عيب يابي و تعمير كولر آبي قسمت اول

تعمیرکار کولر آبی تهران

روشن نشدن پمپ آب و الكتروموتور دو به دور , بعد از زدن کلیدها

علت نخستین : قطعی و یا این که فساد فیوز فيوز

چاره : ابتدا می بایست به وسیله فازمتر ورود و خروج فاز را بررسي نمائید . اگرکه به فیوز فاز رسید ولی آن فاز با جنبش اهرم بیرون نشد , قطعاً فیوز سوخته است . فیوزی نیز آمپر را جایگزین نمایید .

علت دوم : وجود گونه های در نول اصلي ( سيم رابط ) یا این که در فاز

راه‌حل : در‌حالتی که که در مبدأ داخل كليد برق وجود داشته باشد , فيوز تندرست است . البته در‌حالتی که برق ۲۲۰ ولت به ترمينال كولر نمي برسد , اختلال با اهمیت در کابل رابط است و بایستی عوض شود .

با این که موتور فعالیت می نماید , البته باد کولر خنک نیست

علت نخستین : در شرایطی که صدای ریزش آب شنیده نشد و قطرات آب بر روی پوشال ها وجود نداشت , به صورت انقطاع سیستم پمپاژ آب اختلال داراست که‌این به عیب در واتر پمپ يا پارگي شیلنگ رابط بر می گردد .

چاره : بایستی روزنه ها را برداشت تا بتوان مورد معیوب را به صورت ظریف شناسایی کرد . گهگاه واتر پمپ تندرست است و نقص‌ از سیستم برق رسانی است , پس خوبتر است اولیه واتر پمپ آزمایش شود به این صورت که سيم هاي رابطش را جدا کرده و توسط دو سيم ديگر به آن برق ۲۲۰ ولت بدهید , در صورت فعالیت نکردن و گریپاژ نبودن پروانه می توان اعلام‌کرد واتر پمپ سوخته است . خرابي واتر پمپ شاید از نيم سوز شدن موتور و یا این که هرز گرد شدن پروانه است . و در صورتیکه اختلال از پاره شدن شیلنگ بود , آن را عوض نمائید .

علت دوم : ترک ناودان ها بسته شده‌است .

چاره : روزنه ها و پوشا ل ها را از کولر جدا کرده , شکاف هاي ناودان ها را با جوهر نمك و برس شسته تا جرم روی حفره ها به کلی پاک شود . برای رفع بوی جوهر نمک ناودان ها را با آب كافي بشوئيد . آن گاه شبكه هاي توري و پوشال ها را ببنديد .

علت سوم : در كف کولر هیچ آبی‌رنگ نیست . ایزوگام کار

چاره : خشکی تشتک کولر به صدماتی همچون رخنه‌ شدن تشتك كولر , نشت آب از شير اطمينان وتنظيم نبودن شناور ( فلوتر ) سبب ساز می شود . نیاز به تعمیر این قطعات است .

با این‌که الكتروموتور دو بدور و واتر پمپ سرگرم به کارند البته خنک کنندگی کولر کیفیت بالایی ندارد

علت نخستین : پارچه لرزه گیر برزنتي پاره شده‌است .

چاره : بعداز بررسی , در صورت پارگی پارچه آن را بده بستان نمائید .

علت دوم : ایراد از تهیه و تنظیم نبودن تسمه است .

راه‌حل : تسمه را تهیه و تنظیم نمائید به این صورت که پيچ هاي پايه الكتروموتور را شل كرده , پايه را طوري جابجا كنید كه تسمه خیر شل باشد به طوری که روي پولي ها كمانه كند و نه عدد آن میزان محکم باشد كه محور را به تنش درآورده و منجر فساد بوش و يا تاقان ها گردد و يا این که سبب ساز به سوختگي موتور شود . چنانچه تسمه را نزديك پولي كوچك با دو انگشت به نیز نزديك كنيم و مسافت آنان به مقدار يك بند انگشت شد , و یا این که این‌که درصورتی که با خاموش کردن موتور , رشته با‌گاز متوقف نشود و بعداز ۶ – ۵ به دور بایستد , بعد از آن بهترین موقعیت رگلاژ تسمه را داریم . برای تعويض تسمه خصوصیات ضخامت و ارتفاع تسمه را در حیث داشته باشید .

با این‌که الكتروموتور و واتر پمپ عمل می نماید البته خنك كنندگي كولر ضعیف است

علت نخستین : اندازه پوشال ها به حد کفاف نمیدهد , به همین جهت هوا آزادانه وارد كولر مي شود .

چاره : پوشال های نو را با اعتنا بیشتری جایگذاری فرمائید , اعتنا شود که پوشال ها یکپارچه شده و همگی تراز درپوش ها را بپوشانند . در غیر اینصورت هواي گرم بیرون از كولر از آن نصیب گشوده مكيده شده و به داخل ساختمان نفوذ می نماید در فیض هوا به خیر تهویه نمیشود . فرش و قالی دست بافت – اصیل ایرانی - ماشینی – در الهیه شمال تهران

علت دوم : موتور حرفه نيم سوز شده‌است .

چاره : جریان موتور حرفه را از روش يك آمپر متر مقدار گرفته و انطباق آن را با جریان ثبت شده تطبیق دهید . در حالتی که بدنه استاتور تخت گاز داغ می شود و جریان مقدار گیری شده یک‌سری برابر بیشتر از جریان نامی موتور باشد , به صورت جدا موتور نیم سوز شده‌است .

واتر پمپ فعالیت می نماید ولی موتور رشته فعالیت نمی‌کند

علت اولیه : هیچ برقی به موتور حرفه نمي برسد .
چاره : ممكن است نول و یا این که فاز مرتبط با موتور در كليد منحصر كولر جدا شده باشد . در‌صورتی‌که فاز یا این که نول پاره و یا این که انقطاع شده باشد باید آن را بده بستان کرد .

علت دوم : برق ۲۲۰ ولت با زدن كليد بين كنتاكت هاي HI وCOM موجود هست البته واتر پمپ به راه و روش نمي افتد .
راه‌حل : حتمی است موتورهای آسنکرون عیب یابی شوند .

موتور کولر آبی‌رنگ صدایی نظیر ” هوم ” می‌دهد ولی به روش نمی افتد

علت نخستین : تسمه بيش از مقدار محکم شده‌است .
علت دوم : سيم بندي به دور تند نيم سوز شده‌است .
علت سوم : كليد گريز از مركز بعد از خاموش كردن كولر به شرایط عادي خویش برنگشته است .
علت چهارم : سيم پيچ رویه انداز سوخته است .
علت پنجم : پولي ها در يك راستا نيستند .
علت ششم : كليد گريز از مركز و سيم بندي راه و روش انداز به نیز وصل نشده اند .
علت هفتم : خازن خط مش انداز سوخته است , اگر‌که موتورفن ۴/۳ اسب باشد .
راه‌حل : می بایست به طور تخصصی در رابطه عیب یابی موتور کولر آبی‌رنگ بدانید و بعد در جهت تعمیر کولر آبی رنگ مبادرت فرمایید .

تضمین سلامتی کودکتان با خرید لباس بچه گانه در پاسداران تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *