ساماندهی ضایعات ساختمانی رویکردی نوین در توسعه پایدار

با ترقی تکنولوژی , ارتقا جمعیّت و نیاز به فضاهای نو , ساختمان های جدید احداث و در مواقعی ابنیه تخریب و با برنامه ای دیگر ساخته می گردند که طیّ این مراحل حجم عظیمی از مواد و مصالح مصرف و از طرف دیگر ضایعات و نخاله های متعددی ایجاد می‌شود . لذا رئیس مواد زاید اعم از ضرورت های طرح ریزی شهری محسوب میشود . شهر شاهرود تحت عنوان وسیع ترین شهر استان سمنان , به جهت استقرار در حیطه نصفه کم آب و توسعه و گسترش افسار گسیخته محدوده دفع در حوزه‌ ای پرخطر به حیث آالینده های زیست محیطی و باالخص آب های سطحی و تحت سطحی واقع است که پایه گذاری کردن برنامه مطلوب رئیس ضایعات ساختمانی را برای این شهر کامالً واجب می‌نماید . به مراد دستیابی به یک برنامه مدیریتی درست و تولید سیستمی برای بازیافت و دفع مطلوب با رعایت جنبه های گوناگون , در جهت بسط استوار شهر شاهرود تحقیق حاضر در جهت بهبود رئیس و طرح ریزی مطلوب در ادامه بررسی وضعیّت کنونی ضایعات و نخاله های ساختمانی شهر شاهرود , با محاسبه کمّی و کیفی ضایعات ساختمانی با در حیث به دست آوردن آمارهای ظریف , مجوزهای ساخت و ساز فعلی و گسترش آینده , راهکارهای اجرایی مدیر ضایعات ساختمانی شاهرود را تهیه و ارایه کرده است . حمل نخاله مرکز تهران بهره‌برداری سایت بازیافت نخاله های ساختمانی در کرمانشاه مخاطرات زيستی نخاله هاي ساختماني

وجود فعّالیت های عمرانی در هر جامعه , امری دوری ناپذیر است که به صورت کلّی به دو جور »فعّالیت های تخریبی« و »فعّالیت های ساخت« گونه بندی میگردد . فعّالیت های تخریبی آن مدل از عملیاتی است که طی ّ آن , یک بنا همانند ساختمان , رویکرد , تاسیسات و نظایر آن تخریب می توان به نحوی که کل یا این که بخشی از اجزای تشکیل دهنده به دور ریخته می شود .
در فعّالیت های ساخت , بنا های تازه سازه شده که درین در میان مواد اولیّه مصرف شده و ضایعات حاصله از آنها پر و بال به کار گیری می‌ماند .
دورریزهای حاصله , اصطالحاً »ضایعات و نخاله های ساختمانی« نامیده شده که دارنده حجم و بعدها متفاوتی می باشند که تنوّع , کمیّت و کیفیّت آن‌ها متناسب با دسته پروژه , تغییر‌و تحول می‌کند . از مسایل سیستم رئیس مواد زاید شهری , حجم انبوه تولیدی روزمره نخاله ها هست که عالوه بر مورد ها اقتصادی , سبب آلودگی های گسترده زیست محیطی هم میشود . لذا با صرفه – سازی مصرف مصالح ساختمانی خیر صرفا مخارج اقتصادی ناشی از تهیه و تنظیم مصالح نو را کاهش میدهد , بلکه به گونه ای مؤثر به توسعه و گسترش استوار یاری می نماید .
بسط استوار در نشست جهانی محیط زیست و گسترش ) ۷۸۹۱ ) این چنین تعریف شده‌است : ( برآورده کردن نیازهای روز جاری , فارغ از فدا کردن نیازهای نسل آتی . ( صنعت ساخت و ساز , سازه به طبیعت خویش , به بسط ی اقتصادی امداد می نماید امّا تصمیم گیران و مهندسان ساخت معموال دو بعد از آن دیگر توسعه و گسترش استوار – بسط اجتماعی و بسط زیست محیطی – را فراموش می نمایند . ) علی رغم ساخت بی روش ضایعات و نخاله های ساختمانی که تأثیرات نامطلوبی بر گسترش استوار میگذارد , توجّه ناچیزی به اعمال اصول مدیر آن ها در مرز و بوم شده‌است که سود ی آن ساخت بنا هایی فارغ از هر مدل مالحظه و آتی نگری برای استعمال مجدّد و بازیافت اجزا در انتهای زمان ی قدمت اثرگذار سازه می‌باشد . از آن جا تا کنون برنامه مدوّنی در موضوع نخاله های ساختمانی شهر شاهرود مطالعه و اجرا نشده است لذا حیث به اهمیّت مسأله , تحقیق پیش رو به بررسی نخاله های ساختمانی در محدوده ی این شهر پرداخته است . در‌صورتی‌که شهر شاهرود در ناحیه ی نصفه کم آب با فقدان شدید منابع آبی رنگ جای دارد و پراکندگی بزرگ نخاله های ساختمانی در محدوه ای بالغ بر ۲۷۵۵۵ کیلومتر مربع یعنی محدوده شهر شاهرود گسترده شده و عدم اعمال سیستم مدیر ضایعات سبب ساز به پدیدار شدن مناظر ناپسند شهری , مشکالت متعدّد زیست محیطی
و در غایت به بحران شهری مخرّب بدل شده است لذا بنا کردن برنامه مطلوب مدیر ضایعات و نخاله های ساختمانی مبتنی بر بازدید می دانی انجام یافته در تراز شهر شاهرود و لحاظ سنجی کارشناسان خبره شهرداری درباره با طرز گردآوری , دفع و بازیافت نخاله های ساختمانی و مصاحبه با پیمانکاران نخاله های ساختمانی انجام گرفته است تا بر شالوده مطالعات علمی و آشنایی الان نسبت به رئیس و اجرای باصرفه سوق دهی نخاله های ساختمانی شهر شاهرود مبادرت گردد .

او‌لین تارنما بازیافت نخاله‌های ساختمانی مرزوبوم در کرمانشاه بهره برداری شد .

هایده شیرزادی اجراکننده طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی کرمانشاه در آئین بهره‌برداری این تارنما با اشاره به تاریخچه روز زمین تمیز و بابیان این که ایرانیان از هزاران سال قبلی در‌این روز برای حفظ از موادتشکیل دهنده چهارگانه برنامه داشته‌اند و جامه سپید بدن می‌کردند , اعلام‌کرد : تصمیم گرفتیم در چنین روزی اولی وب سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی مرزوبوم را در کرمانشاه بهره برداری کنیم .

شیرزادی بابیان این که طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سال ۱۳۹۱ در شورای شهر کرمانشاه مصوب شده‌است , ادامه بخشید : با حمایت استانداری و بقیه دستگاه های دارای ارتباط اعتبار موردنیاز برای فعال‌ساز‌ی این پروژه که جزو آن هم به طور وام ها بود , مهیا شد . طرح بازیافت نخاله ساختمانی کرمانشاه ارتقاء ایجاد نخاله های ساختمانی و تخلیه آن در لبه شهرها خلل تمام مرز و بوم است و طرح بازیافت این نخاله ها روز جاری برای نخستین بار در سرزمین در شهر کرمانشاه کلید خورد . و با اجرای این طرح نیز زمین از دپو نخاله های ساختمانی رهایی می‌یابد , نیز کوه ها و معادن محافظت می شود و نیز مصالح قابل استعمال برای ساخت و ساز مجدد به چرخه مصرف گشوده می‌شود .

اجرا کننده طرح بازیافت نخاله های ساختمانی کرمانشاه بابیان این‌که اکنون دو خط برای بازیافت نخاله های ساختمانی خریداری شده‌است , ادامه اعطا کرد : این دو خط میتواند روزمره دو هزار بدن نخاله ساختمانی را در دو کشیک بازیافت نماید . این پروژه به هشت خط بازیافت نخاله نیاز داراست که چهار خط برای نخاله های فعلی و چهار خط دیگر برای چندین میلیون بدن نخاله ساختمانی پیشین است .
او هزینه خریداری امکانات جان دار را حدود پنج میلیارد تومان اعلام‌کرد که دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن وام ها بانک تجارت بوده و مابقی با همیاری شهرداری , اداره همکاری شهرداری ها و کمپانی بازیافت کرمانشاه تامین شده‌است .

حمل نخاله ساختمانی در تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *