رفع خطاها برق کولر آبی خانگی / روش نصب کلید کولر / کنترل جریان

خطاها همگانی در برق کولر های آبی‌رنگ که در تجربیات کاریم بدست آوردم به شرح تحت هست :

نکته : در همگی تعمیرات ذکر شده حتما قبلی از هر کاری برق دارای اهمیت را جدا کنید . تعمیرات کولر آبی تهران
یک : به محض وصل کلید کولر فیوز باطن واحد جدا میشد / اما فیوز کنتر مهم انقطاع نمیشود :
جواب یک : فیوز ضعیف است و می بایست یک فیوز ۱۶ آمپر کلیدی اهل ایران یا این که آلمانی AEG ( غیر چینی ) باطن واحد جهت کولر نصب شود . در حالتی‌که فیوز ۲۵ نصب شود مانعی ندارد البته برای رفع خطاها جریان کشی ۱۶ آمپر باشد خوب تر است .
دو : به محض وصل کلید پمپ کولر , فیوز درون واحد جدا می شود / یا این که فیوز کنتر مهم انقطاع می شود :
جواب دو : اتصالات برق درون کولر را محاسبه فرمایید که شلوغ نباشد / اتصالات صحیح وصل شده باشد / اگه همگی چیز صحیح بود , محاسبه نمایید که پمپ سلامت باشد ممکن است پمپ وخیم است و یا این که سوخته است / برای آزمایش پمپ آن را از درون کولر بیرون کرده و به یک پریز دیگر وصل فرمایید در صورتیکه وخیم یا این که سوخته باشد گشوده نیز می بایست فیوز جدا شود .
سه : به محض وصل کلید پمپ یا این که موتور کولر فیوز باطن واحد یا این که فیوز کنتر حیاتی انقطاع می شود :
جواب سه : مورد ها ذکر شده در سوال یک و دو را نظارت نمایید در صورتی کلیه چیز صحیح بود / مشکل به کابل برق کولر مربوط می شود / احتمال دارد کابل برق کولر دارنده اتصال میباشد / اتصالات را بررسی فرمائید و سفت کنید / ترجیحا برای کولر از کابل یک سره و سوای اتصال به کار گیری نمائید , زیرا مصرف برق اول کولر دربین ۵ تا ۲۰ آمپر و مصرف همیشگی کولر در بین ۱ تا ۴ آمپر است فقط یک اتصال در کابل کولر میتواند به شدت کابل را گرم نماید و موجب حریق سوزی شود .
چهار : فیوز متصل به برق کولر بعداز یک‌سری دقیقه تا یک ساعت عمل به یک باره جدا می شود : جواب چهار : تسمه موتور را ارزیابی نمائید که محکم نباشد , در صورت محکم بودن بیش تر از حد تسمه موتور داغ می شود .
جواب چهار : وجود اتصال در کابل کولر گه گاه هم موجب داغ شدن سیم کولر شده و فیوز در اولِ روشن شدن کولر فعالیت نکرده و با گذشت زمان جدا می شود .
پنج : زمانی بدور تند کولر را می‌زنیم , برق انقطاع می شود :
جواب پنج : به دور تند موتور کولر سوخته است . تعمیر سیم کشی یا این که بده بستان موتور کولر .
شش : جای بدور تند و نماید موتور تغییر کرده : جواب : کلید کولر را گشوده کرده با اعتنا به صورت کشیده شده روی کلید محل پیچ های تند و نماید معین است . جای سیم های تند و نماید را عوض فرمائید . هفت : کولر را پس از ۶ ماه روشن کردیم , بر عکس میچرخد .
جواب هفت : برق موتور و یا این که برق حساس را ترجیحا انقطاع فرمایید , سیم های خازن را جدا نمائید ( در حالتی که موتور خازن فرنگی داراست ) , دفت نمایید سیم های موتور را از تخته جدا نکنید , اکنون در صورتی برق جدا است پره کولر موتور را در جهت استاندارد خویش بچرخانید . بعد خازن را وصل نموده و برق را وصل فرمائید در اینجا دو شرایط پیش میاید : یا این که جهت چرخش ساخته شده و یا این که به هیچ وجه موتور نمی چرخد . در‌صورتی‌که موتور هیچ حرکتی نکرد , با رعایت جانب احتیاط در شرایطی که برق موتور وصل است , پره موتور را با یک میله پلاستیکی بچرخانید … موتور به جنبش در می‌آید . این وضعیت ایست موتور معمولا در کولر های کوچک فیس میدهد . عیب یابی و تعمیر کولر آبی قسمت دوم   تعمیر آبگرمکن دارآباد شمال تهران

ابلاغ یک تجره کاری :

دوستی با اینجانب تماس گرفت که بعداز وصل کلید کولر فیوز میپرد و… قابل ذکر است که کولر پیش از این سوخته بوده و یک بدور آن تنها عمل میکرد . در محل حاضر شدم و کلید کولر و فیوز ها را عوض کردم ظاهرا کلیه چیز صحیح شد ( تنها یک بدور کولر فعالیت می‌کرد و به دور دوم سوخته بود از پیشین ) البته بعداز ۲ ساعت دیگر کولر روشن نشد . فارغ از همانگی با اینجانب , دوستم موتور کولر نو خرید و یک برق فعالیت جهت نصب موتور حاضر شده و موتور تازه را نصب کرده بود ولی گشوده نیز همین اتفاق افتاد , یعنی بعداز یک ساعت فیوز های حساس برق منزل جدا میشد .
مجدد اینجانب رفتم و در محل کلیه چیز هایی که به ذهنم می رسید ارزیابی کردم : تسمه بررسی شده , صحیح بود / اتصالات سفت بود / کلید سلامت بود / فیوز ها تندرست بود / از دوستم پرسیدم کابل یک تکه است یا این که خیر اذعان کرد یک اتصال داراست : با نیز محل اتصال را گشوده کردیم اتصال خیر و خوبی فقدان البته اختلال نیز از آنجا کمبود ( عکس اتصال تحت مقاله میباشد ) همگی موردها را نظارت کردیم البته بازم نیز به عبارتی رخداد چهره بخشید . در مرحه سوم : یک آمپر متر انبری روی کنتر کلیدی منزل قرار دادم , تا ببینم بعداز گذشت زمان آیا جریان تغییری می نماید یانه , البته پس از گذشت زمان یک ساعت جریان اثبات بود و تغییری نمی‌کرد ولی گشوده نیز فیوز پرید .
بعداز تراز چهارم حضور اینجانب / موتور را از روش یک کابل دیگر آزمایش کردیم و تمامی چیز صحیح بود , متوجه شدیم که کابل نقص‌ دیگری نیز دارااست , قرار شد کابل را عوض کنیم که هنگام کشیدن کابل , کابل از اواسط نصف شد!!! مشخص شد کابل غیر از اتصالی که داده بودیم یک اتصال دیگر نیز داشته است که میزبان خبر نداشت یعنی کابل سه تیکه بوده است و از به عبارتی نصیب تمام سیم ها و لوله هم ذوب شده بود /// علت این که خلل را دیر فهمیدم این بود که کولر گهگاه فعالیت میکرد گهگاه نه…

خدمات ایزوگام

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *