Categories: چاه بازکنی

کول گزاری چاه

نصب استوانه های سیمانی ( کول چاه ) در باطن دهانه چاه که به مراد استحکام دهانه چاه انجام می شود را کول گزاری چاه می نامند .

چاه ها به مرور زمان به عارضه ها گوناگون اعم از رطوبت , لرزش و سستی خاک استارت به ریزش می نمایند و این دستور مضاعف خطرناک می باشد . شرکت ها تخلیه چاه و لوله بازکنی برای پرهیز از این گونه ریزشها مبادرت به کول گزاری چاه مینمایند . چاه بازکنی

در واقع عملیات کول گزاری دهانه چاه تخصصی می‌باشد و بوسیله استوانه های سیمانی در باطن چاه ستونی سفت ساخت می شود و بدور آن از ملات سیمانی لبریز میشود . این فرمان منجر ارتقاء قدمت چاه شده و خطر ریزش را دوچندان کاهش میبخشد . تخلیه و لایروبی چاه جردن شمال تهران فوری

کول ها دارنده بعد ها و انواع مختلفی می‌باشند که با دقت به مورد به کار گیری ( اشکال چاه , آب خط مش های فاضلاب و … ) به وسیله کول گزار گزینش می گردند و مورد مصرف قرار میگیرند .

با این که موسسه ها حفاری چاه هم عملیات کول گزاری را انجام می دهند البته متولی حساس این دستور شرکت ها لوله بازکنی و تخلیه چاه هستند که از قبل تا کنون در‌این شغل عمل دارا هستند و شایسته ترین مورد برای انجام پروژه کول گزاری چاه می‌باشند

طوقه چینی

در واقع دور چینی یک یا این که یک و نیم خشت در ارتفاعات گوناگون لوله چاه طوقه چینی گفته می شود .

طوقه چینی چاه به جهت استحکام و تقابل با ریزش دهانه چاه آب , فاضلاب و قنات ها به کارگیری می شود و در حالی که بی آلایش به لحاظ میرسد کاری دوچندان تخصصی است . به دلیل آنکه تعیین مکان مطلوب و گونه چیدمان خشت مضاعف اهمیت داراست .

در هنگام طوقه چینی بایستی مساله مربوط ایمنی اشخاص کاملا رعایت شود تا به کسی جراحت نرسد . کارگران سرویس ها فنی تهران دارنده بیمه و خرقه کار بدون نقص و کفش و کلاه ایمین می باشند تا مخاطرات احتمالی هم به دست کم رسد و عملیات طوقه چینی فارغ از اختلال صورت بپذیرد . لوله بازکنی محدوده میدان جمهوری

مصالح موردنیاز طوقه چینی عبارتست از خشت , شن , سیمان و ماسه که بعداز ساخت ملات مایحتاج بوسیله سازه درون دهانه چاه کار می شود .

کشف کردن محل چاه فاضلاب

چاه های فاضلاب در زمان های هنگامی که گفته می شود حدودا ۴ سال یکبار است بایستی مورد بررسی و در صورت نیاز تعمیر و مرمت شود . تعمیراتی همچون لایروبی و کف تراشی , کول گزاری و طوقه چینی , تخلیه چاه , اتصال چاه به کانال فاضلاب , مرمت و تعمیر چاه کهنه و … همه منجر ارتفاع قدمت چاه می‌شوند و از مخاطرات احتمالی ریزش چاه پرهیز می نمایند . البته جستن محل ظریف چاه فاضلاب گذشته از تعمیرات حتمی و ایراد است .

نگران نباشید ما در‌این بخش طریق درست یافت کردن محل دهانه چاه را به شما فراگیری میدهیم .

یافت کردن محل چاه فاضلاب

دکورا سیون موزاییک مختلف

معماران و سازندگان ساختمان برای نماد گزاری و جستن محل چاه فاضلاب از طریق دکوراسیون متعدد سنگ فرش و موزاییک استعمال می نمایند . به این مفهوم که چنانچه تما قسکت کف با موزایک در یک خواب و در یک راستا مصرف شده , در نصیب بالای دهانه چاه برای آرم گزاری آن خواب موزاییک را منفاوت در حیث میگیرند تا تماما معلوم باشد . این فعالیت از گزشته تا کنون رایج بوده و حتی‌د‌ر ساختمانهای امروزی هم از این روش به کارگیری می شود .

محل قرار گیری چاه با اطراف

با اعتنا به استانداردهای حفر چاه فاضلاب و همچنین اصول ایمنی چاه بایستی با دیوارهای اطراف و چاه های همسایه بیش تر از ۳ متر فاله داشته باشد . با دقت به‌این مسافت می توان محل تقریبی چاه را تقریب زد و حدود آن را پیدا کرد . مگر این که مقنی بیرون از اصول و استانداردهای حفاری کار کرده‌باشد .

گوش کردن به صدای فاضلاب

معمولا لوله های خروجی فاضلاب که به درون چاه جهت دهی می گردند از نصیب بالای دهانه چاه وارد فاضلاب میشوند و این دستور سبب ساز ایجاد صدا می شود . با به کار گیری از این قضیه میتوانیم زمان به کارگیری ساکنین از آب در گرمابه , آشپزخانه , دستشویی و … به زیر ترین نقطه ساختمان یا این که ایوان رفته و با نزدیک کردن گوش به زمین صدای آب را دنبال کنیم .

در پیشین روشی همگانی بود برای تعقیب کردن صدای آب در ذیل زمین و چه بسا یافت کردن محل نشت آب که به آن می‌پردازیم : لیوانی را برداشته و به طور وارونه ( نصیب دهانه جام در سمت تحت باشد ) آن را روی زمین قرار میدهیم و گوش خویش را به آن می چشبانیم . صورت فیزیکی استکان منجر تشدید صدا می شود و اقتدار تضخیص را بالا میبرد . تخلیه چاه و چاه بازکنی بنیاد قم

اما روش یافت کردن محل چاه فاضلاب توسط گوش دادن به صدای آب خیلی ظریف نیست . چراکه صدا در چاه های خشک و عمیق مضاعف ضعیف است و همچنین صدای ایجاد شده در لوله ها و چه بسا صدای محیط می‌تواند ما‌را در تشخیص به غلط بیندازد . البته در کل در خیلی از موردها پاسخ میدهد .

کندن کف ساختمان

در آخری تراز در‌صورتی‌که روشهای بالا را تست کردید و چیره به تشخیص محل چاه فاضلاب نشدید راهی جز کندن کف ساختمان برای شما باقی نمی ماند . ولی درین ارتباط هم می‌توانید جهت کم کردن میزان زیان یک کدام از نهایی خروجی های آب به کف ساختمان را تعیین نمایید و بدور آن را بکنید تا جهت لوله خروجی معین شود , بعد با تعقیب کردن لوله خروجی فاضلاب می‌توانید محل دهانه چاه را بیابید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago