Categories: تهران

رفع خطاها برق کولر آبی خانگی / روش نصب کلید کولر / کنترل جریان

خطاها همگانی در برق کولر های آبی‌رنگ که در تجربیات کاریم بدست آوردم به شرح تحت هست :

نکته : در همگی تعمیرات ذکر شده حتما قبلی از هر کاری برق دارای اهمیت را جدا کنید . تعمیرات کولر آبی تهران
یک : به محض وصل کلید کولر فیوز باطن واحد جدا میشد / اما فیوز کنتر مهم انقطاع نمیشود :
جواب یک : فیوز ضعیف است و می بایست یک فیوز ۱۶ آمپر کلیدی اهل ایران یا این که آلمانی AEG ( غیر چینی ) باطن واحد جهت کولر نصب شود . در حالتی‌که فیوز ۲۵ نصب شود مانعی ندارد البته برای رفع خطاها جریان کشی ۱۶ آمپر باشد خوب تر است .
دو : به محض وصل کلید پمپ کولر , فیوز درون واحد جدا می شود / یا این که فیوز کنتر مهم انقطاع می شود :
جواب دو : اتصالات برق درون کولر را محاسبه فرمایید که شلوغ نباشد / اتصالات صحیح وصل شده باشد / اگه همگی چیز صحیح بود , محاسبه نمایید که پمپ سلامت باشد ممکن است پمپ وخیم است و یا این که سوخته است / برای آزمایش پمپ آن را از درون کولر بیرون کرده و به یک پریز دیگر وصل فرمایید در صورتیکه وخیم یا این که سوخته باشد گشوده نیز می بایست فیوز جدا شود .
سه : به محض وصل کلید پمپ یا این که موتور کولر فیوز باطن واحد یا این که فیوز کنتر حیاتی انقطاع می شود :
جواب سه : مورد ها ذکر شده در سوال یک و دو را نظارت نمایید در صورتی کلیه چیز صحیح بود / مشکل به کابل برق کولر مربوط می شود / احتمال دارد کابل برق کولر دارنده اتصال میباشد / اتصالات را بررسی فرمائید و سفت کنید / ترجیحا برای کولر از کابل یک سره و سوای اتصال به کار گیری نمائید , زیرا مصرف برق اول کولر دربین ۵ تا ۲۰ آمپر و مصرف همیشگی کولر در بین ۱ تا ۴ آمپر است فقط یک اتصال در کابل کولر میتواند به شدت کابل را گرم نماید و موجب حریق سوزی شود .
چهار : فیوز متصل به برق کولر بعداز یک‌سری دقیقه تا یک ساعت عمل به یک باره جدا می شود : جواب چهار : تسمه موتور را ارزیابی نمائید که محکم نباشد , در صورت محکم بودن بیش تر از حد تسمه موتور داغ می شود .
جواب چهار : وجود اتصال در کابل کولر گه گاه هم موجب داغ شدن سیم کولر شده و فیوز در اولِ روشن شدن کولر فعالیت نکرده و با گذشت زمان جدا می شود .
پنج : زمانی بدور تند کولر را می‌زنیم , برق انقطاع می شود :
جواب پنج : به دور تند موتور کولر سوخته است . تعمیر سیم کشی یا این که بده بستان موتور کولر .
شش : جای بدور تند و نماید موتور تغییر کرده : جواب : کلید کولر را گشوده کرده با اعتنا به صورت کشیده شده روی کلید محل پیچ های تند و نماید معین است . جای سیم های تند و نماید را عوض فرمائید . هفت : کولر را پس از ۶ ماه روشن کردیم , بر عکس میچرخد .
جواب هفت : برق موتور و یا این که برق حساس را ترجیحا انقطاع فرمایید , سیم های خازن را جدا نمائید ( در حالتی که موتور خازن فرنگی داراست ) , دفت نمایید سیم های موتور را از تخته جدا نکنید , اکنون در صورتی برق جدا است پره کولر موتور را در جهت استاندارد خویش بچرخانید . بعد خازن را وصل نموده و برق را وصل فرمائید در اینجا دو شرایط پیش میاید : یا این که جهت چرخش ساخته شده و یا این که به هیچ وجه موتور نمی چرخد . در‌صورتی‌که موتور هیچ حرکتی نکرد , با رعایت جانب احتیاط در شرایطی که برق موتور وصل است , پره موتور را با یک میله پلاستیکی بچرخانید … موتور به جنبش در می‌آید . این وضعیت ایست موتور معمولا در کولر های کوچک فیس میدهد . عیب یابی و تعمیر کولر آبی قسمت دوم   تعمیر آبگرمکن دارآباد شمال تهران

ابلاغ یک تجره کاری :

دوستی با اینجانب تماس گرفت که بعداز وصل کلید کولر فیوز میپرد و… قابل ذکر است که کولر پیش از این سوخته بوده و یک بدور آن تنها عمل میکرد . در محل حاضر شدم و کلید کولر و فیوز ها را عوض کردم ظاهرا کلیه چیز صحیح شد ( تنها یک بدور کولر فعالیت می‌کرد و به دور دوم سوخته بود از پیشین ) البته بعداز ۲ ساعت دیگر کولر روشن نشد . فارغ از همانگی با اینجانب , دوستم موتور کولر نو خرید و یک برق فعالیت جهت نصب موتور حاضر شده و موتور تازه را نصب کرده بود ولی گشوده نیز همین اتفاق افتاد , یعنی بعداز یک ساعت فیوز های حساس برق منزل جدا میشد .
مجدد اینجانب رفتم و در محل کلیه چیز هایی که به ذهنم می رسید ارزیابی کردم : تسمه بررسی شده , صحیح بود / اتصالات سفت بود / کلید سلامت بود / فیوز ها تندرست بود / از دوستم پرسیدم کابل یک تکه است یا این که خیر اذعان کرد یک اتصال داراست : با نیز محل اتصال را گشوده کردیم اتصال خیر و خوبی فقدان البته اختلال نیز از آنجا کمبود ( عکس اتصال تحت مقاله میباشد ) همگی موردها را نظارت کردیم البته بازم نیز به عبارتی رخداد چهره بخشید . در مرحه سوم : یک آمپر متر انبری روی کنتر کلیدی منزل قرار دادم , تا ببینم بعداز گذشت زمان آیا جریان تغییری می نماید یانه , البته پس از گذشت زمان یک ساعت جریان اثبات بود و تغییری نمی‌کرد ولی گشوده نیز فیوز پرید .
بعداز تراز چهارم حضور اینجانب / موتور را از روش یک کابل دیگر آزمایش کردیم و تمامی چیز صحیح بود , متوجه شدیم که کابل نقص‌ دیگری نیز دارااست , قرار شد کابل را عوض کنیم که هنگام کشیدن کابل , کابل از اواسط نصف شد!!! مشخص شد کابل غیر از اتصالی که داده بودیم یک اتصال دیگر نیز داشته است که میزبان خبر نداشت یعنی کابل سه تیکه بوده است و از به عبارتی نصیب تمام سیم ها و لوله هم ذوب شده بود /// علت این که خلل را دیر فهمیدم این بود که کولر گهگاه فعالیت میکرد گهگاه نه…

خدمات ایزوگام
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: تعمیر کولر آبیتعمیر کولر آبی تهرانتعمیرات کولر آبی

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago