Categories: حمل نخاله و حمل مصالحمرکز تهران

ساماندهی ضایعات ساختمانی رویکردی نوین در توسعه پایدار

با ترقی تکنولوژی , ارتقا جمعیّت و نیاز به فضاهای نو , ساختمان های جدید احداث و در مواقعی ابنیه تخریب و با برنامه ای دیگر ساخته می گردند که طیّ این مراحل حجم عظیمی از مواد و مصالح مصرف و از طرف دیگر ضایعات و نخاله های متعددی ایجاد می‌شود . لذا رئیس مواد زاید اعم از ضرورت های طرح ریزی شهری محسوب میشود . شهر شاهرود تحت عنوان وسیع ترین شهر استان سمنان , به جهت استقرار در حیطه نصفه کم آب و توسعه و گسترش افسار گسیخته محدوده دفع در حوزه‌ ای پرخطر به حیث آالینده های زیست محیطی و باالخص آب های سطحی و تحت سطحی واقع است که پایه گذاری کردن برنامه مطلوب رئیس ضایعات ساختمانی را برای این شهر کامالً واجب می‌نماید . به مراد دستیابی به یک برنامه مدیریتی درست و تولید سیستمی برای بازیافت و دفع مطلوب با رعایت جنبه های گوناگون , در جهت بسط استوار شهر شاهرود تحقیق حاضر در جهت بهبود رئیس و طرح ریزی مطلوب در ادامه بررسی وضعیّت کنونی ضایعات و نخاله های ساختمانی شهر شاهرود , با محاسبه کمّی و کیفی ضایعات ساختمانی با در حیث به دست آوردن آمارهای ظریف , مجوزهای ساخت و ساز فعلی و گسترش آینده , راهکارهای اجرایی مدیر ضایعات ساختمانی شاهرود را تهیه و ارایه کرده است . حمل نخاله مرکز تهران بهره‌برداری سایت بازیافت نخاله های ساختمانی در کرمانشاه مخاطرات زيستی نخاله هاي ساختماني

وجود فعّالیت های عمرانی در هر جامعه , امری دوری ناپذیر است که به صورت کلّی به دو جور »فعّالیت های تخریبی« و »فعّالیت های ساخت« گونه بندی میگردد . فعّالیت های تخریبی آن مدل از عملیاتی است که طی ّ آن , یک بنا همانند ساختمان , رویکرد , تاسیسات و نظایر آن تخریب می توان به نحوی که کل یا این که بخشی از اجزای تشکیل دهنده به دور ریخته می شود .
در فعّالیت های ساخت , بنا های تازه سازه شده که درین در میان مواد اولیّه مصرف شده و ضایعات حاصله از آنها پر و بال به کار گیری می‌ماند .
دورریزهای حاصله , اصطالحاً »ضایعات و نخاله های ساختمانی« نامیده شده که دارنده حجم و بعدها متفاوتی می باشند که تنوّع , کمیّت و کیفیّت آن‌ها متناسب با دسته پروژه , تغییر‌و تحول می‌کند . از مسایل سیستم رئیس مواد زاید شهری , حجم انبوه تولیدی روزمره نخاله ها هست که عالوه بر مورد ها اقتصادی , سبب آلودگی های گسترده زیست محیطی هم میشود . لذا با صرفه – سازی مصرف مصالح ساختمانی خیر صرفا مخارج اقتصادی ناشی از تهیه و تنظیم مصالح نو را کاهش میدهد , بلکه به گونه ای مؤثر به توسعه و گسترش استوار یاری می نماید .
بسط استوار در نشست جهانی محیط زیست و گسترش ) ۷۸۹۱ ) این چنین تعریف شده‌است : ( برآورده کردن نیازهای روز جاری , فارغ از فدا کردن نیازهای نسل آتی . ( صنعت ساخت و ساز , سازه به طبیعت خویش , به بسط ی اقتصادی امداد می نماید امّا تصمیم گیران و مهندسان ساخت معموال دو بعد از آن دیگر توسعه و گسترش استوار – بسط اجتماعی و بسط زیست محیطی – را فراموش می نمایند . ) علی رغم ساخت بی روش ضایعات و نخاله های ساختمانی که تأثیرات نامطلوبی بر گسترش استوار میگذارد , توجّه ناچیزی به اعمال اصول مدیر آن ها در مرز و بوم شده‌است که سود ی آن ساخت بنا هایی فارغ از هر مدل مالحظه و آتی نگری برای استعمال مجدّد و بازیافت اجزا در انتهای زمان ی قدمت اثرگذار سازه می‌باشد . از آن جا تا کنون برنامه مدوّنی در موضوع نخاله های ساختمانی شهر شاهرود مطالعه و اجرا نشده است لذا حیث به اهمیّت مسأله , تحقیق پیش رو به بررسی نخاله های ساختمانی در محدوده ی این شهر پرداخته است . در‌صورتی‌که شهر شاهرود در ناحیه ی نصفه کم آب با فقدان شدید منابع آبی رنگ جای دارد و پراکندگی بزرگ نخاله های ساختمانی در محدوه ای بالغ بر ۲۷۵۵۵ کیلومتر مربع یعنی محدوده شهر شاهرود گسترده شده و عدم اعمال سیستم مدیر ضایعات سبب ساز به پدیدار شدن مناظر ناپسند شهری , مشکالت متعدّد زیست محیطی
و در غایت به بحران شهری مخرّب بدل شده است لذا بنا کردن برنامه مطلوب مدیر ضایعات و نخاله های ساختمانی مبتنی بر بازدید می دانی انجام یافته در تراز شهر شاهرود و لحاظ سنجی کارشناسان خبره شهرداری درباره با طرز گردآوری , دفع و بازیافت نخاله های ساختمانی و مصاحبه با پیمانکاران نخاله های ساختمانی انجام گرفته است تا بر شالوده مطالعات علمی و آشنایی الان نسبت به رئیس و اجرای باصرفه سوق دهی نخاله های ساختمانی شهر شاهرود مبادرت گردد .

او‌لین تارنما بازیافت نخاله‌های ساختمانی مرزوبوم در کرمانشاه بهره برداری شد .

هایده شیرزادی اجراکننده طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی کرمانشاه در آئین بهره‌برداری این تارنما با اشاره به تاریخچه روز زمین تمیز و بابیان این که ایرانیان از هزاران سال قبلی در‌این روز برای حفظ از موادتشکیل دهنده چهارگانه برنامه داشته‌اند و جامه سپید بدن می‌کردند , اعلام‌کرد : تصمیم گرفتیم در چنین روزی اولی وب سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی مرزوبوم را در کرمانشاه بهره برداری کنیم .

شیرزادی بابیان این که طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سال ۱۳۹۱ در شورای شهر کرمانشاه مصوب شده‌است , ادامه بخشید : با حمایت استانداری و بقیه دستگاه های دارای ارتباط اعتبار موردنیاز برای فعال‌ساز‌ی این پروژه که جزو آن هم به طور وام ها بود , مهیا شد . طرح بازیافت نخاله ساختمانی کرمانشاه ارتقاء ایجاد نخاله های ساختمانی و تخلیه آن در لبه شهرها خلل تمام مرز و بوم است و طرح بازیافت این نخاله ها روز جاری برای نخستین بار در سرزمین در شهر کرمانشاه کلید خورد . و با اجرای این طرح نیز زمین از دپو نخاله های ساختمانی رهایی می‌یابد , نیز کوه ها و معادن محافظت می شود و نیز مصالح قابل استعمال برای ساخت و ساز مجدد به چرخه مصرف گشوده می‌شود .

اجرا کننده طرح بازیافت نخاله های ساختمانی کرمانشاه بابیان این‌که اکنون دو خط برای بازیافت نخاله های ساختمانی خریداری شده‌است , ادامه اعطا کرد : این دو خط میتواند روزمره دو هزار بدن نخاله ساختمانی را در دو کشیک بازیافت نماید . این پروژه به هشت خط بازیافت نخاله نیاز داراست که چهار خط برای نخاله های فعلی و چهار خط دیگر برای چندین میلیون بدن نخاله ساختمانی پیشین است .
او هزینه خریداری امکانات جان دار را حدود پنج میلیارد تومان اعلام‌کرد که دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن وام ها بانک تجارت بوده و مابقی با همیاری شهرداری , اداره همکاری شهرداری ها و کمپانی بازیافت کرمانشاه تامین شده‌است .

حمل نخاله ساختمانی در تهران
لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر سایت

Share
Published by
مدیر سایت
Tags: حمل نخالهحمل نخاله تهرانحمل نخاله مرکز تهران

Recent Posts

چگونه از بیده یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

بیده یا Bidet وسیله ای که استفاده از آن در کشورهای خارجی مثل چین، ژاپن، آمریکای لاتین و... رایج است.…

3 سال ago

کدام مدل شلنگ توالت را خریداری کنیم استیل یا پلاستیکی

    در طول روز از لوازم بسیار ساده استفاده زیادی می کنیم و شاید برای مان خیلی مهم نباشند…

3 سال ago

مزایای توالت ایرانی را بیشتر بدانید!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایای توالت ایرانی و مقایسه آن با توالت فرنگی صحبت کنیم. اصطلاح رایج برای…

3 سال ago

ساده ترین راه تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

  تعداد زیادی از افراد به دلیل مشکلاتی مثل کمردرد پادرد یا زانو درد نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند…

3 سال ago

مشکلات توالت فرنگی که شایع است

با ورود توالت های فرنگی به خانه های ایرانی و جایگزین شدن این نوع از توالت ها به جای توالت…

3 سال ago

آشنایی با دستورالعمل جامع نصب توالت فرنگی

جابجایی یا نصب توالت فرنگی در منازل از جمله کارهایی است که نیاز است بعد از مدتی انجام شود؛ زیرا…

3 سال ago