رهاسازی نخاله‌ها در طبیعت جرم محسوب می‌شود/ تبدیل نخاله‌های ساختمانی به بلا

به نقل از بولتن نیوز , معصومه اختراع در گردهمایی شورای اداری استان خراسان‌شمالی در بجنورد بابیان این‌که در هر شهر و روستایی فرمان ساختمان‌سازی موجود هست البته می بایست نخاله‌ها رئیس شوند , اعلام کرد : نخاله‌ها نباید در زیباترین نصیب طبیعت رهاسازی شوند . نخاله‌ها علاوه‌ بر این که به طبیعت خوشگل زخم وارد می کنند خاک را هم از میان میبرند . حمل نخاله در شمال تهران

فیس زشت طبیعت با تخلیه نخاله های ساختمانی

او یادآوری کرد : بایستی جمع‌آوری زباله‌ها و تطهیر محیط‌زیست تبدیل به یک تمدن همگانی شود .

مدیر اداره حفاظت محیط زیست در رابطه مدیر پسماند اظهار کرد : مدیر پسماند یکی طرق کارآفرینی است و رهاسازی آن در طبیعت جرم به حساب می آید . ۲۵ درصد از پرورش اقتصادی اتحادیه اروپا از روش مدیر پسماند و از رویکرد بازیافت پسماند حاصل میشود و این دستور به معنای کارآفرینی است . نخاله های ساختمانی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان دهگلانی

ابتکار عمل بابیان این که عید باستانی این سال تحت عنوان عید باستانی سوای آشغال اعلام شده , تاکید کرد : در این مورد یکسری پویش ملی برای جمع‌آوری آشغال اعلام آمادگی کرده‌اند و این طرح موردپسند قرار گرفته و سفارش میشود در این باره مسئولان هم همیاری داشته باشند .

او در رابطه قرق‌های منحصربه‌فرد اظهار‌کرد : دین نامه‌های مرتبط با قرق منحصر به فرد به کلیه استان‌ها بیان شده و این فرمان اطراف را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در عرصه‌های محیط‌زیست مهیا خواهد کرد . تا به امروز پنج قرق منحصر در مرحله مرز و بوم تولید شده و این آمادگی موجود است تا این طرح در خراسان‌شمالی هم اجرایی شود . حمل نخاله

نوآوری با اشاره به این‌که موضوع محیط‌زیست امری دارای اهمیت و کلیدی است , ادامه اعطا کرد : توسعه و گسترش استوار هنگامی محقق میگردد که قضیه محیط‌زیست هم در آن چشم شود . در‌حالتی که اعتنا دورازشوخی به زمینه محیط‌زیست انجام نشود اینک و آتی با خطرات فراوانی مواجه خوا‌هیم شد . نباید به زمینه محیط زیست تحت عنوان یک قسمت نگریسته شود چراکه این داستان فرابخشی است و بایستی همیاری هر سه قوا در آن وجود داشته باشد .

مدیر نخاله های ساختمانی اراده شهروندان را می طلبد

غلامحسن احمدی روز چهارشنبه در اذعان کرد و گو با خبر نگار ایرنا افزود : در شرایطی‌که که مدیر نخاله در کناره شهرها باشد , به حتم متولی حیاتی شهرداری ها می باشند که می بایست با طرح ریزی از انتقال این نخاله ها پرهیز نمایند . او یادآورشد : زنجان دارنده یک وب سایت نخاله در سه کیلومتری جاده زنجان – بیجار است و شهروندان می‌توانند نخاله های ساختمانی را بدین مکان منتقل نمایند .

ضوابط مرتبط با تخلفات ضایعات و نخاله‌های ساختمانی را بشناسید

احمدی اظهار‌کرد : محدوده عمل شهرداری در لبه شهر , متناسب با حالت فیزیکی و جغرافیایی گوناگون است و گاه این محدوده سوق دهی نخاله های ساختمانی تا ۲۰ کیلومتری محدوده شهر نیز می‌رسد .
نائب رئیس سرویس ها شهری شهر دار زنجان اذعان کرد : شهرداری در کنار صادر شدن مجوزی برای حفاری و ساخت و ساز , محل تخلیه نخاله های ساختمانی را نیز می گوید .
او ذکر کرد : بعضا شهروندان متاسفانه چه بسا با وسیله نقلیه فردی نیز که شده مبادرت به انتقال نخاله های ساختمانی که از پیشین در انبان هایی لبریز شده‌است , به لبه شهر می نمایند . احمدی ادامه بخشید : در کنار این شهروندان , بی توجهی بعضا اشخاصی که شغل آن‌ها جابجایی این نخاله هاست نیز مزید بر علت می شود به این دلیل که اکثری از آنها مبادرت به تخلیه نخاله در کناره شهر می نمایند .
نائب رئیس سرویس ها شهری شهر دار زنجان اعلام‌کرد : در کنار این که برخورد با تخلیه نخاله در کناره شهرها از تکالیف شهرداری است , راهور پلیس نیز در صورت مشاهده , برخورد می نماید . او تصریح کرد : در کنار این مساله , خلل زیاد , دامپرهایی میباشند که به سادگی مبادرت به انتقال نخاله و تخلیه آن در کناره شهرها می نمایند و با هیچ سیستمی نیز قابل شناسایی و ردیابی نیستند به دلیل آن که فاقد پلاک و شماره می‌باشند .
احمدی بیش تر کرد : نمی‌توان با صاحبان این دامپرها برخورد کرد چرا‌که اطلاعاتی از آن‌ها در اختیار مسئولان نیست , در‌صورتی‌که که چنین تخلفاتی از کامیونت ها , وانت ها و خودروهای منحصر حمل توشه رمز بزند , می توان پیگیری های رسمی را انجام بخشید , البته این قضیه در خصوص دامپرها صحت نمیکند . نائب رئیس سرویس ها شهری شهر‌دار زنجان ذکر کرد : برای حل این ایراد گرد هم آیی ای برگزار شد و سازه شد تا دامپرها را شناسایی و برای هر مورد از آنان شماره هایی داده شود .
او با تاکید بر این که در مجموع رئیس نخاله های لبه شهر نیاز به عزم جمعی دارااست , ابراز کرد : در شرایطی که که شهرداری قصد داشته باشد برای تمام نقاط لبه شهر , محل ورود شهرها و تعقیب کردن خودروهای حمل کننده نخاله , فردی را مسئول نماید , مکلف به صرف هزینه کلانی است . احمدی افزود : صرف این هزینه کلان تامین نمی‌شود مگر آنکه از هزینه و اعتبار بقیه برنامه ها کاسته شود . نائب رئیس سرویس ها شهری شهر دار زنجان اظهار‌کرد : از سمت دیگر شهرداری در‌پی اجرای برنامه دیگری برای مدیر پسماندهاست که اجرای موفقیت آمیز آن هم همیاری و مساعدت شهروندان را می طلبد .
او به پباده سازی اتاقک های جکداری برای حمل نخاله اشاره نمود و یادآورشد : هرمورد از شهروندان که قصد انجام هر گونه عملیات ساختمانی را داشته باشد , میتواند از این اتاق ها برای گردآوری نخاله های ساختمانی به کار گیری نماید . احمدی اظهارکرد : شهروندان نخست عملیات ساختمانی خویش , یکی این اتاق ها که به مقدار یک اتومبیل جا اشغال می نماید را تامین و در کنار محل عمل خویش قرار می دهند و تا پایان عملیات ساختمانی , نخاله های خویش را به داخل این اتاقک منتقل می نمایند .
نائب رئیس سرویس ها شهری شهر دار زنجان اعلام‌کرد : بعد از اتمام عملیات ساختمانی و مالامال شدن اتاقک , یک کامیون می‌تواند به سادگی این اتاقک را برای تخلیه منتقل نماید و پس از تخلیه , مجدد مورد استعمال قرار گیرد .
او به هزینه استعمال از این اتاقک اشاره و اذعان کرد : هزینه به کارگیری از این اتاقک کمتر از هزینه ای است که شهروندان برای تخلیه نخاله های خویش با کامیونت ها پرداخت می نمایند و از سمت دیگر هزینه کارگری را که می بایست این نخاله ها را به درون کامیونت ها منتقل نماید را پرداخت نمیکنند .

وضعیت نامناسب دپوی نخاله های ساختمانی در شهرک صنعتی شمس آباد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *