Categories: تعمیر کولر گازیمشهد

چگونه یک کولر آبی را سرویس کنیم؟!

سیستم کولر آبی‌رنگ از سه محل ورود برق , آب و هوا درست شده شده‌است و تنها یک خروجی هوای مرطوب و خنک دارااست . کابل برق محل ورود کولر , یک کابل چهار رشته‌ای است که هریک از چهار فن به ترتیب مرتبط با نل , پمپ آب , به دور نماید و به دور تند می باشد . آب محل ورود به کولر معمولاً از روش یک شلنگ ۵ میلی‌متری تغذیه میگردد که مستقیماً به یک شناور متصل می گردد . هوا هم از روش دریچه‌های کولر که به وسیله پوشال پوشانده‌ شده‌اند وارد کولر می شود . تعمیرکار کولر گازی تهران

فرایندها و امکانات

کولر آبی‌رنگ از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش به وسیله دو موتور غیر وابسته انجام می گردد . سیستم گردش آب کولر به وسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا به وسیله‌ی موتور کلیدی کولر صورت میپذیرد . تعمیر کولر آبی مشهد بخشی از راهنمای نصب کولر گازی اسپیلت و نصب یونیت داخلی و خارجی

قطعات و امکانات کولر آبی رنگ به سه گونه تقسیم‌بندی میگردند :

الکتریکی : مشتمل بر کلید سه دکمه‌ای انقطاع و وصل , پمپ آب و موتور کولر
مکانیکی : دربرگیرنده توربین هوا و تسمه , شناور
اثبات : دریچه‌ها , بدنه , اتصالات شبکه‌ی آبرسانی و شیر تخلیه

خدمت کولر آبی‌رنگ

پیشین از هر چیز ضروری است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق دارای اهمیت ( فاز ) به کولر مطمئن گردید . اگرکولر دارنده فیوز غیر وابسته است آن را انقطاع نمائید در غیر این صورت با پشت دست به بدنه کولر بزنید تا از برق نداشتن آن مطمئن گردید . آن گاه از هر کس درون خانه و پای کلید انقطاع و وصل ایستاده است ابتدا بخواهید کولر را یکبار جدا و وصل نماید تا مطمئن گردید در اکنون خدمت کولر خودتان می باشید خیر کولر همسایه . بعد از اطمینان از پروسه قبلی ابتدا می‌بایست دریچه‌های خروجی باد کولر را در اتاق‌ها و سالن‌های خانه گشوده فرمائید تا در صورت استارت به کار کولر به موتور آن فشار وارد نشود . بعداز اینها می‌بایست دریچه‌های خویش کولر را گشوده فرمائید و در صورتی‌که که پوشال آن کهنه شده‌است آن را بده بستان فرمائید یا این که در غیر این صورت آن‌ها را با آب بشویید تا خاک‌های آن وارد فضای کولر نشود . برای تهیه و تنظیم پوشال تازه حتماً پوشال هم‌سایز با گنجایش کولر بگیرید . مثلاً در شرایطی‌که پوشال کولر ۴۵۰۰ را بر روی کولر ۳۵۰۰ ببندید , تراکم بالای پوشال‌های بزرگتر از سایز , موجب مشکل در سیستم گردش هوای کولرمی‌شود و هوا به صحت به کولر نمیرسد .

برای زدودن رسوب باطن کولر میتوانید از مواد وایتکس یا این که جوهر نمک به کار گیری نمائید . برای این کار ابتدا شیر تخلیه کف کولر را گشوده فرمایید تا آبهای کهنه و کهن تخلیه شود و آن گاه مواد آب ژاور و رسوب‌زدا را در آن بریزید و بعداز یک‌سری دقیقه با آب بشویید .

در حالی که آب کولر تخلیه شده‌است , از هر که پای دکمه‌ی جدا و وصل کولر ایستاده است بخواهید به ترتیب و یکی یکی دکمه‌ها را بزند تا از سالم پمپ آب و موتور کولر اطمینان حاصل کنید . معمولاً قطعات الکتریکی نیازمند خدمت نیست و قابل تعمیر نیز نیست یا این که قیمت تعمیر ندارد و در صورت از کار افتادن خوب تر است بده بستان شود .

برای خدمت کولر آبی‌رنگ قطعات مکانیکی می‌بایست در اختیار گرفتن و بازدید شود . محل اتصال محور توربین هوا به بولبیرینگ‌ها حتمی است روغن‌کاری گردد . تسمه‌ی گرداننده‌ی توربین می‌بایست در یک شرایط تعادلی باشد . یعنی خیر خیلی محکم و سفت باشد که به موتور فشار وارد نماید و خیر چندان شل باشد که موتور در گیر گیرپاژ شود . در صورتی‌که که تسمه از وضعیت نرمال خویش بیرون شده و از اطراف آن نخ خارج زده , اضطراری است آن را بده بستان فرمائید . شناورهای کهن مو جود در بازار یا این که به طور دو قطعه پلاستیک زانویی صورت بودند که با یک پیچ تهیه به نیز متصل شده بودند و در انتهای آن یک حباب پلاستیکی قرار داشت و یا این که به طور یک میله‌ی فلزی متصل به یک حباب پلاستیکی بودند . کمپانی آبسال اخیراً شناوری را به بازار معرفی نموده است که مشکلات شناورهای سابق راندارد و بر روی خویش حباب پلاستیکی از عدد ۱ تا ۸ مدرج شده و می‌توان اندازه‌ی آب درون کولر را با گرداندن حباب به خیر تهیه کرد .

حال حاضر نوبت آن است که فلکه‌ی آب کولر را گشوده فرمائید تا از تندرست شناور کولر اطمینان حاصل نمائید . با دست و به آرامی شناور را بالا بیاورید و مشاهده کنید که فعالیت جدا آب صورت میپذیرد یا این که خیر . در‌حالتی که آب به صحت وارد کولر نمی شود یا این که کار جدا تماما انجام نمیشود شناور می‌بایست بده بستان گردد . چرا کولر گازی اورلود می کند؟ دلیل آن چیست

بعداز در اختیار گرفتن شناور نوبت به بستن دوباره شیر تخلیه و آبگیری کولر است . حتماً بعد از بستن شیر تخلیه از ذیل کولرآن را در اختیار گرفتن فرمائید که چکه نداشته باشد . در‌صورتی‌که شناور صحیح تهیه شده باشد تراز آب می‌بایست یک سانتی‌متر تحت خیس از حداکثر طول شیر تخلیه متوقف شود , در غیر این صورت بایستی شناور را صحیح تهیه فرمایید . ضمناً توجه فرمائید که مرحله کولر نسبت به زمین می بایست مرحله باشد . یعنی کولر به گونه‌ای واقع شده باشد که آب دریک سمت آن توده نشود .

بعد از آبگیری کولر پمپ را روشن فرمایید تا از صدق سیستم گردش آب کولر اطمینان حاصل نمائید . توری بدور پمپ رالازم است قبلی از روشن کردن پاک کرده باشید و کف پمپ آب با کف کولر دست کم یک سانتی‌متر مسافت داشته باشد . بعد از روشن شدن پمپ آب اتصالات را به توجه در دست گرفتن فرمائید که از جایی چکه نداشته باشد , چون یکی مهم ترین عوارض سوختن موتور کولر و پمپ آب , چکیدن آب بر روی بدنه‌ی موتورهای الکتریکی است .

درحال حاضر دو دریچه‌ی کناری کولر را ببندید و پمپ آب را به اضافه‌ی موتور کولر روشن نمائید تا یک توشه عملیات بی نقص درون کولر را ملاحظه کنید . بعضی اوقات آبی‌رنگ که از بالا روی پوشال‌ها می‌ریزد , به جای آن که از تحت تخلیه شود از میانه پوشال گم راه شده و بر روی توربین هوا یا این که پمپ آب می پاشد که عملیات کولر را مختل خواهد کرد . در شرایطی‌که که مشکلی مشاهده نشد و صدای کارکردن قطعات و موتور ارگانیک بود , آخری روزنه را هم ببندید . قبلی از بستن نهایی روزنه مطمئن گردید که درب باکس تقسیم برق درون کولر به صحت بسته شده‌است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تعمیر کولرتعمیر کولر آبیتعمیر کولر آبی مشهد

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago