كشور بايد به اين مورد اعتنا ويژه‌اي داشته باشند تا بتوانند مديريت بهتري براي اقتصاد خانوار داشته باشند , افزود : در بسياري از بخشها كه آب‌وهوايي خشك دارا هستند , كولرهاي آبي كاركرد بهتري نسبت به كولرهاي گازي دارا هستند و اين‌كولرها بيشتر مطلوب بخشها گرم و شرجي است . به نقل از ايسنا , پديده جديدي به نام ( كولر گازي ( كه در سال‌هاي اخير پاي خویش را به بسياري از خانه‌ها , مغازه‌ها , دفتر ها و اداره ها گشوده كرده , نگراني‌هاي زيادي را در امر مصرف بي‌رويه برق ايجاد كرده كه در سال‌هاي اخير مسئولان را براي تامين برق تابستاني با مشكلاتي مواجه مي‌كرد ; البته همین سال با واقعي شدن قيمت برق و بعداز هدفمندي يارانه‌ها , اين غول مصرف برق قربانيان جديدي خواهد گرفت : استفاده‌كنندگان از كولر گازي . از پيش پيداست كه با گرم‌شدن هوا و افزايش استعمال از كولرهاي گازي از هم‌اكنون مي‌توان چشم به راه پيدايش قبض‌هاي نجومي برق در فصل‌تابستان بود و همين مسائل منجر شده تا مسئولان هشدارهاي واجب را در مورد به کارگیری از اين خنك‌كننده پرمصرف به مردمان ارائه كنند

افزايش ۱۴۰ هزارتوماني قبض برق با به کار گیری از كولرگازي

اسپيلت ( كولر گازي )

بررسي‌ها نشان مي‌دهد به کارگیری از كولرهاي گازي قبض برق مشتركان را با افزايش رقمي هم اندازه ۱۴۰ هزار تومان مواجه مي‌كند .

به نقل از خبر نگار ايسنا , استعمال از كولرهاي گازي يا اسپليت با بیشتر كردن ۷۰ هزار تومان در هر ماه به هزينه برق مصرفي , در زمان دوماهه صادر شدن قبض برق تاثيري مساوی يك ميليون و ۴۰۰ هزار ريال دارااست .

در اين زمينه مديرعامل اداره بهره‌وري انرژي در شروع فصل‌تابستان نسبت به هزينه بسيار بالاي استعمال از كولرهاي گازي هشدار اعطا کرد . کدهای خطای برندهای معروف کولرگازی و علت به وجود امدن خطا

سعيد مهذب ترابي در گفت‌وگو با خبر نگار ايسنا تصريح كرد : بررسي‌ها نشان مي‌دهد به کار گیری از کولرهای گازی و اسپیلیت‌ها که در سال‌های اخیر دوچندان همگانی شده‌اند , حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مصرف برق را ارتقا می‌دهد .

اين رده مسئول اشاره به اين‌كه استعمال از این کولرها هزینه برق مصرفی را ماهانه ۷۰۰ هزار ریال ارتقا میدهد , افزود : این در حالی است که استعمال از کولرهای آبی‌رنگ با برچسب A به همین میزان مصرف برق را کاهش میدهد .

به گفته مهذب ترابي , محاسبه‌ها نشان می دهد که هزینه برق به کارگیری از کولرهای آبی رنگ در یک ماه ۱۴۰ هزار ریال البته هزینه برق کولرهای گازی ماهانه ۸۴۰ هزار ریال تمام می‌گردد و این بدان معنا است که هر مشترک به ازای به کارگیری از کولر گازی در یک عصر دو ماهه بایستی یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه برق بیشتری بپردازد .

مديرعامل اداره بهره‌وري انرژي با درخواست از مشترکان بخش‌های متفاوت بویژه بخش خانگی براي اين‌كه میزان مصرف برق خویش را در دست گرفتن و رئیس نمایند , ذکر کرد : منع ورود کالاهای سرمایشی و گرمایشی زیر خیس از مرتبه B و A از روش وزارت نیرو و وزارت صنعت , معدن و تجارت و وزارت میزان دارایی هم در هم اکنون پیگیری است و در این سمت , تا به امروز نشست های هماهنگی نیکی با گمرک برگزار شده‌است . تعمیرات کولر گازی مشهد

وي با تاکید مجدد بر لزوم رعایت تصحیح الگوی مصرف اظهار کرد : از مشترکان درخواست می‌کنيم حداکثر صرفه جویی را رعایت و مصارف خویش را در اختیار گرفتن نمایند .

لوله کشی توکار مسی کولرگازی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *