راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی در فصل سرما

وقتی که مشاجره گرمایش کولر گازی مطرح میشود ناخدآگاه ذهنیت عمده اشخاص در سمت المنت و هیتر میرود چنانچه که‌این زمینه صحیح نیست

مغایر تصور , گرمایش کولر گازی هم مثل سرمایش و برودت کولر گازی به وسیله کمپرسور و گاز ساخت میشود . ولی المنت نیز در شرایط گرمایشی کولر گازی کاربرد داراست اما عموما کاربرد المنتً در کولرهای گازی سه فاز و ایستاده و گنجایش بالا به طور کمکی صورت می گیرد . سرویسکار داکت اسپلیت
که در یونیت داخلی و روی کویل اواپراتور نصب و تعبیه میشود
و وقتی ک کولر گازی را در وضعیت گرمایشی قرار می‌دهیم این المنت ها فعال می گردند

کارکرد کولر گازی در حالت گرمایشی بسیار ساده است ,

کولر گازی چگونه گرما تولید میکند؟

هنگامی که کولر را در شرایط گرمایش قرار می دهیم جای کندانسور و اواپراتور با یکدیگر تغییر می کند .

همان گاز داغ خروجی کمپرسور به درون اتاق یونیت داخلی ( پنل ) می رود و بعد از آنکه گرمای خویش را به محیط داخلی بخشید و سرمای محیط را به خویش جذب کرد به یونیت فرنگی بر می گردد .

در یونیت خارجی سرمای جذب شده از فضای داخلی به محیط آزاد داده می شود و گرمای محیط آزاد ( خارج ) جذب شده و به کمپرسور می رود و این سیکل ادامه داراست
این برعکس شدن سیکل کولر گازی در وضعیت گرمایشی بوسیله قطعه ای به اسم شیر چهار طرفه یا این که شیر معکوس کننده صورت می گیرد .
به‌این صورت که هنگامی که بوبین شیر چهار طرفه برق دار میشود جهت خروج گاز خروجی کمپرسور به جای ورود به یونیت فرنگی کندانسور به یونیت داخلی اواپراتور می رود سلام دنیا!

فعال‌ساز‌ی سیستم گرمایش کولر گازی دز فصل سوزوسرما کاری فراوان بی آلایش و در عین اکنون مهم است :

بدلیل این که در وضعیت سرمایش کولر شما بعداز ترموستات کمپرسور خاموش میشود ولی در شرایط گرمایش بعد از این که دستگاه شما اتاق را گرم کرد به موقعیت دیفراست ( برفک زدائی ) میرود تا برفک خارج را آب نماید و بعد از ان مجددا به موقعیت گرمایش تغییر تحول مییابد .

پس در فصل‌زمستان مصرف برق کولر گازی بیشتر از فصل تابستان است و شما با خدمت و آزمایش گازی که همیاران کارشناس ما انجام میدهند می توانید از این اختلال تا حدودی رهائی یابید .

تنطیم ریموت کنترل کولر گازی برای استفاده از حالت گرمایشی کولر گازی :

نکته معمولی جهت فعال‌ساز‌ی کولر گازی در وضعیت گرمایش این است که شما می‌توانید با دکمه MODE بر روی ریموت آیتم HEAT یا این که به عبارتی خورشید را گزینش نمائید . و دما را روی ۳۰ مرتبه قرار دهید .
وقتی حدود ۵ دقیقه ارتفاع می کشد تا دستگاه شما باد گرم بزند و نگران نباشید چون بایستی پنل داخلی گرم شود و آن‌گاه رشته کار نماید البته در صورتی‌که این زمان بسیار طولانی شد دستگاه شما شاید گاز ندارد و نیاز به شارز گاز داراست و با همیاران ما تماس حاصل نمایید تا دستگاه صدمه نبیند و بتوانید از گرمای مناسب آن استعمال نمائید .

چرا کولر گازی باد ولرم میزند

باد ولرم کولر گازی در موقعیت گرمایشی چندین علت قادر است داشته باشد :

۱ – زیر بودن گنجایش کولر گازی نسبت به مساحت محیط

۲ – کم بودن گاز کولر گازی و عدم خدمت دستگاه در فصل

۳ – زیر بودن دمای محیط ذیل ۰ در جه در کولر گازی ها به سرعت R22 در دستگاه ها با مبرد R410 تا دمای ۱۰ – سکو دستگاه بازده بالا دارااست لوله بازکنی نیرو هوایی ۰۹۱۹۹۶۷۲۰۵۰

۴ – وجود انواع در سیستم دستور دیفراست ( برفک زدایی )

دیفراست کولر گازی چیست؟DF

دیفراست در معنای برفک زدایی می‌باشد که در کولر گازی در وضعیت گرمایشی صورت میگیرد . و روی ورقه نمایشگر آرم DF مشخص و معلوم میشود

در یونیت بیرونی سنسوری درنظرگرفته شده شده‌است که دمای کندانسور ( رادیات ) را میزان می گیرد هر گاه دمای کندانسور از حد معینی ۴ – الی ۸ – تحت خیس بیاید . پیروزی کولر گازی امر دیفراست می دهد .

در‌این‌صورت‌ شیر ۴طرفه گرمایشی از مدار بیرون میشود و گاز داغ کمپرسور مستقیما به کندانسور میرود و همگی برفک های تشکیل‌شده ( در مرحله رادیات کندانسور ) را آب می‌کند

به مجزای این‌که برفک ها آب شدند , دمای کندانس بالا رفته و سنسور این ارتقاء دما را به پیروزی امر می‌دهد و فرمات دیفراست جدا میشود .

و گاز داغ مجددا بدون واسطه به یونیت داخلی رفته و پانل پس از گرم شدن آغاز به کار و باد گرم زدن می نماید .

به‌این سیستم از دیفراست به سرعت داغ می‌گویند .

در بعضا دستگاه ها و فریزر ها دیفراست با زمان‌سنج و المنت صورت می‌گیرد که در مطالب قبلی به آن پرداخته ایم .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *