Categories: تعمیر کولر گازیسرویس کولر گازینصب کولر گازی

طریقه ی انتخاب درست کولر گازی و آشنایی با انواع آن برای کاربردهای مختلف اداری و مسکونی

کولر گازی یک کدام از تولیدها تهویه مطبوع است که قابلیت و امکان سرمایش و گرمایش را دارااست و در انواع و اشکال مختلف ساخت و مورد به کارگیری قرار میگیرد . کولرگازی ها از سیکل تبرید پیروی می نمایند که بزرگترین اجزای آن , کمپرسور , کندانسور , شیر انبساط و اواپراتور است .

کولر گازی

کولر گازی یک کدام از تولیدها تهویه مطبوع است که قابلیت و امکان سرمایش و گرمایش را دارااست و در انواع و اشکال مختلف ساخت و مورد به کارگیری قرار میگیرد . کولرگازی ها از سیکل تبرید پیروی می نمایند که بزرگترین اجزای آن , کمپرسور , کندانسور , شیر انبساط و اواپراتور است .مبرد فریونی با خصوصیت های یگانه از درون این سیکل بسته عبور مینماید تا با تبادل حرارتی با محیط , سرمایش و گرمایش فضای کاربری را تامین نماید . تبرید به مراد اوضاع مطلوب برای کاهش دمای یک مکان ( یا این که یک ماده ) نسبت به محیط آن صورت می‌گیرد و یا این که انتقال گرما از یک محیط با دمای پائین به یک محیط با دمای فراتر . گرما از یک محیط با دمای فراتر به یک محیط با دمای پائین خیس به خودی خویش منتقل میشود و نیاز به عملیات خاصی نداریم البته اگر بخواهیم عکس این را کار را انجام دهیم حتما نیاز به کار داریم . در سیستم تبرید تراکمی مقداری گرما در اواپراتور جذب و مقداری گرما در کندانسور دفع میگردد .

سیکل تبرید

تراکم گاز تا دمایی فراتر از دمای تقطیر ( در کمپرسور )
تقطیر نیز فشار و دفع گرما در محیط ( در کندانسور )
خفقان شامل افت فشار و دما ( در شیر انبساط )
تبخیر مایع مبرد به طور نیز دما و نیز فشار و جذب گرما ( در اواپراتور )

وسیله ای که‌این چرخه را درچنین مسیری طی نماید , دستگاه سرد کننده و سیستمی که مواجه با چنین چرخه ای شود , سیستم سرد کنندگی تبرید می نامند . در هر سیستم تبرید انگیزه دریافت کردن بیشترین اندازه گرما از مبداء سرد با صرف کمترین کار ممکن ( کمترین مصرف انرژی ) می‌باشد .

نصاب کولر گازی مشهد

انواع کولر گازی

کولر گازی پنجره ای

گروه ای یک تکه هست که کلیه اجزای سیکل تبرید در آن قرار میگیرد و قسمتی از ابتدایی ترین دسته کولرگازی است و به این دلیل‌که نیمی از دستگاه بایستی در محیط باطن و نیمی دیگر در محیط خارج و در مجاورت هوای آزاد قرار می‌گیرد و معمولا در محل پنجره نصب می شود , به کولر گازی پنجره ای معروف می‌باشند .

کولر گازی پرتابل

ساختمانی کاملاً شبیه کولر گازی پنجره ای دارااست , با این تفاوت که قابل حمل بوده و در محل خاصی نصب نمیشود . در همگی این کولر ها بایستی هوای کندانسور از روش لوله پلاستیکی نرم به خارج هدایت شود و موردها به کارگیری این دستگاه بیشتر در فضاهای کوچک و اتاقکها هست .

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت یک چرخه تبرید تراکمی را به دو نصیب تقسیم کرده و یک بخش آن در باطن محیط ساختمان و دیگری در خارج از ساختمان و در هوای آزاد نصب می شود . با این کار قسمت پر سرو صدای سیکل یعنی کمپرسور , به خارج از محیط ساختمان منتقل شده و فقط قسمت اواپراتور که وجود آن در درون محیط اضطراری می‌باشد . در باطن قرار می‌گیرد .

انواع کوار گازی اسپلیت

اسپلیت دیواری ( Wall Mounted )

تنوع ظرفیتی از ۹۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ BTU/h مشتمل بر می‌شوند و در بعضا نوع ها دارنده کمپرسور اینورتر با کمترین میزان مصرف هستند . در‌این نوع اسپلیت پنل داخلی یا این که به عبارتی اواپراتور بر روی دیوار نصب می شود و به همین جهت به اسم اسپلیت دیواری شناخته می گردند .

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی ( Duct )

در نوع داکت اسپلیت یا این که اسپلیت کانالی , یونیت داخلی در درون سقف کاذب قرار میگیرد و نیاز به یک سیستم شبکه کشی برای توزیع هوای مطبوع میباشد . از مزایای این نوع اسپلیت عدم اشغال فضای دیوار , قابلیت و امکان تعبیه کویل آبگرم در یونیت داخلی و کم شدن تعداد کندانسور ها می‌باشد .

اسپلیت ایستاده ( Standing )

کولر گازی اسپیلت ایستاده دارنده دستگاه داخلی و بیرونی بوده و تماما شبیه اسپیلت ساده است . صرفا تفاوت این سیستم با سیستم های دیگر در‌این است که پباده سازی دستگاه داخلی این سیستم , مخصوصا فن آن , برای فضاهای بزرگ نظیر تالار ها , سازمان جات و مساجد مطلوب بوده و پرتاب باد این دستگاه بیشتر از دستگاههای قبل میباشد .

اسپلیت ایستاده گری انواع مختلف فيلترهاي مورد استفاده در کولرهاي گازي جهت تصفيه هوا

انوع مختلفی از اسپلیت ایستاده ساخته می شود , در بعضا از اشکال آن خروجی هوا دستگاه از گونه کانالی بوده و توزیع هوا به وسیله سیستم شبکه میباشد و در بعضا دیگر کمپرسور هم در درون دستگاه داخلی قرار میگیرد و دستگاه بیرونی تنها مشتمل بر کندانسور است .
ظاهراً این دستگاه مشابه یک یخچال یا این که بوفه مرتفع هست و به دلیل ظواهر آن و ایستایی آن بر روی زمین آن را اسپلیت ایستاده یا این که کابینتی می نامند .

اسپلیت سقفی زمینی ( Floor Ceiling )

در اسپلیت سقفی زمینی یونیت داخلی نیز بصورت زمینی کنار دیوار قرار بگیرد و نیز بصورت خوابیده به سقف قابل نصب است .

اسپلیت سقفی زمینی

اسپلیت کاستی ( Cassette )

اسپلیت کاستی در درون سقف کاذب قرار می کیرد و از میانه مکش و از چهار جهت دهش هوا دارااست و معمولا دارنده کاربری تجاری و اداری می‌باشد و برای مکان هایی دارنده طول سقف بیشتر از حد معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد .

اسپلیت کاستی لوله کشي زير کار کولر گازي

سقفی دیواری ( Wall Mounted Ceiling )
همانند مدل های دیواری می باشند تنها روزنه مکش آنان بصورت اریب پباده سازی شده‌است که می توان پنل داخلی را تا بالاترین حد ممکن به سقف نصب نمود .

اسپلیت سقفی دیواری

کولر گازی مولتی پنل یا این که یک‌سری تکه ( Multi Panel )

کولر گازی مولتی پنل یک دستگاه بیرونی مشتمل بر کندانسور هوایی و کمپرسور و تعدادی دستگاه داخلی از انوع متفاوت ذکر شده میتواند وجود داشته باشد . تعداد دستگاه های داخلی از ۲ تا حدود ۱۰۰ عدد می‌تواند باشد .
سیستم هایی که دارنده بیشتراز چهار پنل داخلی میباشند , معمولا با استفاده از تکنولوژی توسعه یافته ی الکترونیکی , قابلیت و امکان کنترل و استفاده ی مجزای هر دستگاه داخلی , مثل یک دستگاه کاملاً غیر وابسته را دارا‌هستند که اصطلاحاً به آن‌ها سیستمهای جریان مبرد متغییر ( Variable Refrigerant Flow ) یا این که VRF گفته می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: انواع کولر گازیسرویس انواع کولر گازیکولر گازی

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago