چگونه یک سرویس کار کولر در فصل گرما باشیم؟

سرویسکار کولر آبی , راهنمای سرویس کولر آبی
با آغاز فصل گرما و فصل تابستان معمولا همگی به تفکر خدمت کولرها میفتند . ولی فعال سازی و خدمت وسیله ای موءثر که یک سری ماهی است بدون شغل و بلااستفاده باقی مانده نیاز به تبحر داشته و اگر که میتوانید خویش خدمت کولرتان را انجام دهید در حین و هزینه هم صرفه جویی نموده اید .
نکاتی برای سرویس کولر در فصل تابستان
فصل بهار که از نصفه می گذرد , گرمای هوا بر لطافت نسیمش برنده می شود . این جاست که می بایست آهسته آهسته به تاءمل مقدمات ورود به فصل گرم سال شویم و خویش را به خنکای تصنعی وسایل سرمابخش بسپاریم . بخش اعظمی از مردمان برای رهایی از این گرمای دشوار به کولرهای آبی‌رنگ پناه میبرند البته راه‌اندازی و خدمت کولر که تعدادی ماهی است بلااستفاده بوده اند حکایتی داراست .

سیستم کولر آبی از سه محل ورود برق , آب و هوا ساخته شده شده‌است و تنها یک خروجی هوای مرطوب و خنک داراست . کابل برق محل ورود کولر , یک کابل چهار فن ای است که هر کدام از چهار فن به ترتیب مرتبط با نل , پمپ آب , بدور نماید و بدور تند می‌باشد . آب محل ورود به کولر معمولاً از روش یک شلنگ ۵ میلی متری تغذیه می شود که مستقیماً به یک شناور متصل می شود . هوا هم از روش روزنه های کولر که بوسیله پوشال پوشانده گردیده اند وارد کولر می شود .

سرویس کولر
سرویس بخش های مختلف کولر

فرایندها و تجهیزات

کولر آبی از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش به وسیله دو موتور مستقل انجام می شود . سیستم گردش آب کولر بوسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا بوسیله ی موتور حساس کولر صورت می پذیرد .
قطعات و تجهیزات کولر آبی به سه دسته تقسیم بندی می گردند :

– الکتریکی : مشتمل بر کلید سه دکمه ای انقطاع و وصل , پمپ آب و موتور کولر
– مکانیکی : مشتمل بر توربین هوا , تسمه و شناور
– اثبات : روزنه ها , بدنه , اتصالات کانال ی آبرسانی و شیر تخلیه آموزش موسیقی در آکادمی های زعفرانیه تهران توسط اساتید برجسته شمال تهران منطقه

قبلی از هر چیز واجب است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق با اهمیت ( فاز ) به کولر مطمئن گردید . در شرایطی‌که کولر دارنده فیوز غیر وابسته است آن را انقطاع نمائید در غیر این صورت با پشت دست به بدنه کولر بزنید تا از برق نداشتن آن مطمئن گردید . گواهینامه تضمینی در بهترین آموزشگاه رانندگی شهرک غرب تهران

از هر که باطن خانه و پای کلید جدا و وصل ایستاده است ابتدا بخواهید کولر را یک توشه انقطاع و وصل نماید تا مطمئن گردید در حالسرویس کولر خودتان می‌باشید خیر کولر همسایه!
ابتدا باید روزنه های خروجی باد کولر را در اتاق ها و تالار های خانه گشوده نمایید تا در صورت استارت به کار کولر به موتور آن فشار وارد نشود .
بعداز این ها روزنه های خویش کولر را گشوده نمائید . برای گشودن درپوش کناری کولر , درپوش را از محل اختصاصی گرفته و به صورت عمودی به طرف بالا بکشید تا نصیب تحتانی آن از بدنه جدا گردد . آن‌گاه درب را به طرف بیرون کشیده آن را خارج بیاورید .

در‌حالتی که که پوشال آن کهنه شده‌است آن را ردوبدل فرمایید یا این که در غیر این صورت آنها را با آب بشویید تا خاک های آن وارد فضای کولر نشود .
روزنه اطمینان آب را با توجه گشوده نموده و تشتک زیر را با شلنگ آب عالی بشویید . در شرایطی که کف کولر رسوب متعددی گرفته می‌توانید به یاری مواد جرمگیر شستشو را انجام دهید .
در حالی که آب کولر تخلیه شده‌است , از هر کس پای دکمه ی جدا و وصل کولر ایستاده است بخواهید به ترتیب و یکی یکی دکمه ها را بزند تا از تندرست پمپ آب و موتور کولر اطمینان حاصل کنید . معمولاً قطعات الکتریکی نیازمند خدمت نیست و قابل تعمیر نیز نیست یا این که قیمت تعمیر ندارد و در صورت از کار افتادن خوب تر است ردوبدل شود .
برای خدمت کولر آبی رنگ قطعات مکانیکی باید در دست گرفتن و بازدید شود . محل اتصال محور توربین هوا به بولبیرینگ ها واجب است روغن کاری گردد .
تسمه ی گرداننده ی توربین بایستی در یک حالت تعادلی باشد . یعنی خیر خیلی محکم و سفت باشد که به موتور فشار وارد نماید و خیر چندان شل باشد که موتور در گیر گیرپاژ شود . چنانچه که تسمه از وضعیت نرمال خویش بیرون شده و از اطراف آن نخ خارج زده , حتمی است آن را ردوبدل نمائید .
واتر پمپ را گشوده نموده و بعد از نظافت کردن رسوب آب از روی آن , واترپمپ را روغن زده و به صدق در محل خویش نصب فرمائید .
ناودان های ساکن در درپوش ها را پاک فرمایید تا منافذ آن گشوده شود
با مالامال کردن تشتک تحتانی از آب و روشن نمودن واترپمپ اطمینان حاصل کنید که مسیر آب در شلنگ و سه راهه و آب پخش کن ها گشوده است
در صورتیکه محور موتور لقی داراست می‌توانید با به کار گیری از واشر منحصر , لقی آن را بگیرید . ولی لقی کم اشکالی ندارد
یاتاقان ها را روغن کاری فرمائید .
شناور را طوری تهیه و تنظیم فرمایید که آبی‌رنگ از تشتک یا این که روزنه اطمینان به خارج نریزد .
شناورهای سابق جان دار در بازار یا این که به طور دو قطعه پلاستیک زانویی صورت بودند که با یک پیچ تهیه و تنظیم به نیز متصل شده بودند و در انتهای آن یک حباب پلاستیکی قرار داشت و یا این که به طور یک میله ی فلزی متصل به یک حباب پلاستیکی بودند . اخیراً شناوری را به بازار معرفی شده‌است که مشکلات شناورهای دیرین را ندارد و بر روی خویش حباب پلاستیکی از عدد ۱ تا ۸ مدرج شده و می توان میزان ی آب درون کولر را با گرداندن حباب به نیکی تهیه و تنظیم کرد .
شرایط کنونی نوبت آن است که فلکه ی آب کولر را گشوده نمائید تا از تندرست شناور کولر اطمینان حاصل نمایید . با دست و به آرامی شناور را بالا بیاورید و ملاحظه کنید که فعالیت جدا آب صورت می پذیرد یا این که خیر . درصورتی که آب به صحت وارد کولر نمی‌شود یا این که فعالیت انقطاع کاملا انجام نمی‌شود شناور بایستی ردوبدل گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *