Categories: تعمیر کولر گازی

شرح کولر گازي

کولر گازي در صنعت تهويه و تبريد از سکو خاصي شامل است زيرا با‌گاز از گرماي محيط مي‌کاهد . برخلاف کولرهاي آبي , رطوبت را افزايش نمي دهد . ازاين جهت براي محيط هاي شرجي بسيار مطلوب است .

شرح کولر گازي / تعمیرات کولر گازی

کولر گازي در صنعت تهويه و تبريد از مرتبه خاصي شامل است زيرا به‌سرعت از گرماي محيط مي‌کاهد . برخلاف کولرهاي آبي , رطوبت را افزايش نمي دهد . ازاين جهت براي محيط هاي شرجي بسيار مطلوب است .

کولرهاي گازي معمولا در دو جور ساخته مي شوند :

کولرهاي يک تکه يا پنجره‌اي
کولرهاي دو تکه ( اسپليت )
کولرهاي يک تکه ديواري , يا پشت پنجره‌اي , خيلي رایج و مورد دقت مي‌باشند و به آساني در درون فریم پنجره نصب مي‌شود . سرویس کولر گازی ال جی

ساختمان کولرهاي گازي

کولر گازي نيز همانند بسياري از اسباب و اثاث خانگي خصوصا يخچال فريزر از دو نصیب اصلي تشکيل شده‌است که عبارتند از :

نصیب الکتريکي :

نصیب الکتريکي خویش مشتمل بر قسمت‌هايي زیرا دوشاخه و سيم‌هاي رابط , کمپرسور , خازن , رله توشه زياد ( اورلود ) رله خط مش انداز ترموستات , کليد یک‌سری وضعيتي ( کليد رشته ) , کليد اصلي کولر و در دست گرفتن از خط مش به دور ( در کولرهاي دو تکه ) مي باشد .
درکولرهاي گازي از يک خازن و در بعضي از کولرها از دو خازن به مراد ايجاد گشتاور رویکرد اندازي کمپرسور به کارگیری مي شود . صورت مرسوم بکارگيري خازن , به اين صورت است که يک خازن براي رویه اندازي موتورفن ( پروانه ) و يک خازن براي رویکرد اندازي کمپرسور مورد به کارگیری قرار مي‌گيرد ظرفيت اين خازنها در کولرهاي متفاوت گوناگون است . تعمیرات کولر گازی مديرعامل سابا به ايسنا خبر داد : اختلاف هزار ريالي استفاده از كولر آبي و گازي

نصیب مکانيکي :

اجزاي مکانيکي کولر گازي با اندکي تفاوت , صحیح مانند قطعات مکانيکي يخچال مي‌باشد از آن گزاره مي‌توان به قطعاتي مثل کمپرسور کندانسور ( رادياتور ) , اواپراتور , فيلتر ( دراير ) , پروانه اواپراتور , لوله مويين ( کاپيلاري ) , سيني زير کولر , خروجي هوا و فيلتر خروجي هوا اشاره نمود .
در کمپرسور کولرهاي گازي دو مکانيسم بکار گرفته شده‌است . نوعي از اين کمپرسورها از پيستون و ميل لنگ طراحي نموده‌اند . ولی گونه ديگري از کمپرسورها فاقد ميل لنگ و پيستون بوده و روتور در هم اکنون چرخش ( به واسطه فرم مختص ) گاز را از مسير ورودي مکيده و آن را وارد لوله رفت مي‌سازد اين مدل کمپرسورها را کمپرسورهاي دوراني مي‌نامند . در کولرهاي گازي از دو پروانه به کار گیری مي‌شود که عموما بر روي يک محور اصلي سوار شده‌اند . يکي از پروانه‌ها هوا را از مجراي ورودي مکيده و با وزش آن کندانسور , گرما به محيط خارجي خانه يا دفتر کار مي‌راند , پروانه دوم که به نصیب جلوي موتور حرفه متصل است هوا را از مجراي ورودي مکيده و با وزش آن به اواپراتور , سوز و سرما را به محيط وارد مي‌سازد .
در کولرهاي دو تکه , کمپرسور و کندانسور در واحدي به اسم يونيت خارجي تعبيه شده‌اند .  تعمیرات کولر گازی اين واحد در بیرون از ساختمان نصب مي‌شود . واحد تبخير يا اواپراتور و شير انبساط نيز در يک واحد بنام يونيت داخلي تعبيه شده‌اند . کولرهاي دو تکه عموما داراي دستگاه در دست گرفتن از روش به دور مي‌باشند . هوا در جهت ورود به محيط خانه يا دفتر از دريچه مخصوصي که به خروجي هوا دارای شهرت است مي گذرد . به خواسته جلوگيري از ورود گرد و غبار و موردها شبیه به باطن محيط خانه يا دفتر کار , پشت خروجي هوا , فيلتر سيمي يا اسفنجي تعبيه مي شود .
گاهي شاید بر اثر عدم تنظيم ترموستات و يا ازدياد گاز شارژ شده اواپراتور و يا قسمتي از لوله برگشتي برفک يا يخها ذوب شوند و در نتيجه آب از جدارهاي کولر رمز ريز نماید . براي پيشگيري از اين اختلال ترتيبي اتخاذ شده‌است که در صورت پیدایش شرایط فوق , آب به بیرون از کولر هدايت شود . اين وظيفه بر عهده سيني زير کولر است . در گوشه‌اي از سيني , لوله مخصوصي تعبيه شده که اين آبها از آن بیرون مي‌شود . براي جلوگيري از ريزش آب , عموما به لوله مذکور شيلنگي متصل مي‌شود و با قرار دادن آن بر روي مرحله زمين از دور از هم شدن ذرات آب در محيط جلوگيري مي‌شود . تعمیرکار کولر گازی مشهد

تعمیرات کولر گازی

نحو ه سوز و سرما سازي در کولر گازي /  تعمیرات کولر گازی

چگونگي ايجاد سوز‌و‌سرما در بسياري از وسايل سوز و سرما ساز نظیر کولر , يخچال , آب سرد کن و . . . شبیه است , در کولر گازي , همانند يخچال , از تبديل گاز به مايع بوسيله افزايش فشار و در نتيجه توليد سوزوسرما که در اثر تبديل مايع به گاز ايجاد مي‌شود . براي رسيدن به انگیزه متبوع ( خنک نمودن محيط ) استعمال مي‌کنند . صرفا تفاوت را مي‌توان در خنک کردن کندانسور ( رادياتور ) دانست که در کولر گازي بوسيله هواي دميده شده بر روي آن گرماي واجب گرفته مي‌شود . در حالي که در يخچال براي داشتن هواي خنک از دميدن هوا بر روي اواپراتور استعمال مي‌گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تعمیرات کولرتعمیرات کولر گازیکولر گازی

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago