Categories: تهران

عيب يابي و تعمير كولر آبي قسمت اول

تعمیرکار کولر آبی تهران

روشن نشدن پمپ آب و الكتروموتور دو به دور , بعد از زدن کلیدها

علت نخستین : قطعی و یا این که فساد فیوز فيوز

چاره : ابتدا می بایست به وسیله فازمتر ورود و خروج فاز را بررسي نمائید . اگرکه به فیوز فاز رسید ولی آن فاز با جنبش اهرم بیرون نشد , قطعاً فیوز سوخته است . فیوزی نیز آمپر را جایگزین نمایید .

علت دوم : وجود گونه های در نول اصلي ( سيم رابط ) یا این که در فاز

راه‌حل : در‌حالتی که که در مبدأ داخل كليد برق وجود داشته باشد , فيوز تندرست است . البته در‌حالتی که برق ۲۲۰ ولت به ترمينال كولر نمي برسد , اختلال با اهمیت در کابل رابط است و بایستی عوض شود .

با این که موتور فعالیت می نماید , البته باد کولر خنک نیست

علت نخستین : در شرایطی که صدای ریزش آب شنیده نشد و قطرات آب بر روی پوشال ها وجود نداشت , به صورت انقطاع سیستم پمپاژ آب اختلال داراست که‌این به عیب در واتر پمپ يا پارگي شیلنگ رابط بر می گردد .

چاره : بایستی روزنه ها را برداشت تا بتوان مورد معیوب را به صورت ظریف شناسایی کرد . گهگاه واتر پمپ تندرست است و نقص‌ از سیستم برق رسانی است , پس خوبتر است اولیه واتر پمپ آزمایش شود به این صورت که سيم هاي رابطش را جدا کرده و توسط دو سيم ديگر به آن برق ۲۲۰ ولت بدهید , در صورت فعالیت نکردن و گریپاژ نبودن پروانه می توان اعلام‌کرد واتر پمپ سوخته است . خرابي واتر پمپ شاید از نيم سوز شدن موتور و یا این که هرز گرد شدن پروانه است . و در صورتیکه اختلال از پاره شدن شیلنگ بود , آن را عوض نمائید .

علت دوم : ترک ناودان ها بسته شده‌است .

چاره : روزنه ها و پوشا ل ها را از کولر جدا کرده , شکاف هاي ناودان ها را با جوهر نمك و برس شسته تا جرم روی حفره ها به کلی پاک شود . برای رفع بوی جوهر نمک ناودان ها را با آب كافي بشوئيد . آن گاه شبكه هاي توري و پوشال ها را ببنديد .

علت سوم : در كف کولر هیچ آبی‌رنگ نیست . ایزوگام کار

چاره : خشکی تشتک کولر به صدماتی همچون رخنه‌ شدن تشتك كولر , نشت آب از شير اطمينان وتنظيم نبودن شناور ( فلوتر ) سبب ساز می شود . نیاز به تعمیر این قطعات است .

با این‌که الكتروموتور دو بدور و واتر پمپ سرگرم به کارند البته خنک کنندگی کولر کیفیت بالایی ندارد

علت نخستین : پارچه لرزه گیر برزنتي پاره شده‌است .

چاره : بعداز بررسی , در صورت پارگی پارچه آن را بده بستان نمائید .

علت دوم : ایراد از تهیه و تنظیم نبودن تسمه است .

راه‌حل : تسمه را تهیه و تنظیم نمائید به این صورت که پيچ هاي پايه الكتروموتور را شل كرده , پايه را طوري جابجا كنید كه تسمه خیر شل باشد به طوری که روي پولي ها كمانه كند و نه عدد آن میزان محکم باشد كه محور را به تنش درآورده و منجر فساد بوش و يا تاقان ها گردد و يا این که سبب ساز به سوختگي موتور شود . چنانچه تسمه را نزديك پولي كوچك با دو انگشت به نیز نزديك كنيم و مسافت آنان به مقدار يك بند انگشت شد , و یا این که این‌که درصورتی که با خاموش کردن موتور , رشته با‌گاز متوقف نشود و بعداز ۶ – ۵ به دور بایستد , بعد از آن بهترین موقعیت رگلاژ تسمه را داریم . برای تعويض تسمه خصوصیات ضخامت و ارتفاع تسمه را در حیث داشته باشید .

با این‌که الكتروموتور و واتر پمپ عمل می نماید البته خنك كنندگي كولر ضعیف است

علت نخستین : اندازه پوشال ها به حد کفاف نمیدهد , به همین جهت هوا آزادانه وارد كولر مي شود .

چاره : پوشال های نو را با اعتنا بیشتری جایگذاری فرمائید , اعتنا شود که پوشال ها یکپارچه شده و همگی تراز درپوش ها را بپوشانند . در غیر اینصورت هواي گرم بیرون از كولر از آن نصیب گشوده مكيده شده و به داخل ساختمان نفوذ می نماید در فیض هوا به خیر تهویه نمیشود . فرش و قالی دست بافت – اصیل ایرانی - ماشینی – در الهیه شمال تهران

علت دوم : موتور حرفه نيم سوز شده‌است .

چاره : جریان موتور حرفه را از روش يك آمپر متر مقدار گرفته و انطباق آن را با جریان ثبت شده تطبیق دهید . در حالتی که بدنه استاتور تخت گاز داغ می شود و جریان مقدار گیری شده یک‌سری برابر بیشتر از جریان نامی موتور باشد , به صورت جدا موتور نیم سوز شده‌است .

واتر پمپ فعالیت می نماید ولی موتور رشته فعالیت نمی‌کند

علت اولیه : هیچ برقی به موتور حرفه نمي برسد .
چاره : ممكن است نول و یا این که فاز مرتبط با موتور در كليد منحصر كولر جدا شده باشد . در‌صورتی‌که فاز یا این که نول پاره و یا این که انقطاع شده باشد باید آن را بده بستان کرد .

علت دوم : برق ۲۲۰ ولت با زدن كليد بين كنتاكت هاي HI وCOM موجود هست البته واتر پمپ به راه و روش نمي افتد .
راه‌حل : حتمی است موتورهای آسنکرون عیب یابی شوند .

موتور کولر آبی‌رنگ صدایی نظیر ” هوم ” می‌دهد ولی به روش نمی افتد

علت نخستین : تسمه بيش از مقدار محکم شده‌است .
علت دوم : سيم بندي به دور تند نيم سوز شده‌است .
علت سوم : كليد گريز از مركز بعد از خاموش كردن كولر به شرایط عادي خویش برنگشته است .
علت چهارم : سيم پيچ رویه انداز سوخته است .
علت پنجم : پولي ها در يك راستا نيستند .
علت ششم : كليد گريز از مركز و سيم بندي راه و روش انداز به نیز وصل نشده اند .
علت هفتم : خازن خط مش انداز سوخته است , اگر‌که موتورفن ۴/۳ اسب باشد .
راه‌حل : می بایست به طور تخصصی در رابطه عیب یابی موتور کولر آبی‌رنگ بدانید و بعد در جهت تعمیر کولر آبی رنگ مبادرت فرمایید .

تضمین سلامتی کودکتان با خرید لباس بچه گانه در پاسداران تهران
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تعمیرکار کولر آبیتعمیرکار کولر آبی تهران

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago