Categories: مشهد

آشنایی با سرویس کردن کولر

با استارت فصل گرما بایستی ابتدا کولر ها را خدمت کرده و در صورتی نیازی به تعمیر داشته باشد آن را تجدید بنا نمود . هرچند عالی است خدمت کولر را به دست خدمت عمل مجاز بسپارید تا از پیدایش صدمات احتمالی به خویش و وسایل برقی دوری شود ; البته احتمالا گه گاه نیز بدون چاره گردید خودتان این فعالیت را انجام دهید . پس بد نیست با تلاوت این چه گونه بدانید و چه فعالیت می بایست بکنید . تعمیرکار کولر آبی مشهد
یک کولر خدمت نشده , تمام تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و آب را به باد می دهد , پس خوب تر است خاموش باشد , ‌ البته برخی از ما چنان به خنکای کولر عادت کرده‌ایم که در خانه‌ای با کولر خاموش , در گیر تنگی نفس می‌شویم و کولر را یک نفس به عمل می گیریم , تا زمانی‌که قبض‌های رعب آور از منش رسد و شیرینی خنکای دلپذیر را به کاممان تلخ نماید .

كولرهاي آبي , امكان تعیین و تنظيم رتبه سوز و سرما را ندارند و نهايتا بدور تند و كند را مي‌توان از آنان توقع داشت . پس خوب تر است در بسياري از ساعات خاموش باشند . البته گرماي تب‌دار بعضي از روزهاي فصل گرم سال , كاسه‌هاي شکیبایی را لبريز و طاقت‌ها را طاق مي‌كند , پس كولر‌ها را سرويس كنيم تا لااقل انرژي كمتري را هدر بدهند . بعضي از قطعات كولر بايد به طور همزمان با آغاز فصل گرما , معاينه دقيق شوند . ضريب فرسايش بعضي از اين قطعات بالاست و ممكن است بر اثر فرسوده شدن , مصرف كولر را بالا ببرند . پس سرويس كولر , پيش از فصل گرما , كاملا ضروري است . در اين مقاله كه با استعمال از علم يكي از متخصصین تأسيسات و سرويس كولر مندرج , خط مش و ترسیم اضافه کردن بازدهي كولر را مرور مي‌كنيم .

فرآیندها و امکانات

کولر آبی‌رنگ از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش بوسیله دو موتور جدا انجام میشود . سیستم گردش آب کولر بوسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا به وسیله‌ی موتور کلیدی کولر صورت قبول می کند . چاه بازکنی اصفهان

قطعات و امکانات کولر آبی رنگ به سه گونه تقسیم‌بندی می گردند :

– الکتریکی : مشتمل بر کلید سه دکمه‌ای جدا و وصل , پمپ آب و موتور کولر
– مکانیکی : مشتمل بر توربین هوا , تسمه و شناور
– اثبات : دریچه‌ها , بدنه , اتصالات شبکه‌ی آبرسانی و شیر تخلیه

قبلی از هر چیز اضطراری است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق حیاتی ( فاز ) به کولر مطمئن گردید . در‌حالتی که کولر دارنده فیوز غیر وابسته است آن را جدا فرمایید در غیر این صورت با پشت دست به بدنه کولر بزنید تا از برق نداشتن آن مطمئن گردید . نصب ایزوگام در تهران

از هر که درون خانه و پای کلید انقطاع و وصل ایستاده است ابتدا بخواهید کولر را یک توشه انقطاع و وصل نماید تا مطمئن گردید در حالا خدمت کولر خودتان میباشید خیر کولر همسایه!
ابتدا می‌بایست دریچه‌های خروجی باد کولر را در اتاق‌ها و سالن‌های خانه گشوده فرمایید تا در صورت آغاز به فعالیت کولر به موتور آن فشار وارد نشود .

پوشال‌ها را عوض كنيد

كولر‌ها بايد هر سال بازرسي شوند و بعضي از بخش‌هاي آن نظیر پوشال‌ها , حتما عوض شود . پوشال‌ها , محل مناسبي براي پرورش باكتري‌ها و قارچ‌هاست . اين باكتري‌ها و قارچ‌ها كه در زمان فصل زمستان بين بافت پوشال پديد آمده‌اند , زماني كه آب روي پوشال‌ها جاري شود , جان مي‌گيرند و معمولا بوي ناخوشايندي ايجاد مي‌كنند .

ولی مشكل صرفا بوي بد نيست , آن ها خطر ايجاد بيماري‌هاي تنفسي را به همراه دارا هستند . پوشال قيمت چنداني ندارد و بر اين مبنا خوب تر است هر سال عوض شود و در صورتیکه فكر مي‌كنيد خيلي عالی آن ها را شسته‌ايد , اگر که پوشال آن کهنه شده‌است آن را ردوبدل نمایید یا این که در غیر این صورت آن‌ها‌را با آب بشویید تا خاک‌های آن وارد فضای کولر نشود , هر دو سال یکبار پوشال ها را عوض نمائید . اما ردوبدل پوشال ها بسته به آب شهر احتمالا هر سال اضطراری باشد .

برای تنظیم پوشال نو حتماً پوشال هم‌سایز با گنجایش کولر بگیرید . مثلاً در حالتی که پوشال کولر ۴۵۰۰ را بر روی کولر ۳۵۰۰ ببندید , تراکم بالای پوشال‌های بزرگتر از سایز , موجب خلل در سیستم گردش هوای کولر می‌گردد و هوا به صحت به کولر نمیرسد .

در موقع بده بستان پوشال می بایست ابتدا آن را تر کرده و در محل منحصر به فرد خویش گذارده و آن گاه کانال سیمی منحصر را روی آن قرار دهید .

موتور‌‌ , قلب‌تپنده كولر

كولر يك پمپ آب و يك دينام دارااست كه اولي , فرايند گردش آب و دومي کار گردش هوا را به انجام مي‌رساند . اين موتور‌ها هرقدر سالم‌تر باشند , كولر عملكرد بهينه‌تري خواهد داشت و انرژي كمتري را نیز مصرف خواهد كرد . در حین بازديد از اين ۲ موتور , ابتدا بايد گرد و غبارشان را گرفت و آن گاه آنها‌را روغن‌كاري كرد . موتور كولر , ۲ قطعه ياتاقان دارااست كه بايد حتماً روغن‌كاری شوند . پيش از روشن‌كردن كولر نيز بايد ابتدا پروانه را با دست تعدادی به دور بچرخانيد تا روان شود . توصيه شده كه يك دينام نبايد بيشتر از ۷ ساعت بي‌وقفه كار كند . اين موتور به همراه پمپ آب , در خطر سوختن بر اثر كاركرد زياد قرار دارا هستند . پس به موتورهايي كه دارا‌هستند بي‌توقف مي‌چرخند نیز فكر كنيد .

سايه بانی بر راز كولرها

بدنه فلزي كولر در تابیدن مستقيم آفتاب , گاهي چنان داغ مي‌شود كه حتي لمس كردنش ناممكن است . توقع خنكاي كامل از كولري با اين شرايط , چندان منطقي نيست . پس سايه‌باني براي كولر تعبيه كنيد تا خنك بماند و خنكي بدهد . ضمنا مصرف انرژي كولر با سايه‌بان نیز پايين مي‌آيد . احیای چاه و لایروبی چاه آذر قم فوری

سايه‌بان كولر‌ها ۲ دسته است ; جور نخستین كه قيمت بيشتري دارااست و به سايه‌بان سنتي پر اسم و رسم است , هماني است كه از ۴ عدد پايه فلزي و يك سقف برزنتي تشكيل شده‌است . پايه‌ها روي زمين قرار مي‌گيرند و سقف بر راز كولر گسترده مي‌شود .

دوم اينكه پايه‌هاي فلزي آن‌ها بر تراز پشت‌بام قرار مي‌گيرد و تدريجاً به عايق ايزوگام آسيب مي‌رساند . بر اين مبنا دسته جديدتري از سايه‌بان‌ها توليد شده كه با پايه‌هايي فلزي روي سقف كولر نصب مي‌شوند . اين پايه‌ها با زاويه ۴۵درجه , به چهار کناره سقف كولر پيچ مي‌شوند و سايه‌بان روي آنان قرار مي‌گيرد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago