معرفی کول و کاربرد آن در ترمیم چاه

کول ابزاری است که برای حفر , ترمیم و مرمت چاه و از کلیه دارای اهمیت خیس برای دوری از ریزش چاه به کار گیری می شود ; به دنبال به معرفی کول و کاربرد آن در ترمیم چاه می‌پردازیم . تخلیه چاه

کول و کاربرد آن در ترمیم چاه

کول لوله های سیمانی و استوانه ای صورت است که به هنگام حفر چاه های آب و فاضلاب برای خودداری از ریزش آن در در چاه قرار می‌ گیرد . با به کار گیری از کول دیواره ی چاه و خاک داخل آن ریزش نمی‌کند و در پی آن خطرها کمتری از جانب چاه ساختمان را تهدید می نماید .

کول گذاری به چه معناست؟

کول گذاری یک کدام از تخصصهای موسسه ها تخلیه چاه است که درآن با استعمال از کولهای سیمانی برای چاه ستون صحیح می نمایند و از ریزش آن دوری می نمایند . عملیات کول گذاری جهت پرهیز از ریزش دیواره چاه و تخریب آن صورت می‌گیرید . با کول گذاری چاه می توان جلوی ریزش چاه را گرفت و آن را جدید سازی کرد .

کول و اشکال آن

در معرفی کول و کاربرد آن در ترمیم چاه می بایست بگوییم که امروزه اشکال مختلفی از کول با محصول بتن در بازار مطرح شده که با دقت به جور چاه یک کدام از دو گونه کول های گرد به اسم میله و کول های بیضی یا این که انباری گزینش می شود . کول و کاربرد آن در ترمیم چاه نصب و تعمیر شیرآلات منطقه تهران

یکی گونه های کول های مورد استعمال برای حفر چاه یا این که ترمیم آن کول های گرد یا این که میله ای است که با قطرهای گوناگون از ۶۰ تا ۱۰۰ و با طول ۲۵ سانتی متر ایجاد می شود . این کول ها هم با تسمه های فنری نگهداری میگردند تا به هنگام جابجایی بازدارنده ترک و جراحت دیدگی آن شوند .

نیروهای کارشناس در خصوص تخلیه چاه و ترمیم آن ترجیح می دهند از کول های دارنده میل گرد نسبت به کول های تسمه دار به کارگیری نمایند البته ارزش و زمان حتمی برای به کار گیری از کول های میل گرد دار بیشتر است ; بنابراین ایجاد کول های دارنده میل گرد مقرون به صرفه نیست .

در حمل و نقل کول ها و به هنگام بارگیری آن اعتنا داشته باشید که در خاور می توان ۲۵ متر کول دارنده میل گرد ۶۰ با ۷۰ سانتی متری و در نیسان ۱۰ متر از آن را بارگیری کرد .

روش اجرای کول گذاری چه‌گونه است؟

روش اجرای کول گذاری بدین صورت است که دهانه چاه را گشوده می نمایند و به ترتیب کولهای چاه را داخل آن قرار می دهند . این کار را تا بالای چاه انجام می دهند و بعداز آن چاه دارنده یکی میله بتونی و مستحکم است . با این کار چاه در قبال ریزش مستحکم می شود . در واقع کول گذاری به نظیر ساخت ستون برای چاه است . با ستون سازی برای چاه استحکام آن را ارتقاء می‌دهیم . لوله بازکنی محدوده ارگ

علت انجام عملیات کول گذاری چیست؟

بخش اعظمی از ساختمانهای سابق وجود دارا‌هستند که قدمت چاه آن ها بیش تر از سی سال است , این چاه ها هر لحظه قابلیت و امکان ریزش دارا‌هستند . چاه های سابق , کهنه و ریزشی را می بایست ترمیم کرده و به چاه جدید تبدیل کرد . اما در‌صورتی‌که قابلیت و امکان آن وجود داشته باشد . در صورتیکه چاه اندازه مقداری از میله خویش را از دست داده باشد , می توان آن را ترمیم کرده و کول گذاری کرد . ولی در صورتیکه نصیب متعددی از آن ریزش کرده و تخریب شده باشد دیگر این قابلیت و امکان نیست و می بایست چاه را لبریز کرده و چاه جدیدی حفر کرد . چاه هایی که قابلیت ترمیم و تجدید بنا را دارا هستند می بایست کول گذاری شوند . کول گذاری چاه شیوه معالجه چاه و کاهش خطر ریزش چاه است . موسسه ها تخلیه چاه و متولیات دستور چاه با کول گذاری چاههای . کهنه و کهن از ریزش آنان دوری می نمایند . بدین ترتیب است که چاههای کهنه و ریزشی به چاه تازه تبدیل میشوند .

درین مقاله از کول و کاربرد آن در ترمیم چاه حرف کردیم . می‌توانید سرویس ها لوله بازکنی و تخلیه چاه , حفر چاه فاضلاب و لایروبی آن و لوله کشی ساختمان خویش را فقط با یک تماس با ما در کمپانی خدماتی – فنی سرویس از ما , به نیروی حرفه ای و کارشناس از محل معاش خودتان بسپارید . نصب شیرآلات توپخانه مرکز تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *