راهنمای خرید کولر گازی امسال

بهترین راهنمای خرید کولر گازی در سال ۹۷

درین روز ها که اشخاص متعددی قصد خرید کولر گازی دارا هستند با اعتنا به گونه های گونه ها و برندها و ترقی تکنولوژی در صنعت ساخت کولر گازی یک مقاله جامع درباره با راهنمای خرید کولر گازی و بررسی تفاوت ها و مشخصات و معرفی شایسته ترین برند کولر گازی قادر است شمارا از پشیمانی بعداز خرید کولر گازی نجات دهد . در حالتی‌که که وقت کافی برای قرائت کل مقاله راهنمای خرید کولر گازی را ندارید می‌توانید از روش فهرست ذیل به نصیب متبوع خویش مراجعه کرده تا جواب سوالتان را پیدا فرمائید . تعمیر کولر گازی مشهد

اشکال کولر گازی

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت به دو نصیب تقسیم می‌گردد , یک بخش برای باطن اتاق و دیگری بیرون از آن که موتور یا این که کمپرسور آن است تا در محیطی دورتر از محل نصب پنل با دست کم صدا به‌کارگیری شود اما این دسته از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در خارج از محیط به خویش اختصاص میدهد . تعمیر کولر گازی تهران

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل ( قابل حمل ) مغایر کولر گازی اسپلیت از یک دستگاه درست شده و نصیب بیرونی ندارد . این مدل کولر گازی با وجود این که از سایر جور های کولر گازی لبریز سر و صدا خیس است اما قادر است گرمترین اتاق ها را به نیکی خنک نماید .

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای برای خنک کردن اتاق های کوچک پباده سازی شده‌است . درین جور از کولر گازی کلیه قطعات اعم از کندانسور , اواپراتور , کمپرسور و کویل خنک کننده در یک باکس قرار داده شده‌است . همینطور در کولر گازی پنجره ای هوای خنک از نصیب داخلی آن وارد و هوای گرم از نصیب فرنگی آن به فضای بیرونی انتقال میابد

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده معمولا نسبت به سایر کولرهای گازی کاربرد متفاوتی داراست . این گونه کولر گازی بیشتر در مکان های همگانی مانند دکان ها , مساجد , ترمینال ها و… استعمال میشوند . افرادی که قابلیت نصب کولر گازی پنجره ای و یا این که اسپلیت را در خانه خویش ندارند هم از این مدل کولر گازی به کار گیری می نمایند . رایج ترین مشکلات و عیب های کولرگازی پنجره ای

چه‌گونه یک کولر گازی مطلوب گزینش کنیم؟

در حالتی که تابحال یک کولر گازی خرید باشید , احتمال دارد در جریان می‌باشید که چقدر برندها و نوع های متعددی در بازار موجود هست . این سبب ساز می شود که گزینش آیتم ای که برای شما خوبتر است مضاعف مشقت بار شود . برای این که به شما در تعیین کولر گازی مورد نظرتان یاری کنیم مطالب و نکات مهمی را جمع آوری کرده ایم که هنگام گزینش کولر گازی در لحاظ بگیرید و یک کولر گازی مطلوب نیازتان خریداری نمایید .

گزینش کولر گازی مبنی بر متراژ

برای ارتقاء سود وری یکی مهم‌ترین معیارهای گزینش کولر گازی متراژ اتاق یا این که منزل ای است که برای آن قصد خرید کولر گازی را دارید . هر کولر گازی اقتدار خنک‌کنندگی ( BTU ) متفاوتی دارااست که عددی میان ۵۰۰۰ تا فراتر از ۲۰۰۰۰ هست . مثلا برای منزل ای با متراژ ۱۸۰متر کولر گازی با بی تی یو ۱۴۰۰۰ توصیه میشود و برای منزل ای با متراژ ۶۰متر کولر گازی با توان خنک کنندگی ( BTU ) 8000 توصیه میشود .

کولر گازی اسپلیت , پرتابل ( قابل حمل ) , پنجره ای یا این که ایستاده ؟

تفاوت کولر گازی اسپلیت , قابل حمل و پنجره ای

او‌لین گام برای گزینش یک کولر گازی این می‌باشد که تصمیم بگیریم چه مدل کولر گازی مورد نیازمان است . از خودتان این سوال را بپرسید : چه موقعی در سال از آن به کارگیری می کنید؟ چه میزان خلأ برای آن دارید؟چگونه میخواهید آنرا نصب کنید؟
مثلا قبلی از خرید کولر پنجره ای شما ابتدا می بایست جور پنجره خویش را در حیث بگیرید چون کولرهای گازی پنجره ای متفاوتی برای پنجره های گوناگون تاسیس شده است . برای کولر گازی پرتابل ( قابل حمل ) نیز این را لحاظ بگیرید که بایستی روزنه ای وجود داشته باشد تا هوای گرم از آنجا بیرون شود . همینطور می بایست فضای کافی برای این دسته کولر گازی وجود داشته باشد .
شما به احتمال مضاعف با بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت چنین مشکلی نخواهید داشت البته سیستم این دسته کولر گازی دو تیکه است که یک تیکه آن ( بدنه فرنگی ) بایستی بیرون از خانه قرار بگیرد .

تفاوت کولر گازی کم مصرف ( اینورتر ) و غیر اینورتر؟

در حالتی که شما تصمیم گرفته اید که یک کولر گازی اسپلیت خریداری فرمائید بایستی بدانید که دو گونه کولر گازی اینورتر ( کم مصرف ) و غیر اینورتر موجود هست . در صورتی مصرف انرژی برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار‌است مطمئن گردید که کم مصرف ترین کولر گازی را میخرید . تکنولوژی اینورتر سبب ساز کاهش مصرف انرژی و در سود کاهش هزینه قبض هایتان می شود .
کولرهای کم‌مصرف نسل تازه دو تفاوت با اهمیت با کولرهای دیرین دارا‌هستند که با همین تفاوت توانسته‌اند مشکلات مصرف برق را تا حد مناسبی کم نمایند .
گاز مصرفی در‌این کولرها زیاد سردتر از گازهای مصرفی کولرهای کهن هست . چون دمای جوشش گاز کولرهای اینورتر منفی ۵۲ سکو سانتی گراد است و این در حالی است که دمای جوشش گاز کولرهای کهن غیر اینورتر ۴۱ رتبه سانتی‌گراد بوده که‌این تفاوت در سیستم های تهویه مطبوع فراوان قابل‌توجه و نقش مهمی در ایجاد سوزوسرما در مقطع کمتر خواهد داشت .
ساختار کمپرسور یا این که به عبارتی قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع یا این که کولر گازی های کهن همان‌طور که در صدر توضیح داده‌شده به گونه ای است بعداز هم‌دما شدن محیط با دمایی که شما برای کولر گازی تهیه و تنظیم کرده‌اید موتور یا این که کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش و درانتظار خواهد ماند تا مجدد از روش دستور مادربرد استعمال شود که همین شروع دوباره سبب مصرف جریان بالایی از برق است .
البته در کولرهای اینورتر با اعتنا به کمپرسور و قطعات و مدارات فرمانی که در آن کار برده شده‌است سیستم به نوعی پباده سازی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملاً از مدار بیرون نمی شود تا برای روشن شدن مجدد جریان بالایی بخواهد بلکه بدور حرکتی یا این که توان موتور به حدعقل خویش خواهد رسید تا برای خنک کردن دوباره محیط نیاز به جریان بالایی برای آغاز نباشد . نحوه ی برطرف کردن عیب های کولر گازی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *