آموزش حفر چاه فاضلاب

حفر چاه فاضلاب

او‌لین نکته ای که در امر حفاری چاه فاضلاب بایستی در لحاظ بگیرید این نکته است که محل چاه را در صدر معین فرمایید . به تازگی ساختمان های نو کلیه بعد از فروپاشی ساختمان های سابق فورا ساخته میگردند . و این ارگانیک است که همه ساختمان های سابق دارنده چاه فاضلاب باشند و گاها پیش می‌آید که در ساخت و ساز ساختمان های نو بخشی با چاه سابق تلاقی پیدا نماید و اینجاست که فاجعه فیس می دهد . در شرایطی‌که که محل ظریف چاه معلوم نباشد بعدها برای مقنی مشکلات بزرگی بوجود می‌آید . عمق حفاری چاه در هر حیطه بایستی بوسیله تست های آزمایشگاه مکانیک خاک رقم بخورد . وزن ساختمان با اعتنا به گونه خاک آن ناحیه تا عمق خاصی موءثر است . از آن عمق به آنگاه اثر وزن ساختمان به تصحیح دارنده توشه مرده یا این که توشه زنده – صفر است .  چاه بازکنی
در هر مورد یشنهاد میشود مدام برای تخلیه چاه و تعمیر چاه با شرکتی همیاری فرمایید که دارنده مهارت ضروری و تجربه کافی درین دستور باشد .

این عمقی که بوسیله آزمایشگاه خاک گزینش میشود در هر حوزه‌ گوناگون است . برای مثال جایی ۲۰ متر و جای دیگر ۲۵ متر هست . رابطه این عمق به عمق چاه این است که عمق چاه حفاری شده بایستی بیشتر از عمق تعیید شده آزمایشگاه باشد . به صورت کلی انبار چاه زیر خیس از این عمق باشد که وزن ساختمان هیچ تاثیر و فشاری به آن نیاورد .

در صورتی این قضیه رعایت نشود احتمال ریزش انبار چاه به دلیل تحمل بیشتراز مقدار وزن ساختمان موجود هست و این ریزش مخاطرات متعددی در ادامه آن می‌باشد . که در غایت به نشست ساختمان خواهد انجامید .
سیستم دفع فاضلاب که یکی مهمترین پایه در صنعت ساختمان می باشد به دوصورت اجرا میشود : سیستم فاضلاب شهری و سیستم چاه
البته به دلیل ضعف سیستم فاضلاب شهری در تهران و بیشتر شهرستان ها اکثرا از سیستم چاه استعمال می کنند که مشکلات و مضرات زیست محیطی را هم در‌پی خواهد داشت که تمامی بایستی از آن اطلاع داشته باشند .
گزینش کردن اشکال چاه و جور دفع بستگی به فرآورده خاک و گونه زمین و تراز آب ذیل زمینی حیطه متبوع داراست به‌این صورت که در مناطقی که خاک آن به میزان مناسب شن و ماسه و خورده سنگ داشته باشد از مدل جذبی و نیز چنین ناحیه ای که خواص باتلاقی دارااست و جور آن دربردارنده رس است از چاه سپتیک استعمال می نمایند . رفع بوی بد چاه فاضلاب تخت طاووس مرکز تهران

تعریف گونه های چاه ها :

۱ : چاه جذبی

چاه جذبی از سه بخش ساخته شده شده‌است

گلدونی : به دهانه چاه که صورت گلدون داراست گلدونی می گویند . گلدونی یا این که به عبارتی مخروطی یا این که قیفی اساسا محل گردآوری فاضلاب و محل قرار گیری انتهای لوله های فاضلاب هست و کار آن منتقل کردن فاضلاب به چاه است .
میله : گلوه به قطر ۸۰ یا این که ۱۰۰ سانتی متر که تا تراز لایه نفوذ پذیر خاک عمق داشته را میله گویند . ولی برای کاهش اثرات منفی حفر چاه بر بنا ساختمان مدام دست‌کم قدمت میله را ۶ متر در لحاظ گرفت .
انباره : انباره مخزن گنبدی شکلی است که در لایه نفوذ پذیر خاک حفر میشود و کاری می‌نماید گردآوری آب از فضولات به وسیله نشت در لایه های نفوذ پذیر خاک می باشد .
اعتنا فرمایید که بایستی حتما چاه آب بارانی و چاه فاضلاب انسانی از نیز جدا باشد و حدالامکان از نیز بدور باشند . لوله بازکنی منطقه تهرانپارس غربی

محاسبه حجم انباره چاه جذبی

حجم انباره چاه جذبی بستگی به یکسری مورد داراست که تیتر می کنیم . نفوذ پذیری خاک , تعداد خزینه و توالت در ساختمان , قدمت پباده سازی چاه , تعداد نفرات بومی در ساختمان . به عنوان مثال برای ساختمانی با قدمت چاه دست‌کم ۱۵ سال و معمولا ۳ توالت در هر سوئیت و به ازای هر نفر ۲/۸ متر مکعب نیاز به انباره است . به طور صریح خیس میتوان اظهار کرد برای ۵ واحد در یک ساختمان و به صورت میانگین ۳۰ نفر بومی در ساختمان مبتنی بر محاسبات فوق برای هر نفر ۳/۳ متر مکعب انباره کافی است .
نکته ای که اهمیت دارااست و می بایست به آن دقت ویژه ای کرد این است که مبتنی بر محاسبات فوق مرحله نفوذ پذیری انباره بایستی ۰/۲ برابر میزان عددی حجم انباره در مقیاس متر مربع باشد . یعنی به صورت نمونه انباره ای با حجم ۸۴ متر مکعب بایستی دست کم ۱۶/۸ متر مربع نفوذ از کف داشته باشد .

۲ : چاه سپتیک

چاه سپتیک از مواد نفوذ ناپذیر و مقاوم در قبال خوردگی از جماه بتن و مصالح ساختمانی و یا این که مواد پلی اتیلن و مواد پلیمری و غیره ساخته میشود و نشت از آن یا این که نشت به آن قابلیت و امکان ندارد و حفظ کننده حاذق برای فاضلاب است . این چاه ها حتما می بایست در دوران معلوم و به وسیله تانکر ها یا این که دستگاه های منحصر تخلیه شوند .
این چاه ها به دو مدل تقسیم می گردند یک منتخب یا این که یکسری قسمتی که‌این تقسیم ها بر طبق بخش بندی داخلی سپتیک بوده و به گونه ای که در‌حالتی که سپتیک دارنده یک قسمت باشد می بایست با بکارگیری دیوار های کوتاه تحت عنوان موج گیر سرعت تکان فاضلاب را در آن کاهش بدهیم تا بتوان قابلیت و امکان جدا کردن آب از مواد آویزان در فاضلاب به‌وجود آید که با مرور زمان فضولات در ته مخزن چاه توده می گردند .

تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی منطقه تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *