نصب کولر آبی قسمت دوم

نصب کلید کولر :

برق کولر

دو سیم فاز و نول که محل ورود برق ساختمان می‌باشد و یک کابل کولر که ۴ حرفه سیم در آن می‌باشد , در دست دارید . ۴ فن سیم کلید کولر برای پمپ , الکتروموتور , بدور تند موتور و سیم چهارم نول هست . تعمیر کولر آبی تهران

در وصل کردن سیم ها زیاد اعتنا نمائید . فعالیت مضاعف بی آلایش ایست در صورتیکه به نقشه کلید و کولر فراوان توجه نمائید .

دقیقا طبق نقشه و دفترچه کولر کار کنید .

سیم فاز را به شماره ۱ وصل کنید .
سیم زردرنگ را به شماره ۲ و رمز دیگر آن را در بدنه کولر به فیش محل ورود پمپ ,
سیم قرمز رنگ که برای روشن شدن و به دور نماید الکتروموتور می‌باشد به شماره ۹ و در بدنه کولر به فیش بدور نماید ,
و بعداز آن سیم مشکی را به شماره ۷ و در بدنه کولر به فیش بدور تند وصل فرمائید .
در انتها سیم نول را به سیم آبی وصل نموده و بدون واسطه در بدنه کولر به فیش باقی‌مانده که نول کولر است وصل فرمائید .
اعتنا :

در‌حالتی که سیم ها در جای مطلوب خویش وصل نکنید یا این که کولر روشن نمی‌شود یا این که اتصالی می نماید

اعتنا : ساخت دستگاهی که اگر ایرانی ها یک روز از آن استفاده کنند دریاچه ارومیه پر آب می شود

بر روی دیواره کولر باکس ای موجود هست که برای اتصال سیم های ذکر شده میباشد . عمده باکس ها بر روی آن‌ها درج شده شده‌است که هر فیوز مرتبط با کدام نصیب می باش

اتصال کولر به آب شهری

شیر آبی رنگ که در پشت بام اختصاصی واحد شما در حیث گرفته شده‌است را بیابید .
شیر منحصر کولر را به آن ببندید , شلنگ منحصر کولر را وصل نموده و سمت دیگر آن را به شناور کولر وصل نمایید .
شناور را بعد از لبریز شدن مخزن کولر تهیه و تنظیم نمائید که از رمز ریز شدن آب در پشت بام دوری شود .
روش اتصال لوله آب به کولر

برای اتصال لوله آب به کولر نیاز به تعدادی فیتینگ یا این که اتصالات دارید که عبارتند از :

تبدیل برنجی ۱ . ۲ به ۱ . ۴ , مهره و گلویی برنجی ۱ . ۴ اینچی , مغزی برنجی ۱ . ۲ اینچی , شیر ۱ . ۲ اینچی , شیلنگ اختصاصی

برای اتصال لوله آب شهری به کولر ابتدا می بایست مغزی و شیر فلکه ۱ . ۲ را با به کارگیری از تفلون به لوله آب شهری ببندید . شیر فلکه یا این که والو برای زمان هایی در حیث گرفته می شود که نیاز باشد اب را جدا نمائید . آن‌گاه با به کار گیری از یک تبدیل ۱ . ۲ به ۱ . ۴ و با به کارگیری از تفلون میتوانید لوله منحصربه‌فرد را به‌این تبدیل وصل نمائید .

برای این فعالیت بایستی ابتدا مهره را وارد شیلنگ کرده و بعد گلویی را به اندازهحدود نیم سانتی متر عقب خیس از راز شیلن قرار دهید . آن‌گاه این خصوصی نیم سانتی را وارد تبدیل میکنید و مهره پست گلویی را روی تبدیل محکم میکنید . ۸۶۴ دستگاه کولر گازی در میان مددجویان نیازمند توزیع می شود

همین عمل را در سمت کولر نیز انجام می دهید . با این تفاوت که شناور کولر آبی‌رنگ دیگر نیازی به تبدیل ندارد و خویش مهره گلویی و مهره ۱ . ۴ اینچ به راحتی بر پشت شناور بسته میگردند .

نصب آب ریز

آب ریز و یا این که رمز ریز کولر مهره ای است که در کف کولر نصب می شود تا آب از میزان ای تجاوز نکند و در صورت فراوان شدن آب رمز ریز نماید . این اتصال بواسطه یک واشر آب بندی در کف کولر به راحتی بسته می شود . صرفا مهره و واشر این اتصال از پایین نصب میگردند .

هنگامی رمز ریز بسته شد نوبت نصب شناور است .

نصب شناور کولر آبی رنگ

شناور ها گونه های مختلفی دارا هستند اما تمامی آن ها وظیفه انقطاع کردن محل ورود آب به کولر را در وقتی دارا‌هستند که آب به میزان کافی وارد کولر شده باشد . در سود تهیه و تنظیم شناور اهمیت متعددی دارااست . شیر های شناور کولر آبی‌رنگ در نصیب تحتانی خودشان یک مهره و گلویی و مهره برنجی ۱ . ۴ اینچی و یک واشر دارا هستند .

این شیر ها را بایستی به بدنه کولر ابی در سینی کولر و در ورقه پشتی تستک کولر نصب کرد . واشر و مهره برنجی برای اتصال شناور هستندو زمانی شناور را تعبیه کردید می بایست به طوری تهیه و تنظیم شود که آب تا حدود ۱ سانتی متری راز ریز بیشتر وارد کولر نشود و شناور بتواند آن را انقطاع نماید .

شناور ها را با کج کردن میله , چرخاندن توپی و یا این که محکم کردن مهره ای تنطیم می نمایند . ( برای داده ها بیشتر مقاله شیوه نصب و تهیه شناور کولر آبی‌رنگ را بخوانید )

دقت :

در وصل کردن شیلنگ ها دوچندان اعتنا نمایید که در آتی نشتی در پشت بام به وجود نیاید

اکنون کولر شما فراهم استعمال میباشد و می‌توانید آن را روشن کنید .

در صورتی مشکلی با کولر آب خودتان داشتید میتوانید در مقاله خدمت کولر آبی‌رنگ گونه های تعمیرات و خدمت کولر آبی رنگ را مطالعه نمایید . احتمالا نقص‌ شما نیز درین ارتباط درین مقاله آمده باشد .

یاد آوری دارای اهمیت : جهت هدر رفت و صرفه جویی از مصرف برق حتما در طول روشن بودن کولر از بسته بودن پنجره و دربهای ساختمان اطمینان پیدا نمایید .

یکی سرویس ها ما نصب کولر آبی‌رنگ در سریعترین زمان ممکن و سوای هزینه ایاب و ذهاب است .
در‌صورتی‌که به دلیل ایزوگام کردن پشت بام و یا این که هر علت دیگر , نیاز به نصب دوباره کولر دارید و یا این که کولر نو خریده اید و نیاز به نصب آن دارید , همین شرایط فعلی با ما تماس حاصل نمایید تا نزدیکترین نصابِ بومی در حیطه شما در کمترین زمان ممکن اعزام شود . . تعمیرکار کولر گازی مشهد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *